A modern közlekedésnek még mindig a gyalogosok és kerékpárosok a legvédtelenebb szereplői. A Volvo kamera alapú megelőző biztonsági rendszerével, amely immár mindkét csoport képviselőit észleli és szükség esetén lefékezi előttük az autót, megtette azt, amire autógyártóként képesnek érezhette magát – a továbblépéshez azonban a másik oldal segítségére is szükség van. 

Itt jön be a képbe a szintén svéd POC, amely síelőknek és kerékpárosoknak tervez és gyárt védőfelszereléseket, a ruházattól a sisakig. 
“Célunk, hogy a funkcionalitást és a biztonságot az élmény szintjére emeljük – valahogy úgy, ahogy az extrém sportolók teljesítményét sem korlátozza a könnyű, erős anyagokból készült védőfelszerelésük” – mondta a Volvo formatervezésért felelős alelnöke, Thomas Ingenlath. “Akár ruházatról, akár autókról van szó, a kifinomult dizájn, az ellenállóképesség és az intelligens tervezés teszi lehetővé, hogy gondtalanul élvezzük a kalandokat” 
Ezért a jövőben a két vállalat tapasztalataikat egymással megosztva igyekszik tökéletesíteni a közlekedésbiztonság számos aspektusát. 
Az egyelőre kissé titokzatosan hangzó együttműködés első eredményeiről az év második felében számolnak be a partnerek; első munkájuk pedig a kerékpárosok és a gépkocsik közötti kommunikációs lehetőségeket vizsgálja meg. “Amennyiben a kerékpárost értesíteni tudnák az autók, hogy látjuk, észleljük őket, rögtön biztonságosabbá és zökkenőmentesebbé válhatna az együttélés a közlekedés résztvevői között” – mondta a Volvo biztonsági stratégiákért felelős vezetője. 
A Volvo szerint a jövő héten világpremierjét ülő Concept XC Coupé már ennek a kooperációnak a jegyében született meg: narancssárga részletek, matt szürke gumibetétek, merész grafikák teszik egyszerre látványossá és biztonságossá a modern sportfelszerelések által ihletett megjelenésű tanulmányt.