Tarkólövés Japánból

5.0 V8 450 lóerő fölött

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.01.09. 14.00

A jövő heti premier előtt lerántotta a leplet új szuperkupéjáról a Lexus. Az RC F ötliteres, nyolchengeres motorja feladja a leckét a német konkurenciának, de a formavilág sem lebecsülendő.

Az óév utolsó heteiben még mindig azon polemizáltunk, vajon hathengeres turbómotorral, V8-as szívóval vagy netán valami hibrid szerkezettel dobja-e piacra a még életében legendává vált IS F szuperszedán kétajtós utódját a Lexus. 

A választ ma megkaptuk: a Lexus RC F orrában egy nyolchengeres V-motor dolgozik, méghozzá “a Lexus valaha létezett legerősebb nyolchengerese”. Tekintve, hogy elődjében egy 423 lóerős V8-as tevékenykedett, szerény becslésnek tűnik a gyár által egyelőre kommunikált “több mint 456 LE”. A pontos adatot január 14-én tudhatjuk meg, addig nézzük, mi újság a többi komponenssel. 
A Lexus RC alapjaira épített szörny stíluselemei nem véletlenül idézik az LFA szupersportkocsit: aktív hátsó légterelőjével, masszív légbeömlőivel és a fékekhez hűtőlevegőt vezető csatornáival alaposan munkára fogja a menetszelet. A látványt szénszálas karosszériaelemek, szélesebb kerékívek és azokat kitöltő, 19 colos, kovácsolt alumínium keréktárcsák (háromféle dizájnnal) dobják fel. 
Csúcsverzióhoz méltó a belső kivitelezés is: az egyedi mérőműszerek a választott üzemmódhoz igazítják megjelenésüket, a kormány masszív, vaskos darab, tojásdad keresztmetszetű karimával, az üléseket hímzett F-betű díszíti, a kárpitozást ötféle bőr közül választhatja ki a vásárló. 
A fék- és gázpedálok természetesen sportos kialakításúak, a jobb tapadást biztosító gumibetétek stílusosan L-alakúak.

Kommentek

  • menőmanó

    Szerencsére a japánok még nem feküdtek le ennek a hülye turbó korszaknak úgy mint az európaiak, pedig ők még meg is tudnák csinálni, hogy rendesen, megbízhatóan működjön. :)
    Drukkolok nekik, hogy tartsanak ki ameddig csak lehet.

  • megint

    Majdnem összejött, belül egész jó, a hátulja kifejezetten tetszik, az eleje viszont japánosan gusztustalan lett.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.