Átmeneti szépség

Volvo Concept XC Coupé

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.01.08. 13.15

Miután egy hónapja megszellőztette, a jövő héten esedékes világpremier előtt néhány nappal leleplezte új tanulmányautóját, a Concept XC Coupét a Volvo. Hamarosan egy újabb is követi – az már az XC90 közvetlen előtanulmánya lesz.

Szeptemberben egy emberként borult a nyugati világ a Volvo lábai elé: egyszerűen Concept Coupénak nevezett, friss tanulmányuk radikális volt, ugyanakkor olyan belülről fakadó harmónia és szépség áradt belőle, amire ritkán látunk példát az autóiparban. 

Ennek a koncepciónak a továbbgondolása a Concept XC Coupé, amely más – magasabb – alapokra helyezi a kétajtós sporttúrázó gondolatát. Ugyanarra a rugalmasan méretezhető, könnyű szerkezetű padlólemezre épül, mint a tavaly őszi tanulmány, így bár 21 colos kerekeivel, magasabb tetejével és robusztusabb részleteivel összességében masszívabbnak hat, karaktere hű maradt az eredeti kupéhoz. 
Mégis többről van szó, mint annak megemeléséről: új a motorházfedél, átrajzolták az övvonalat, és bekerült a képbe egy új szempont: az aktív szabadidő – ha úgy tetszik, az extrém sportok – dimenziója. 
Ez egyrészt a karosszérián található díszítőelemekben – a merész grafikákban, a matt szürke és az élénk narancssárga alkalmazásában – nyilvánul meg, másrészt a sajátos csomagtér-kialakításban: a hátsó ülések mögött plexipadló alatt rejtőznek a téli sportokhoz elengedhetetlen védőruházatok, az utasok biztonsági öve pedig egyben rakományrögzítő hevederként is szolgál (persze nyilván külön övszakaszok szolgálnak az utasok és külön a csomagok biztosítására, de az aktív életmódra való utalás egyértelmű.) 
Merész orrkialakításával és még radikálisabb, T-alakú hátsó lámpáival az XC Coupé sokkal inkább strapabíró, mint elegáns arculatot öltött, ezzel is közeledve végső céljához: hamarosan ebből a tanulmányból bontakozik ugyanis ki a Volvo sikeres nagy szabadidőjárművének, az XC90-nek az utóda – és bár a rikító elemektől alighanem elbúcsúzhatunk, az orr és a far kialakítása vélhetően már hitelesen előlegezi meg a leendő SUV-t.

Kommentek

  • geotrinus

    Ronda és haszontalan jármű.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.