Terepszínű utcai harcos

Mercedes-Benz GLA 45 AMG

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.01.07. 11.00

Novemberben koncepcióautó formájában megszellőztette, ma reggel pedig hivatalosan is bemutatta legújabb sportmodelljét a Mercedes. A 360 lóerős GLA egyedülálló ajánlat a piacon.

BMW X3 xDrive35i, Audi SQ5 3.0 TFSI, Macan Turbo, Mercedes-Benz GLK 350 4Matic: a 300 lóerő feletti, középkategóriás szabadidőjármű koncepciója nem újdonság a minden extrémre fogékony prémiumpiacon. Egy méretosztállyal lejjebb azonban eddig semmit sem talált, aki nagyteljesítményű kompakt SUV-ban gondolkodott volna – ezen az áldatlan állapoton változtat elsőként a GLA 45 AMG. 

Az autó, amelynek előtanulmányát novemberben már bemutattunk, lényegében ugyanazt a receptet követi, mint műszaki rokonainak, az A- és CLA-osztályok a sportverziói: orrában az AMG még mindig harmatos, 360 lóerős, 450 Nm nyomatékú erőforrása, amely dinamikus hangolású, hétfokozatú duplakuplungos sebességváltón keresztül hajtja meg a négy kereket. 
A 2017-es emissziós normákat is teljesítő, kétliteres turbómotor kivételes mechanikus jellemzőivel és modern vezérlésével éri el a tömeggyártású utcai motorokon egyelőre überelhetetlen, 181 lóerő/liter fajlagos teljesítményét. Az elismerésre méltó menetdinamika (4,8 mp 0-100 km/óra) elengedhetetlen akusztikai kíséretét és a nagysebességű (max. 250 km/óra), hosszú távú utazás komfortigényét az opciós AMG sportkipufogó-rendszerben elhelyezett csappantyú hivatott kibékíteni egymással. 
A kézzel épített motorhoz csatlakozó, hétfokozatú duplakuplungos sebességváltó a korábban megszokott séma szerint három üzemmódot, automatikus kettős kuplungolást, valamint rajtautomatikát is kínál; az összkerékhajtás az autó valódi felhasználási területéhez igazodva nem a terepen való boldogulást, hanem a vonóerő hatékony aszfaltra vitelét szolgálja – erről tanúskodik a GLA 45 AMG karosszériába mereven becsavarozott segédvázra illesztett, sportos hangolású felfüggesztés is. 
Szériafelszerelés a négy darab belső hűtésű, lyuggatott féktárcsa, a piros féknyergekért azonban plusz pénzt kérnek a Mercedes GLA 45 AMG vásárlóitól, mint ahogy a 20 colos keréktárcsáért is – alaphelyzetben pórias szürke nyergek unatkoznak a 19 colos felnik mögött. Az optikai extrák sorában egy csomó szénszálas borítóelem, aerodinamikai kiegészítők és körkörös sötétítés szerepel. 
A beltérben műbőrrel és mikroszálas anyaggal kárpitozott sportülések, pirossal varrott bőrkormány, időmérő funkcióval bővített, egyedi műszeregység határozza meg a hangulatot; az opciók listáján egy sor egyedi kárpitozással, hangsúlyosabb sportülésekkel, kvázi-versenykormánnyal és az elmaradhatatlan karbonszálas csomaggal találkozunk. 
A Mercedes-Benz GLA ultrasportos változatának világpremierje jövő héten, Detroitban lesz; a globális forgalmazás részleteiről vélhetően már ott tájékoztatást adnak.
AMG

Kommentek

Barbár Mad-Max autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

Teniszpályára skiccelték fel a luxuskombit

Wimbledon makulátlan gyepébe nem vandálok, hanem maguk a pályagondozók rajzolták bele a Jaguar XF Sportbrake prémium kombi körvonalait.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

F1: Szocsiban talán már célba ér Alonso

A Honda a hétvégén következő Orosz Nagydíjra megbízhatósági javításokat visz, a múlt heti teszt után bizakodnak a McLarennél.

Felhők közé emel a magyar Trabant motor, és ez nem vicc

Magyarországon az épülő szocializmus találkozása a repülési vággyal érdekes szerkezeteket szült, a felhők közé vágyóknak köszönhetünk egy különleges Trabant motort, ami képes volt embereket égbe emelni.

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

A Toyota felszámolja a közlekedési dugókat

Sikerrel zárult a Toyota Mobilitási Alapítvány (TMF) thaiföldi projektje, amelynek elsődleges célja a hatmilliós Bangkok utcáin gyakran tapasztalható közlekedési dugók enyhítése volt.

F1: Mégsem nyúlnak a DRS-zónákhoz

Bár az előzések száma jelentősen csökkent a Forma-1-ben 2016-hoz képest, a Nemzetközi Automobil Szövetség úgy döntött, nem módosít a DRS-zónákon.

Kereszteződésben ennél zseniálisabb dolgot még nem láttunk

Nem tudsz kihajtani a keresztező forgalom miatt, és senki nem enged ki? Van egy megoldás!

Na, hány km új autópálya épül 100 milliárdból?

Az M4 Berettyóújfalu és Nagykereki közti szakaszának első üzeméhez hasonlóan a másodikat is a Duna Aszfalt és a Hódút építheti meg, ezúttal az A-Híd Zrt.-vel együtt.

F1: Napokon belül bejelenthetik a Sauber-Hondát

Ahogy közeleg a határidő, egyre erősebbek a Saubert a Hondával összekapcsoló hírek. Jövőre már két csapatnak szállíthat a japán gyártó.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.