A harmadik generációs Ford Focust is utolérte sorsa: bevezetése után három évvel eljött a ráncfelvarrás ideje. A két hónap múlva színre lépő újdonság azonban nem mindenben követi a szokásos sémát. 

Tavalyelőtt világszerte több mint egymillió példányban talált gazdára, és ezzel Földünk legnépszerűbb modelljévé vált a Focus, és bár a 2013-as statisztikákhoz még túl korán van, a típus népszerűsége mintha az értékesítés harmadik évében sem lankadt volna. Erre persze hosszú távon nem lehet építeni, így a Ford menetrend szerint átdolgozza alsó-középkategóriás modelljét. 
A várakozások szerint eltűnik a jelenlegi, osztott orrkialakítás: a keskeny felső hűtőmaszk és a hármas alsó légbeömlő helyett egyetlen, impozáns pajzsra számítunk, összhangban a márka többi, frissebb modelljével, a Fiestával, a Kugával vagy a Mondeóval.
A kémfotók arról tanúskodnak, hogy a motorházfedél, az első kerékdobok és a hátsó lökhárító is átalakul a facelift során; a pontos részletek várhatóan már március előtt kiderülnek. 
Ami az utasteret illeti, a Ford hallgatott a bonyolult, mobiltelefont imitáló kezelőfelületet ért kritikákra, és egyszerűbb, hagyományosabb gombcsokorral váltja azt fel. Ezzel egy időben a klímavezérlés is átalakul. 
A Focus egyszerűsítése nem csak a márkaarculathoz való igazodás miatt fontos: így ugyanis könnyebben és markánsabban el tudják majd határolni az alapmodellektől a Ford Focus ST sportverziót, ami még agresszívabb karosszériát, valamint átdolgozott futóművet és kormányzást kap. 
A motorok alapvetően nem változnak – sem a fent említett ST 250 lovas kétliterese, sem az egyliteres Ecoboost, vagy a kettő közötti dízelek. Megjelennek ugyanakkor új erőforrások a kínálatban: a másfél literes benzin- és dízelmotorok elsősorban a fejlődő piacokon erősítik majd a Ford Focus pozícióit. 
Eközben Nyugat-Európa és Észak-Amerika egy új, konnektoros hibridnek örvendhet: a C-Max Energi PHEV hajtáslánca kerül át a Ford Focus orrába, a hálózatról tölthető hibrid kétliteres benzinmotorja és a hozzá csatlakozó villanymotor a C-Maxban 195 lóerőt tud, tisztán elektromos üzemben több mint 30 kilométert képes megtenni. 
Az elektromos Focus eladásai elmaradnak a várakozásoktól, ettől függetlenül a Ford minden bizonnyal gyártásban tartja azt, vélhetően presztízs-megfontolásokból.
Forrás: AutoExpress