Így újul meg a Ford Focus

Friss külső, bővülő hajtáslánc-választék

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.01.07. 08.00

Márciusban mutatja be felfrissített alsó-középkategóriás slágermodelljét a Ford. Kívül és belül egyszerűbb megjelenésre számítunk, és jön a konnektoros hibrid Ford Focus.

A harmadik generációs Ford Focust is utolérte sorsa: bevezetése után három évvel eljött a ráncfelvarrás ideje. A két hónap múlva színre lépő újdonság azonban nem mindenben követi a szokásos sémát. 

Tavalyelőtt világszerte több mint egymillió példányban talált gazdára, és ezzel Földünk legnépszerűbb modelljévé vált a Focus, és bár a 2013-as statisztikákhoz még túl korán van, a típus népszerűsége mintha az értékesítés harmadik évében sem lankadt volna. Erre persze hosszú távon nem lehet építeni, így a Ford menetrend szerint átdolgozza alsó-középkategóriás modelljét. 
A várakozások szerint eltűnik a jelenlegi, osztott orrkialakítás: a keskeny felső hűtőmaszk és a hármas alsó légbeömlő helyett egyetlen, impozáns pajzsra számítunk, összhangban a márka többi, frissebb modelljével, a Fiestával, a Kugával vagy a Mondeóval.
A kémfotók arról tanúskodnak, hogy a motorházfedél, az első kerékdobok és a hátsó lökhárító is átalakul a facelift során; a pontos részletek várhatóan már március előtt kiderülnek. 
Ami az utasteret illeti, a Ford hallgatott a bonyolult, mobiltelefont imitáló kezelőfelületet ért kritikákra, és egyszerűbb, hagyományosabb gombcsokorral váltja azt fel. Ezzel egy időben a klímavezérlés is átalakul. 
A Focus egyszerűsítése nem csak a márkaarculathoz való igazodás miatt fontos: így ugyanis könnyebben és markánsabban el tudják majd határolni az alapmodellektől a Ford Focus ST sportverziót, ami még agresszívabb karosszériát, valamint átdolgozott futóművet és kormányzást kap. 
A motorok alapvetően nem változnak – sem a fent említett ST 250 lovas kétliterese, sem az egyliteres Ecoboost, vagy a kettő közötti dízelek. Megjelennek ugyanakkor új erőforrások a kínálatban: a másfél literes benzin- és dízelmotorok elsősorban a fejlődő piacokon erősítik majd a Ford Focus pozícióit. 
Eközben Nyugat-Európa és Észak-Amerika egy új, konnektoros hibridnek örvendhet: a C-Max Energi PHEV hajtáslánca kerül át a Ford Focus orrába, a hálózatról tölthető hibrid kétliteres benzinmotorja és a hozzá csatlakozó villanymotor a C-Maxban 195 lóerőt tud, tisztán elektromos üzemben több mint 30 kilométert képes megtenni. 
Az elektromos Focus eladásai elmaradnak a várakozásoktól, ettől függetlenül a Ford minden bizonnyal gyártásban tartja azt, vélhetően presztízs-megfontolásokból.
Forrás: AutoExpress

Kommentek

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

Már rendelhető az Audi családi villanyautója

Habár a szériaverziót még be sem mutatták, az érdeklődők máris megrendelhetik az Audi hamarosan piacra lépő elektromos gépkocsiját.

Ölében kisbabával vezetett egy nő, a videó miatt forrong a Facebook

A közösségi média mostanában kapta fel ezt a videót, és a vélemények megdöbbentően vegyesek.

F1: Betiltják a cápauszonyt, jön az új fejvédő

A Forma-1-es Stratégiai Munkacsoport keddi ülésén több fontos döntést is hoztak a 2018-as szezonra. Kiiktatják a cápauszonyokat és a T-szárnyakat, új fejvédőt fejlesztenek, és a futamok újraindításában is változás jön.

Itt egy csokor tuskó, akik nem tudják, hogyan kell parkolni

Ha csak egy autós is meggondolja magát, már megérte.

Világrekorder izommotor a BMW 5-ösben

Új variánssal bővül a BMW 5-ös széria portfoliója. Az M550d xDrive minden egyes turbófeltöltőjére 100 lóerő jut.

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Škoda Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.