Az idén várhatóan 62 ezer új személyautó talál gazdára, ez 10 százalékkal több a múlt évi eladásnál. A piac konszolidációjáig még így is eltelik néhány év – mondta Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) ügyvezető elnöke.


Míg 2007-ben 176 ezer új és 24 ezer használt autót, addig tavaly 56 ezer új és 71 ezer használt kocsi kapott rendszámot. Az MGE azt javasolja a kormánynak, hogy legfeljebb 13-14 éves autókat lehessen behozni az országba – tette hozzá az ügyvezető elnök.

A kishaszonjárművekből 11 500 darab fogyott tavaly, idén 10 százalékkal több kelhet el, így az eladás elérheti a 12 500-at. Az MNB kedvezményes hitele is hozzájárult az eladások emelkedéséhez – tette hozzá Erdélyi Péter. Dér Péter, az MGE elnökségi tagja a nagyhaszonjárművek piacán idénre 20-25 százalékos csökkenést valószínűsített, amely 3600 új eladást jelent. Ennek oka, hogy tavaly 20 százalékkal bővült ez a piac, mivel az Euro 6-os motorokra való átállás miatt sok fuvarozó előre hozta a vásárlást. Ebben a szegmensben az a gond, hogy az eladások 85 százaléka 16 tonna feletti nyerges vontató. Ezeket pedig nem Magyarországon szervizelik – tette hozzá Dér Péter.

A motorkerékpár-piac a 2004-es 12 ezres eladás 15 százalékára esett vissza, idén 10 százalékos növekedéssel 2100 motor eladása várható. Annak ellenére, hogy 2012 tavasza óta B kategóriás jogosítvánnyal is vezethető 125 köbcentis motorkerékpár, az eladások nem növekedtek. Ezt a magas adótehernek tudta be Szloboda Tamás, az MGE elnökségi tagja.

Knezsik István, az Autós Nagykoalició elnöke arról számolt be, hogy a szakmai szervezet továbbra is jelentős erőfeszítést tesz a legálisan működő javító szakma versenyképességének megteremtéséért.

(Forrás: MTI)