Szeptemberben egy emberként borult a nyugati világ a Volvo lábai elé: egyszerűen Concept Coupénak nevezett, friss tanulmányuk radikális volt, ugyanakkor olyan belülről fakadó harmónia és szépség áradt belőle, amire ritkán látunk példát az autóiparban. 

Ennek a koncepciónak a továbbgondolása a Concept XC Coupé, amely más – magasabb – alapokra helyezi a kétajtós sporttúrázó gondolatát. Ugyanarra a rugalmasan méretezhető, könnyű szerkezetű padlólemezre épül, mint a tavaly őszi tanulmány, így bár 21 colos kerekeivel, magasabb tetejével és robusztusabb részleteivel összességében masszívabbnak hat, karaktere hű maradt az eredeti kupéhoz. 
Mégis többről van szó, mint annak megemeléséről: új a motorházfedél, átrajzolták az övvonalat, és bekerült a képbe egy új szempont: az aktív szabadidő – ha úgy tetszik, az extrém sportok – dimenziója. 
Ez egyrészt a karosszérián található díszítőelemekben – a merész grafikákban, a matt szürke és az élénk narancssárga alkalmazásában – nyilvánul meg, másrészt a sajátos csomagtér-kialakításban: a hátsó ülések mögött plexipadló alatt rejtőznek a téli sportokhoz elengedhetetlen védőruházatok, az utasok biztonsági öve pedig egyben rakományrögzítő hevederként is szolgál (persze nyilván külön övszakaszok szolgálnak az utasok és külön a csomagok biztosítására, de az aktív életmódra való utalás egyértelmű.) 
Merész orrkialakításával és még radikálisabb, T-alakú hátsó lámpáival az XC Coupé sokkal inkább strapabíró, mint elegáns arculatot öltött, ezzel is közeledve végső céljához: hamarosan ebből a tanulmányból bontakozik ugyanis ki a Volvo sikeres nagy szabadidőjárművének, az XC90-nek az utóda – és bár a rikító elemektől alighanem elbúcsúzhatunk, az orr és a far kialakítása vélhetően már hitelesen előlegezi meg a leendő SUV-t.