Korlátoznák a külföldi autók behozatalát

Tíz százalékkal nőhet az autópiac idén

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.01.08. 08.00

Az idén várhatóan 62 ezer új személyautó talál gazdára, ez 10 százalékkal több a múlt évi eladásnál. A piac konszolidációjáig még így is eltelik néhány év.

Az idén várhatóan 62 ezer új személyautó talál gazdára, ez 10 százalékkal több a múlt évi eladásnál. A piac konszolidációjáig még így is eltelik néhány év – mondta Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) ügyvezető elnöke.


Míg 2007-ben 176 ezer új és 24 ezer használt autót, addig tavaly 56 ezer új és 71 ezer használt kocsi kapott rendszámot. Az MGE azt javasolja a kormánynak, hogy legfeljebb 13-14 éves autókat lehessen behozni az országba – tette hozzá az ügyvezető elnök.

A kishaszonjárművekből 11 500 darab fogyott tavaly, idén 10 százalékkal több kelhet el, így az eladás elérheti a 12 500-at. Az MNB kedvezményes hitele is hozzájárult az eladások emelkedéséhez – tette hozzá Erdélyi Péter. Dér Péter, az MGE elnökségi tagja a nagyhaszonjárművek piacán idénre 20-25 százalékos csökkenést valószínűsített, amely 3600 új eladást jelent. Ennek oka, hogy tavaly 20 százalékkal bővült ez a piac, mivel az Euro 6-os motorokra való átállás miatt sok fuvarozó előre hozta a vásárlást. Ebben a szegmensben az a gond, hogy az eladások 85 százaléka 16 tonna feletti nyerges vontató. Ezeket pedig nem Magyarországon szervizelik – tette hozzá Dér Péter.

A motorkerékpár-piac a 2004-es 12 ezres eladás 15 százalékára esett vissza, idén 10 százalékos növekedéssel 2100 motor eladása várható. Annak ellenére, hogy 2012 tavasza óta B kategóriás jogosítvánnyal is vezethető 125 köbcentis motorkerékpár, az eladások nem növekedtek. Ezt a magas adótehernek tudta be Szloboda Tamás, az MGE elnökségi tagja.

Knezsik István, az Autós Nagykoalició elnöke arról számolt be, hogy a szakmai szervezet továbbra is jelentős erőfeszítést tesz a legálisan működő javító szakma versenyképességének megteremtéséért.

(Forrás: MTI)

Kommentek

  • pqowieurzt

    végre egy jó ötlet…

    mostanában kicsit túl sok lett a 20-30 éves lepukkant versenyautónak látszó tárgy az utakon, és az idióta kölkök bennük tényleg elhiszik hogy tényleg egy versenyautó van alattuk.

    nagyrészük persze m-es rendszámmal…

  • kisssfero

    Azt kellene már észrevenni, hogy azért hozzák be a régi autókat, mert nincs az embereknek pénze újabbra. Az új járművek árában rengeteg az állami harács, amiatt “megfizethetetlen” egy átlag magyarnak. Egy átlag járműre, nem elég egy átlag magyar évi nettó fizetése. Csoda e, ha megint visszajön a rozsdaboglyák korszaka?

  • subtotal

    Ez egy versenykorlátozó lépés lenne, ellentétes az úniós joggal valszeg és ellentétes az államnak azon érdekével, hogy a gépjárművek fenntartásán keresztül bevételei legyenek.
    Az emberek nem fognak új autót venni, főleg nem azok, akik 13-14 évesnél idősebb vasakat keresnek.

  • pqowieurzt

    régi autók itt is vannak ám eladók. nem kell ahhoz a külföldi nepperek és tulajdonosok bukszáját növelni, kéremszépen.

    Aki 5-6 éves vagy annál fiatalabb autót akar venni, annak van nehéz dolga itthon, hiszen azóta nem nagyon adnak el újautót…

  • menőmanó

    13 évnél idősebb autót ne lehessen behozni! Ez a lényeg. Akinek idősebb kell az vegyen a hazai kínálatból vagy járjon gyalog.

  • subtotal

    Nem értem, bizonyos emberek miért akarják megmondani, hogy más mit és honnan vegyen vagy ne vegyen. Én soha nem mondanék például olyat, hogy tiltsuk meg a Toyoták árusítását akármennyire is nem szimpatikus a márka.
    Vagy más példa: E36 kabrió 100e km alatt hegyekben áll itthon, gondolom…de lehetne még 100 példát hozni.
    Az itthon futó 15 éves vagy idősebb autók többségét jobb bontókból kinéznék nyugaton. Nem értem miért értenek egyesek egyet azzal hogy Kubát csináljunk az országból.

  • Utazz

    @subtotal Szerintem nem lenne versenykorlátozás, és nem szólhatna bele az EU, sőt talán ezért is kapnák egy eco-warrior plecsnit, ha jól csomagolják. Szimplán csak az alacsonyabb környezetvédelmi besorolású autók regisztrációs adóját kéne tisztességesen megemelni.

    Indokolható ez az álláspont azzal, hogy óvni szeretnénk környezetünket és az ország lakóinak egészségét azzal, hogy magasabb az adóteher az Euro 2-es vagy szennyezőbb autókon, az már csak pusztán mellékes, hogy ezzel a 14 év fölötti autók behozatalát lehetetlenítené el.

    Sőt még, hogy támogassuk az autósokat, tegyünk kedvezményt a régebbi, de még nem oldtimerek mentesülhetnek az adóteher bizonyos része alól, ha külön szigorúbb műszaki követelményeket támasztó vizsgán is megfelelnek. És így a Youngtimereseknek is kedveztünk.

  • subtotal

    Utazz: naja, max megint elkezdődne az ügyeskedés az ilyen-olyan rendszámokkal.
    Egyébként egy 2001-es VW már EU4 szóval messzire nem jutna a törvényhozó.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.