Átmeneti szépség

Volvo Concept XC Coupé

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.01.08. 13.15

Miután egy hónapja megszellőztette, a jövő héten esedékes világpremier előtt néhány nappal leleplezte új tanulmányautóját, a Concept XC Coupét a Volvo. Hamarosan egy újabb is követi – az már az XC90 közvetlen előtanulmánya lesz.

Szeptemberben egy emberként borult a nyugati világ a Volvo lábai elé: egyszerűen Concept Coupénak nevezett, friss tanulmányuk radikális volt, ugyanakkor olyan belülről fakadó harmónia és szépség áradt belőle, amire ritkán látunk példát az autóiparban. 

Ennek a koncepciónak a továbbgondolása a Concept XC Coupé, amely más – magasabb – alapokra helyezi a kétajtós sporttúrázó gondolatát. Ugyanarra a rugalmasan méretezhető, könnyű szerkezetű padlólemezre épül, mint a tavaly őszi tanulmány, így bár 21 colos kerekeivel, magasabb tetejével és robusztusabb részleteivel összességében masszívabbnak hat, karaktere hű maradt az eredeti kupéhoz. 
Mégis többről van szó, mint annak megemeléséről: új a motorházfedél, átrajzolták az övvonalat, és bekerült a képbe egy új szempont: az aktív szabadidő – ha úgy tetszik, az extrém sportok – dimenziója. 
Ez egyrészt a karosszérián található díszítőelemekben – a merész grafikákban, a matt szürke és az élénk narancssárga alkalmazásában – nyilvánul meg, másrészt a sajátos csomagtér-kialakításban: a hátsó ülések mögött plexipadló alatt rejtőznek a téli sportokhoz elengedhetetlen védőruházatok, az utasok biztonsági öve pedig egyben rakományrögzítő hevederként is szolgál (persze nyilván külön övszakaszok szolgálnak az utasok és külön a csomagok biztosítására, de az aktív életmódra való utalás egyértelmű.) 
Merész orrkialakításával és még radikálisabb, T-alakú hátsó lámpáival az XC Coupé sokkal inkább strapabíró, mint elegáns arculatot öltött, ezzel is közeledve végső céljához: hamarosan ebből a tanulmányból bontakozik ugyanis ki a Volvo sikeres nagy szabadidőjárművének, az XC90-nek az utóda – és bár a rikító elemektől alighanem elbúcsúzhatunk, az orr és a far kialakítása vélhetően már hitelesen előlegezi meg a leendő SUV-t.

Kommentek

  • geotrinus

    Ronda és haszontalan jármű.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: A jövő héten visszatérhet a sérült pilóta

Sajtóértesülések szerint az első barcelonai tesztet nyaksérülés miatt kihagyni kényszerülő Pascal Wehrlein a jövő héten már beülhet a Sauberbe.

F1: Máris elromlott a McLaren és a Red Bull

Alig kezdődött meg a Forma-1-es tesztelés, két nagycsapat máris komoly műszaki hibákba futott bele. A Red Bullt tréleren kellett a garázsba szállítani.

Már ezért is többet kell fizetniük az autósoknak

Az autósok 2016-ban átlagosan 78 000 forintért kötöttek teljes körű casco biztosítást, ami közel 9 százalékkal haladja meg az előző év hasonló időszakában mért szintet (71 600 Ft).

Magyar pilóta a ralikrossz-világbajnokságban

2017-ben állandó magyar versenyzővel startol a ralikrossz-világbajnokság.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.