Tarkólövés Japánból

5.0 V8 450 lóerő fölött

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.01.09. 14.00

A jövő heti premier előtt lerántotta a leplet új szuperkupéjáról a Lexus. Az RC F ötliteres, nyolchengeres motorja feladja a leckét a német konkurenciának, de a formavilág sem lebecsülendő.

Az óév utolsó heteiben még mindig azon polemizáltunk, vajon hathengeres turbómotorral, V8-as szívóval vagy netán valami hibrid szerkezettel dobja-e piacra a még életében legendává vált IS F szuperszedán kétajtós utódját a Lexus. 

A választ ma megkaptuk: a Lexus RC F orrában egy nyolchengeres V-motor dolgozik, méghozzá “a Lexus valaha létezett legerősebb nyolchengerese”. Tekintve, hogy elődjében egy 423 lóerős V8-as tevékenykedett, szerény becslésnek tűnik a gyár által egyelőre kommunikált “több mint 456 LE”. A pontos adatot január 14-én tudhatjuk meg, addig nézzük, mi újság a többi komponenssel. 
A Lexus RC alapjaira épített szörny stíluselemei nem véletlenül idézik az LFA szupersportkocsit: aktív hátsó légterelőjével, masszív légbeömlőivel és a fékekhez hűtőlevegőt vezető csatornáival alaposan munkára fogja a menetszelet. A látványt szénszálas karosszériaelemek, szélesebb kerékívek és azokat kitöltő, 19 colos, kovácsolt alumínium keréktárcsák (háromféle dizájnnal) dobják fel. 
Csúcsverzióhoz méltó a belső kivitelezés is: az egyedi mérőműszerek a választott üzemmódhoz igazítják megjelenésüket, a kormány masszív, vaskos darab, tojásdad keresztmetszetű karimával, az üléseket hímzett F-betű díszíti, a kárpitozást ötféle bőr közül választhatja ki a vásárló. 
A fék- és gázpedálok természetesen sportos kialakításúak, a jobb tapadást biztosító gumibetétek stílusosan L-alakúak.

Kommentek

  • menőmanó

    Szerencsére a japánok még nem feküdtek le ennek a hülye turbó korszaknak úgy mint az európaiak, pedig ők még meg is tudnák csinálni, hogy rendesen, megbízhatóan működjön. :)
    Drukkolok nekik, hogy tartsanak ki ameddig csak lehet.

  • megint

    Majdnem összejött, belül egész jó, a hátulja kifejezetten tetszik, az eleje viszont japánosan gusztustalan lett.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.