Így újul meg a Ford Focus

Friss külső, bővülő hajtáslánc-választék

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.01.07. 08.00

Márciusban mutatja be felfrissített alsó-középkategóriás slágermodelljét a Ford. Kívül és belül egyszerűbb megjelenésre számítunk, és jön a konnektoros hibrid Ford Focus.

A harmadik generációs Ford Focust is utolérte sorsa: bevezetése után három évvel eljött a ráncfelvarrás ideje. A két hónap múlva színre lépő újdonság azonban nem mindenben követi a szokásos sémát. 

Tavalyelőtt világszerte több mint egymillió példányban talált gazdára, és ezzel Földünk legnépszerűbb modelljévé vált a Focus, és bár a 2013-as statisztikákhoz még túl korán van, a típus népszerűsége mintha az értékesítés harmadik évében sem lankadt volna. Erre persze hosszú távon nem lehet építeni, így a Ford menetrend szerint átdolgozza alsó-középkategóriás modelljét. 
A várakozások szerint eltűnik a jelenlegi, osztott orrkialakítás: a keskeny felső hűtőmaszk és a hármas alsó légbeömlő helyett egyetlen, impozáns pajzsra számítunk, összhangban a márka többi, frissebb modelljével, a Fiestával, a Kugával vagy a Mondeóval.
A kémfotók arról tanúskodnak, hogy a motorházfedél, az első kerékdobok és a hátsó lökhárító is átalakul a facelift során; a pontos részletek várhatóan már március előtt kiderülnek. 
Ami az utasteret illeti, a Ford hallgatott a bonyolult, mobiltelefont imitáló kezelőfelületet ért kritikákra, és egyszerűbb, hagyományosabb gombcsokorral váltja azt fel. Ezzel egy időben a klímavezérlés is átalakul. 
A Focus egyszerűsítése nem csak a márkaarculathoz való igazodás miatt fontos: így ugyanis könnyebben és markánsabban el tudják majd határolni az alapmodellektől a Ford Focus ST sportverziót, ami még agresszívabb karosszériát, valamint átdolgozott futóművet és kormányzást kap. 
A motorok alapvetően nem változnak – sem a fent említett ST 250 lovas kétliterese, sem az egyliteres Ecoboost, vagy a kettő közötti dízelek. Megjelennek ugyanakkor új erőforrások a kínálatban: a másfél literes benzin- és dízelmotorok elsősorban a fejlődő piacokon erősítik majd a Ford Focus pozícióit. 
Eközben Nyugat-Európa és Észak-Amerika egy új, konnektoros hibridnek örvendhet: a C-Max Energi PHEV hajtáslánca kerül át a Ford Focus orrába, a hálózatról tölthető hibrid kétliteres benzinmotorja és a hozzá csatlakozó villanymotor a C-Maxban 195 lóerőt tud, tisztán elektromos üzemben több mint 30 kilométert képes megtenni. 
Az elektromos Focus eladásai elmaradnak a várakozásoktól, ettől függetlenül a Ford minden bizonnyal gyártásban tartja azt, vélhetően presztízs-megfontolásokból.
Forrás: AutoExpress

Kommentek

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.