Így újul meg a Ford Focus

Friss külső, bővülő hajtáslánc-választék

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.01.07. 08.00

Márciusban mutatja be felfrissített alsó-középkategóriás slágermodelljét a Ford. Kívül és belül egyszerűbb megjelenésre számítunk, és jön a konnektoros hibrid Ford Focus.

A harmadik generációs Ford Focust is utolérte sorsa: bevezetése után három évvel eljött a ráncfelvarrás ideje. A két hónap múlva színre lépő újdonság azonban nem mindenben követi a szokásos sémát. 

Tavalyelőtt világszerte több mint egymillió példányban talált gazdára, és ezzel Földünk legnépszerűbb modelljévé vált a Focus, és bár a 2013-as statisztikákhoz még túl korán van, a típus népszerűsége mintha az értékesítés harmadik évében sem lankadt volna. Erre persze hosszú távon nem lehet építeni, így a Ford menetrend szerint átdolgozza alsó-középkategóriás modelljét. 
A várakozások szerint eltűnik a jelenlegi, osztott orrkialakítás: a keskeny felső hűtőmaszk és a hármas alsó légbeömlő helyett egyetlen, impozáns pajzsra számítunk, összhangban a márka többi, frissebb modelljével, a Fiestával, a Kugával vagy a Mondeóval.
A kémfotók arról tanúskodnak, hogy a motorházfedél, az első kerékdobok és a hátsó lökhárító is átalakul a facelift során; a pontos részletek várhatóan már március előtt kiderülnek. 
Ami az utasteret illeti, a Ford hallgatott a bonyolult, mobiltelefont imitáló kezelőfelületet ért kritikákra, és egyszerűbb, hagyományosabb gombcsokorral váltja azt fel. Ezzel egy időben a klímavezérlés is átalakul. 
A Focus egyszerűsítése nem csak a márkaarculathoz való igazodás miatt fontos: így ugyanis könnyebben és markánsabban el tudják majd határolni az alapmodellektől a Ford Focus ST sportverziót, ami még agresszívabb karosszériát, valamint átdolgozott futóművet és kormányzást kap. 
A motorok alapvetően nem változnak – sem a fent említett ST 250 lovas kétliterese, sem az egyliteres Ecoboost, vagy a kettő közötti dízelek. Megjelennek ugyanakkor új erőforrások a kínálatban: a másfél literes benzin- és dízelmotorok elsősorban a fejlődő piacokon erősítik majd a Ford Focus pozícióit. 
Eközben Nyugat-Európa és Észak-Amerika egy új, konnektoros hibridnek örvendhet: a C-Max Energi PHEV hajtáslánca kerül át a Ford Focus orrába, a hálózatról tölthető hibrid kétliteres benzinmotorja és a hozzá csatlakozó villanymotor a C-Maxban 195 lóerőt tud, tisztán elektromos üzemben több mint 30 kilométert képes megtenni. 
Az elektromos Focus eladásai elmaradnak a várakozásoktól, ettől függetlenül a Ford minden bizonnyal gyártásban tartja azt, vélhetően presztízs-megfontolásokból.
Forrás: AutoExpress

Kommentek

Jó vétel vagy nagy bukó? – Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

Az új Fiat platójáról vadásztunk

A vadász legjobb barátja a kutyája és a fegyvere, őket pedig szorosan követi a sorban az autója. Ezért kipróbáltuk éles helyzetben, hogy boldogul a Fiat Fullback egy hivatásos vadász kezei között.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.