Korlátoznák a külföldi autók behozatalát

Tíz százalékkal nőhet az autópiac idén

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.01.08. 08.00

Az idén várhatóan 62 ezer új személyautó talál gazdára, ez 10 százalékkal több a múlt évi eladásnál. A piac konszolidációjáig még így is eltelik néhány év.

Az idén várhatóan 62 ezer új személyautó talál gazdára, ez 10 százalékkal több a múlt évi eladásnál. A piac konszolidációjáig még így is eltelik néhány év – mondta Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) ügyvezető elnöke.


Míg 2007-ben 176 ezer új és 24 ezer használt autót, addig tavaly 56 ezer új és 71 ezer használt kocsi kapott rendszámot. Az MGE azt javasolja a kormánynak, hogy legfeljebb 13-14 éves autókat lehessen behozni az országba – tette hozzá az ügyvezető elnök.

A kishaszonjárművekből 11 500 darab fogyott tavaly, idén 10 százalékkal több kelhet el, így az eladás elérheti a 12 500-at. Az MNB kedvezményes hitele is hozzájárult az eladások emelkedéséhez – tette hozzá Erdélyi Péter. Dér Péter, az MGE elnökségi tagja a nagyhaszonjárművek piacán idénre 20-25 százalékos csökkenést valószínűsített, amely 3600 új eladást jelent. Ennek oka, hogy tavaly 20 százalékkal bővült ez a piac, mivel az Euro 6-os motorokra való átállás miatt sok fuvarozó előre hozta a vásárlást. Ebben a szegmensben az a gond, hogy az eladások 85 százaléka 16 tonna feletti nyerges vontató. Ezeket pedig nem Magyarországon szervizelik – tette hozzá Dér Péter.

A motorkerékpár-piac a 2004-es 12 ezres eladás 15 százalékára esett vissza, idén 10 százalékos növekedéssel 2100 motor eladása várható. Annak ellenére, hogy 2012 tavasza óta B kategóriás jogosítvánnyal is vezethető 125 köbcentis motorkerékpár, az eladások nem növekedtek. Ezt a magas adótehernek tudta be Szloboda Tamás, az MGE elnökségi tagja.

Knezsik István, az Autós Nagykoalició elnöke arról számolt be, hogy a szakmai szervezet továbbra is jelentős erőfeszítést tesz a legálisan működő javító szakma versenyképességének megteremtéséért.

(Forrás: MTI)

Kommentek

  • pqowieurzt

    végre egy jó ötlet…

    mostanában kicsit túl sok lett a 20-30 éves lepukkant versenyautónak látszó tárgy az utakon, és az idióta kölkök bennük tényleg elhiszik hogy tényleg egy versenyautó van alattuk.

    nagyrészük persze m-es rendszámmal…

  • kisssfero

    Azt kellene már észrevenni, hogy azért hozzák be a régi autókat, mert nincs az embereknek pénze újabbra. Az új járművek árában rengeteg az állami harács, amiatt “megfizethetetlen” egy átlag magyarnak. Egy átlag járműre, nem elég egy átlag magyar évi nettó fizetése. Csoda e, ha megint visszajön a rozsdaboglyák korszaka?

  • subtotal

    Ez egy versenykorlátozó lépés lenne, ellentétes az úniós joggal valszeg és ellentétes az államnak azon érdekével, hogy a gépjárművek fenntartásán keresztül bevételei legyenek.
    Az emberek nem fognak új autót venni, főleg nem azok, akik 13-14 évesnél idősebb vasakat keresnek.

  • pqowieurzt

    régi autók itt is vannak ám eladók. nem kell ahhoz a külföldi nepperek és tulajdonosok bukszáját növelni, kéremszépen.

    Aki 5-6 éves vagy annál fiatalabb autót akar venni, annak van nehéz dolga itthon, hiszen azóta nem nagyon adnak el újautót…

  • menőmanó

    13 évnél idősebb autót ne lehessen behozni! Ez a lényeg. Akinek idősebb kell az vegyen a hazai kínálatból vagy járjon gyalog.

