Robotautók versenyeznek Budapesten

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.01.09. 11.00

Akadálypályán bizonyíthatják megbízhatóságukat és manőverezőképességüket a műszaki egyetemen szombaton immár ötödik alkalommal megrendezett RobonAUT versenyen rajthoz álló önjáró kisautók.

Húsz, mesterszakos mérnökhallgatókból álló csapat fejleszt a versenyre saját robotautót, jellemzően távirányítású kocsikat alakítanak át önálló döntésekre képes járművekké – magyarázta Dallos Györgyi, a BME Villamosmérnöki és Informatikai Karának kommunikációs vezetője.

“Azok a hallgatók indulhatnak, akik felveszik a robotika című tárgyat; a futamon elért jó eredmény beszámít az eredményükbe. Az első évben mindössze 3-4 csapat indult, ma már általában azért veszik fel a diákok ezt a kurzust, hogy elindulhassanak a versenyen. Egy robotautó megépítése mögött többéves mérnöki tanulmányok és három hónap kemény fejlesztőmunka áll” – mondta.

A környezetet érzékelő szenzorokkal ellátott kiskocsiknak önállóan, emberi beavatkozás nélkül kell a lehető leggyorsabban és legkevesebb hibával végighaladniuk a pályán, amelynek nyomvonalát nem ismerik előre, csak a teljesítendő akadályokról – emelkedők, éles kanyarok, kapuk – vannak előzetes ismereteik. A csapatok két kategóriában indulnak: versenyen kívüli kategóriában a már tapasztaltabb visszatérők, míg az alapkategóriában az idén először indulók szerepelnek.

A 2014-es futamon rajthoz áll többek között a HamSTAR, a Vonalfaló, a PanzerAbteilung Robotic, a RoboGO!, a Fontolva Haladók és a Hazárdmentesítés lordjai, míg a “senior” korosztályt a BUGBUSTERS és a 3 ütem képviseli majd. A versenyt a BME Q épületének aulájában szombaton 10 és 15 óra között rendezik.

(Forrás: MTI)

Kommentek

A nap videója: észt nem osztottak a Bentleyhez

A hölgy túlszaladt a jegyautomatán, de ez bárkivel előfordulhat, ez a kisebbik gond.

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.