BMW X3 xDrive35i, Audi SQ5 3.0 TFSI, Macan Turbo, Mercedes-Benz GLK 350 4Matic: a 300 lóerő feletti, középkategóriás szabadidőjármű koncepciója nem újdonság a minden extrémre fogékony prémiumpiacon. Egy méretosztállyal lejjebb azonban eddig semmit sem talált, aki nagyteljesítményű kompakt SUV-ban gondolkodott volna – ezen az áldatlan állapoton változtat elsőként a GLA 45 AMG. 

Az autó, amelynek előtanulmányát novemberben már bemutattunk, lényegében ugyanazt a receptet követi, mint műszaki rokonainak, az A- és CLA-osztályok a sportverziói: orrában az AMG még mindig harmatos, 360 lóerős, 450 Nm nyomatékú erőforrása, amely dinamikus hangolású, hétfokozatú duplakuplungos sebességváltón keresztül hajtja meg a négy kereket. 

A 2017-es emissziós normákat is teljesítő, kétliteres turbómotor kivételes mechanikus jellemzőivel és modern vezérlésével éri el a tömeggyártású utcai motorokon egyelőre überelhetetlen, 181 lóerő/liter fajlagos teljesítményét. Az elismerésre méltó menetdinamika (4,8 mp 0-100 km/óra) elengedhetetlen akusztikai kíséretét és a nagysebességű (max. 250 km/óra), hosszú távú utazás komfortigényét az opciós AMG sportkipufogó-rendszerben elhelyezett csappantyú hivatott kibékíteni egymással. 
A kézzel épített motorhoz csatlakozó, hétfokozatú duplakuplungos sebességváltó a korábban megszokott séma szerint három üzemmódot, automatikus kettős kuplungolást, valamint rajtautomatikát is kínál; az összkerékhajtás az autó valódi felhasználási területéhez igazodva nem a terepen való boldogulást, hanem a vonóerő hatékony aszfaltra vitelét szolgálja – erről tanúskodik a GLA 45 AMG karosszériába mereven becsavarozott segédvázra illesztett, sportos hangolású felfüggesztés is. 
Szériafelszerelés a négy darab belső hűtésű, lyuggatott féktárcsa, a piros féknyergekért azonban plusz pénzt kérnek a Mercedes GLA 45 AMG vásárlóitól, mint ahogy a 20 colos keréktárcsáért is – alaphelyzetben pórias szürke nyergek unatkoznak a 19 colos felnik mögött. Az optikai extrák sorában egy csomó szénszálas borítóelem, aerodinamikai kiegészítők és körkörös sötétítés szerepel. 
A beltérben műbőrrel és mikroszálas anyaggal kárpitozott sportülések, pirossal varrott bőrkormány, időmérő funkcióval bővített, egyedi műszeregység határozza meg a hangulatot; az opciók listáján egy sor egyedi kárpitozással, hangsúlyosabb sportülésekkel, kvázi-versenykormánnyal és az elmaradhatatlan karbonszálas csomaggal találkozunk. 
A Mercedes-Benz GLA ultrasportos változatának világpremierje jövő héten, Detroitban lesz; a globális forgalmazás részleteiről vélhetően már ott tájékoztatást adnak.