Korlátoznák a külföldi autók behozatalát

Tíz százalékkal nőhet az autópiac idén

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.01.08. 08.00

Az idén várhatóan 62 ezer új személyautó talál gazdára, ez 10 százalékkal több a múlt évi eladásnál. A piac konszolidációjáig még így is eltelik néhány év.

Az idén várhatóan 62 ezer új személyautó talál gazdára, ez 10 százalékkal több a múlt évi eladásnál. A piac konszolidációjáig még így is eltelik néhány év – mondta Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) ügyvezető elnöke.


Míg 2007-ben 176 ezer új és 24 ezer használt autót, addig tavaly 56 ezer új és 71 ezer használt kocsi kapott rendszámot. Az MGE azt javasolja a kormánynak, hogy legfeljebb 13-14 éves autókat lehessen behozni az országba – tette hozzá az ügyvezető elnök.

A kishaszonjárművekből 11 500 darab fogyott tavaly, idén 10 százalékkal több kelhet el, így az eladás elérheti a 12 500-at. Az MNB kedvezményes hitele is hozzájárult az eladások emelkedéséhez – tette hozzá Erdélyi Péter. Dér Péter, az MGE elnökségi tagja a nagyhaszonjárművek piacán idénre 20-25 százalékos csökkenést valószínűsített, amely 3600 új eladást jelent. Ennek oka, hogy tavaly 20 százalékkal bővült ez a piac, mivel az Euro 6-os motorokra való átállás miatt sok fuvarozó előre hozta a vásárlást. Ebben a szegmensben az a gond, hogy az eladások 85 százaléka 16 tonna feletti nyerges vontató. Ezeket pedig nem Magyarországon szervizelik – tette hozzá Dér Péter.

A motorkerékpár-piac a 2004-es 12 ezres eladás 15 százalékára esett vissza, idén 10 százalékos növekedéssel 2100 motor eladása várható. Annak ellenére, hogy 2012 tavasza óta B kategóriás jogosítvánnyal is vezethető 125 köbcentis motorkerékpár, az eladások nem növekedtek. Ezt a magas adótehernek tudta be Szloboda Tamás, az MGE elnökségi tagja.

Knezsik István, az Autós Nagykoalició elnöke arról számolt be, hogy a szakmai szervezet továbbra is jelentős erőfeszítést tesz a legálisan működő javító szakma versenyképességének megteremtéséért.

(Forrás: MTI)

Kommentek

  • pqowieurzt

    végre egy jó ötlet…

    mostanában kicsit túl sok lett a 20-30 éves lepukkant versenyautónak látszó tárgy az utakon, és az idióta kölkök bennük tényleg elhiszik hogy tényleg egy versenyautó van alattuk.

    nagyrészük persze m-es rendszámmal…

  • kisssfero

    Azt kellene már észrevenni, hogy azért hozzák be a régi autókat, mert nincs az embereknek pénze újabbra. Az új járművek árában rengeteg az állami harács, amiatt “megfizethetetlen” egy átlag magyarnak. Egy átlag járműre, nem elég egy átlag magyar évi nettó fizetése. Csoda e, ha megint visszajön a rozsdaboglyák korszaka?

  • subtotal

    Ez egy versenykorlátozó lépés lenne, ellentétes az úniós joggal valszeg és ellentétes az államnak azon érdekével, hogy a gépjárművek fenntartásán keresztül bevételei legyenek.
    Az emberek nem fognak új autót venni, főleg nem azok, akik 13-14 évesnél idősebb vasakat keresnek.

  • pqowieurzt

    régi autók itt is vannak ám eladók. nem kell ahhoz a külföldi nepperek és tulajdonosok bukszáját növelni, kéremszépen.

    Aki 5-6 éves vagy annál fiatalabb autót akar venni, annak van nehéz dolga itthon, hiszen azóta nem nagyon adnak el újautót…

  • menőmanó

    13 évnél idősebb autót ne lehessen behozni! Ez a lényeg. Akinek idősebb kell az vegyen a hazai kínálatból vagy járjon gyalog.

  • subtotal

    Nem értem, bizonyos emberek miért akarják megmondani, hogy más mit és honnan vegyen vagy ne vegyen. Én soha nem mondanék például olyat, hogy tiltsuk meg a Toyoták árusítását akármennyire is nem szimpatikus a márka.
    Vagy más példa: E36 kabrió 100e km alatt hegyekben áll itthon, gondolom…de lehetne még 100 példát hozni.
    Az itthon futó 15 éves vagy idősebb autók többségét jobb bontókból kinéznék nyugaton. Nem értem miért értenek egyesek egyet azzal hogy Kubát csináljunk az országból.

  • Utazz

    @subtotal Szerintem nem lenne versenykorlátozás, és nem szólhatna bele az EU, sőt talán ezért is kapnák egy eco-warrior plecsnit, ha jól csomagolják. Szimplán csak az alacsonyabb környezetvédelmi besorolású autók regisztrációs adóját kéne tisztességesen megemelni.

    Indokolható ez az álláspont azzal, hogy óvni szeretnénk környezetünket és az ország lakóinak egészségét azzal, hogy magasabb az adóteher az Euro 2-es vagy szennyezőbb autókon, az már csak pusztán mellékes, hogy ezzel a 14 év fölötti autók behozatalát lehetetlenítené el.

    Sőt még, hogy támogassuk az autósokat, tegyünk kedvezményt a régebbi, de még nem oldtimerek mentesülhetnek az adóteher bizonyos része alól, ha külön szigorúbb műszaki követelményeket támasztó vizsgán is megfelelnek. És így a Youngtimereseknek is kedveztünk.

  • subtotal

    Utazz: naja, max megint elkezdődne az ügyeskedés az ilyen-olyan rendszámokkal.
    Egyébként egy 2001-es VW már EU4 szóval messzire nem jutna a törvényhozó.

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

Erősen szennyezett a talaj az Óbudai Autóbuszgarázsban

Hamarosan megkezdődhet az Óbudai autóbuszgarázs területének kármentesítése. A talaj mellett a talajvíz is erősen szennyezett.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.