Dupla erőforrás, dupla lehetőség a teljesítménynövelésre: elvileg a hibridek különösen alkalmasak arra, hogy tuningolják őket. A valóság persze nem ilyen egyszerű, hiszen a hajtáslánc komponenseit gondosan összehangolják a gyártók, így ha az egyikhez hozzányúlsz, borulhat minden… 

A német Special Customs vállalta a kockázatot, és lecserélte a McLaren P1 kipufogórendszerét. A végeredmény nem csak látványos – a gyári trapéz helyén két 10 centis cső meredezik -, de hatékony is: a 737 lóerős 3.8 V8 teljesítménye közel 100 lóerővel ugrott meg a beavatkozás nyomán. A rendszerteljesítmény így meghaladja az ezer lóerőt. 
A megnövelt izmokhoz látványosabb gúnya is tartozik: új első és oldalsó légterelők, nagyobb hűtőlevegő-beömlők, állítható hátsó szárny, valamint új küszöbök, masszív hátsó diffúzor és egyéb aerodinamikai nyalánkságok teszik dögössé az átépített P1-es megjelenését. Az optikai tuningra a tetőre illesztett, megnövelt légbeömlő teszi fel a koronát – szó szerint. 

A képen úgy tűnik, mintha világítana - vajon tényleg?

Mivel a típus fantázianeve Night Glow, elvárnánk, hogy a fényezés foszforeszkáljon a sötétben. A legnagyobb kérdés mégsem ez, hanem hogy a valaha építendő 375 darab McLaren P1 gazdái közül hányan szeretnék 300 millió forintos autójukat alávetni bármiféle beavatkozásnak?

Ha volna egy P1-esed, tuningoltatnád?

  • Isten ments, attól csak veszít az értékéből34%
  • Még szép: nem nyugodnék, amíg nem az enyém a világ legerősebb P1-ese34%
  • Ha volna egy P1-esem ... eladnám, és vennék helyette egy LaFerrarit32%

Ha volna egy P1-esed, tuningoltatnád?