A Ford Fiesta RS gondolata először 2004-ben fogalmazódott meg, ám az akkori tanulmányautóból végül nem lett semmi. Most viszont úgy tűnik, elkészülhet a tűzforró kisautó – bár nem fogják elkapkodni. 

A várakozások szerint a Ford Fiesta RS az ST turbómotorját kaphatja meg, alaposan megemelt teljesítménnyel. Az 1,6 literes négyhengeres 182 helyett akár 233 lóerőt teljesíthet; a közel 30 százalékos teljesítmény-növekedést masszív kerékív-toldatok és agresszív aerodinamikai kiegészítők jelzik majd. 
Nem véletlenül ragaszkodik az 1,6 literes turbómotorhoz a Ford: így jobban kommunikálható a rokonság az utcai sportmodell és a Fiesta WRC rali versenyautó (fent) között. Ahhoz hasonló, lecsupaszított belső kialakításra, nagyobb fékekre, feszesebb futóműre és részlegesen önzáró első differenciálműre is számítunk. 
Mindennek persze az a feltétele, hogy a Ford kifizetődőnek ítélje meg a projektet – ezen az apróságon bukott meg annak idején az első Fiesta RS terve is, most azonban jobban pörög a Fiesta, ezért elképzelhető, hogy megvalósul a brutális városi torpedó.
Nyitókép: Ford Fiesta ST Bojix Design (SEMA 2013) tanulmányautó