Magától driftel a BMW

... és beszélget az óráddal

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.01.08. 09.00

Autonóm technológiákat és újszerű kezelőfelületeket mutatott be a BMW. Ezek egy része már a közeljövőben sorozatgyártásba kerülhet.

Önjáró autó: a kifejezés az elmúlt egy-két évben a sci-fi szótárából átkerült a mindennapokba, egyre több gyártó foglalkozik az emberi beavatkozás nélkül közlekedni képes jármű gondolatával: a kényelmi aspektuson kívül ez a baleseti statisztikákat is javíthatná. 

Az az autó persze, amit nem kell vezetni, nem is nyújthat vezetési élményt – kivéve, ha a BMW készíti. Mi legalábbis ezzel a szlogennel hirdetnénk a bajorok új autonóm rendszerét, amely a kormányzást, a fékeket és a gázt összehangolva alkalmas a vezető nélküli közlekedésre: ez ugyanis nem csupán elfojtani képes az alul- vagy túlkormányzottságot, hanem előidézni is azt. 
Ennek persze az égvilágon semmi értelme, viszont jól demonstrálja, hogy a BMW rendszerei nem csak reagálnak a körülményekre, de aktívan képesek befolyásolni azokat. 
Aki szerint nem eléggé futurisztikus gondolat a keresztben autózó robotautó, annak itt a jövő egy másik aspektusa: az elektromos BMW i3 fejlesztői a Samsung Galaxy Gear okos-órával (gyakorlatilag egy okostelefont kiszolgáló, vezeték nélküli kezelőfelülettel) kötötték össze autójukat. Ahogy a Mercedes vagy a Hyundai épp tegnap ismertetett rendszerei, a BMW megoldása is képes az autó komponenseinek távolból történő irányítására, illetve az állapot részletes lekérdezésére – elég kimondanunk a szóbeli parancsot, és autónk a kívánt hőfokon bekapcsolja a klímát vagy becsukja az ablakokat; akár a világ másik végén is. 
Jó ideig persze az imént felsorolt fejlesztések egyike sem válik mindennapossá az autópiacon. Annál elterjedtebbek a radar alapú távolság-érzékelő rendszerek – a BMW szerint azonban van ezeknél jobb: mégpedig a kamerát felhasználó berendezések. 
Ezek elsődleges előnye, hogy egyetlen kamera számos funkciót képes kiszolgálni (pl. aktív tempomat, automatikus araszolás dugóban, gyalogos-elkerülés, sávbantartó funkció, stb), így a gyártás olcsóbb, az autó könnyebb és egyszerűbb lehet – sőt, a nem mozgó tárgyakat könnyebben ismeri fel a kamera, mint egy radar. 
Utóbbiak mégsem nélkülözhetők mindenütt – például az automatikus vagy félautomatikus parkolássegítő rendszereknél. A BMW új parkolórobotja az eddigi rendszerekkel ellentétben nem csak a kormányzást vállalja át a vezetőtől, hanem a gázadást, fékezést és irányváltást is – magyarul teljesen egyedül képes beállni a parkolóhelyre. Ehhez jelenleg a vezető aktív részvételére van szükség (a folyamat megszakad, ha a sofőr felenged egy gombot), ám a későbbiekben azt a gombot nyilván akár mobiltelefonunkra vagy okos-karóránkra is telepíthetjük.

Kommentek

A legerősebb Porsche … egy hibrid szedán!

680 lóerős rendszerteljesítmény, 310 km/óra végsebesség, 2,9 liter/100km átlagfogyasztás: a Panamera új csúcsmodellje a Turbo S E-Hybrid.

Luxus-Passatot épít a Volkswagen

A Passat fölé pozícionált kupélimuzinnal kecsegtet a Volkswagen. Az Arteon prémium középkategóriás termék lesz, ha úgy tetszik, az Audi A5 Sportback házon belüli konkurense.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.