Éjszakai nagyvad

Ár és menetteljesítmények érdeklődésre

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.01.09. 15.00

Ha eddig azért aggódtál, vajon lehet-e tuningolni egy hibrid szupersportkocsit, megnyugodhatsz. A német Special Customs elkészítette az első McLaren P1 erőkúrát.

Dupla erőforrás, dupla lehetőség a teljesítménynövelésre: elvileg a hibridek különösen alkalmasak arra, hogy tuningolják őket. A valóság persze nem ilyen egyszerű, hiszen a hajtáslánc komponenseit gondosan összehangolják a gyártók, így ha az egyikhez hozzányúlsz, borulhat minden… 

A német Special Customs vállalta a kockázatot, és lecserélte a McLaren P1 kipufogórendszerét. A végeredmény nem csak látványos – a gyári trapéz helyén két 10 centis cső meredezik -, de hatékony is: a 737 lóerős 3.8 V8 teljesítménye közel 100 lóerővel ugrott meg a beavatkozás nyomán. A rendszerteljesítmény így meghaladja az ezer lóerőt. 
A megnövelt izmokhoz látványosabb gúnya is tartozik: új első és oldalsó légterelők, nagyobb hűtőlevegő-beömlők, állítható hátsó szárny, valamint új küszöbök, masszív hátsó diffúzor és egyéb aerodinamikai nyalánkságok teszik dögössé az átépített P1-es megjelenését. Az optikai tuningra a tetőre illesztett, megnövelt légbeömlő teszi fel a koronát – szó szerint. 

A képen úgy tűnik, mintha világítana - vajon tényleg?

Mivel a típus fantázianeve Night Glow, elvárnánk, hogy a fényezés foszforeszkáljon a sötétben. A legnagyobb kérdés mégsem ez, hanem hogy a valaha építendő 375 darab McLaren P1 gazdái közül hányan szeretnék 300 millió forintos autójukat alávetni bármiféle beavatkozásnak?

Szavazás

Ha volna egy P1-esed, tuningoltatnád?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.