1092 évet kell dolgozni egy autóért Kubában

Szabad a vásár, de az állam irányít

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2014.01.06. 10.00

Péntektől újra lehet új autót vásárolni Kubában, amire 1959, a forradalom éve óta nem volt példa. A lehetőséggel kevesek élhetnek, mert az autóárak elképesztően magasak, a fizetések pedig rendkívül alacsonyak.

Az új autók eladása továbbra is állami monopólium, és legalább 400 százalékos a kocsikon az állami felár – adta hírül a BBC, amelynek egy kubai munkatársa példaként egy Peugeot 508-ast hozott fel. A kocsi Havanna egyik autószalonjában vár vevőre, de csak olyanra, akinek van rá átszámítva 56 millió forintja. A kubaiak zöme viszont mindössze 4300 forintos havi fizetésből él, ebből 1092 év alatt jönne össze egy ilyen autóra való.

A pénteken kezdődött új autóéra előtt a lakosság csakis állami engedély birtokában vehetett új kocsit, az engedély viszont keveseknek adatott meg. Jószerivel csak párt- és állami vezetők, sztársportolók, művészek részesültek a kegyben. Az engedélyek közül azután nem egy igen jó pénzért gazdát cserélt.

Ami a használtpiacot illeti, szintén messze a világpiaci fölöttiek az árak: egy ötéves Peugeot 206-os átszámítva 18 millió forintba kerül. Használt autót is csak 2011 óta vehet a lakosság, azelőtt csakis az 1959-es évjáratúnál idősebb autók magánkereskedelmét engedélyezte a hatóság.

A kubai kormány szerint az új autók nagy felárából részben a tömegközlekedést fejlesztik majd, amelynek járműveit biztosan nagy örömmel bevenné jó pár közlekedési múzeum.

(Forrás: MTI)

Kommentek

  • grobi74

    miért itt menyit? Csak 500 évet!! :-)

SsangYong XAVL: új szabadidőjármű Koreából

Genfben mutatja be új SUV-tanulmányát a SsangYong. Az egykori Korando szellemi utódja meglehetősen távol esett a fájától.

Élőben barátságosabb a törtszemű Skoda Octavia

Menetrend szerint érkezett a harmadik generációs Skoda Octavia időközi ráncfelvarrása, ami leginkább két, alig pár centi hosszú lemezdarab miatt igazán érdekes a szokásos új színek, digitális funkciók, vezetéssegédek mellett.

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.