  • subtotal

    Nem értem, bizonyos emberek miért akarják megmondani, hogy más mit és honnan vegyen vagy ne vegyen. Én soha nem mondanék például olyat, hogy tiltsuk meg a Toyoták árusítását akármennyire is nem szimpatikus a márka.
    Vagy más példa: E36 kabrió 100e km alatt hegyekben áll itthon, gondolom…de lehetne még 100 példát hozni.
    Az itthon futó 15 éves vagy idősebb autók többségét jobb bontókból kinéznék nyugaton. Nem értem miért értenek egyesek egyet azzal hogy Kubát csináljunk az országból.

  • Utazz

    @subtotal Szerintem nem lenne versenykorlátozás, és nem szólhatna bele az EU, sőt talán ezért is kapnák egy eco-warrior plecsnit, ha jól csomagolják. Szimplán csak az alacsonyabb környezetvédelmi besorolású autók regisztrációs adóját kéne tisztességesen megemelni.

    Indokolható ez az álláspont azzal, hogy óvni szeretnénk környezetünket és az ország lakóinak egészségét azzal, hogy magasabb az adóteher az Euro 2-es vagy szennyezőbb autókon, az már csak pusztán mellékes, hogy ezzel a 14 év fölötti autók behozatalát lehetetlenítené el.

    Sőt még, hogy támogassuk az autósokat, tegyünk kedvezményt a régebbi, de még nem oldtimerek mentesülhetnek az adóteher bizonyos része alól, ha külön szigorúbb műszaki követelményeket támasztó vizsgán is megfelelnek. És így a Youngtimereseknek is kedveztünk.

  • subtotal

    Utazz: naja, max megint elkezdődne az ügyeskedés az ilyen-olyan rendszámokkal.
    Egyébként egy 2001-es VW már EU4 szóval messzire nem jutna a törvényhozó.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

1300 kilométert vezetett egyedül egy gyerek

Ezerháromszáz kilométert vezetett egyedül egy 12 éves fiú Ausztráliában, mielőtt a rendőrök vasárnap lekapcsolták volna, mivel az autó egyik lökhárítója leszakadt.

Elrajtolt a Hankook Racer Cup új idénye

Izgalmas csatákkal indult el a Hankook Racer Cup bajnokság a hétvégén.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

F1: Ecclestone Hamiltonra fogad 2017-ben

A Forma-1 volt irányítója, Bernie Ecclestone szerint a Mercedes angol pilótája kerül majd ki győztesen a ferraris Sebastian Vettellel folytatott bajnoki küzdelemből idén.

Szabálytalan előzés egy körforgalomban, van, aki szerint ez még belefér

Az esetet Angliában vették videóra. A BMW türelmetlen sofőrje megunta a kamion mögötti tötyörgést, és szándékosan rossz irányban hajtott be a körforgalomba.

Alonso benézett az Indycar-futamra

Az idei Indy 500-on induló Fernando Alonso a hétvégén az amerikai versenyszéria egyik fordulóján járt körülnézni. Elmondta, hogy miért vág előbb az Indynek, és miért jöhet később Le Mans.

Meghalt egy kisfiú Alonso gokartpályáján

Fernando Alonsót is megrázta az eset, a balesetet kivizsgálják.

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidő-autó.

80-nal 80 km-t a Magyarországon gyártott lyukas gumival

Kipróbáltuk, milyen egy defektes autóval gurulgatni 80-nal az országúton, majd megnéztük a tatabányai gyárat, ahol az új csodagumi készül. És megtudtuk, mi a baj a másféle defekttűrő gumikkal.

Bődületes kasszasiker a Halálos iramban 8

A Halálos iramban 8. megint lekörözte a mezőnyt az észak-amerikai mozikban a hétvégén. Az autós akciófilm globális bevételei a csillagok közé repítik a filmet.

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

F1: A McLarennek és a Williamsnek drukkol Hamilton

A háromszoros világbajnok Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton reméli, hogy a két patinás brit csapat lehet még ellenfél számára a világbajnoki küzdelemben.

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.