Hátsókerekes sportkocsit tervez a Kia

Január végén debütál a GT4 Stinger

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.01.03. 08.00

A klasszikus recept szerint készíti el első igazi sportkocsiját a koreai Kia Motors. A GT4 Stinger nevénél csak megjelenése dögösebb.

A jelek szerint megunta a konszernfőnök Hyundai hegemóniáját a Kia, és megépíti a maga Genesis Coupéját: egy 2+2 üléses sportkocsit, kétliteres turbómotorral. 

Egyelőre nem állnak rendelkezésre érdemi tudnivalók az autóról, amely december derekán lép színre Detroitban. Annyit lehet tudni, hogy az aszfaltra simuló kocsi 20 colos kerekeken gördül, a fékeket merész hűtőnyílások látják el friss levegővel, elöl szénszálas légterelő szorítja az útra az autót, a LED-es fényszórók közé fogott tigrisszáj-hűtőmaszk kerete pedig fehéren foszforeszkál a sötétben. 
Mindez nem is annyira érdekes, mint a hajtáslánc: a Kia GT4 Stinger hátul hajt, és bár orrában V6-os helyett egy turbós négyhengeres kapott helyet, a kétliteres motor 315 lóereje sok örömöt ígér. További részletek másfél hét múlva várhatók.

Lépcsős hát helyett meredek fart, magasra nyúló panoráma szélvédőt, B-oszlop nélküli kialakítást ígér a sejtelmes előzetes grafika.

A GT4 Stinger már a Kia termékoffenzíva második hullámának a tagja: ahogy annak idején a cég vezetői elmondták, 2011 és 2012 a márka megszilárdításáról szól, 2013-ban és 2014-ben azonban jöhetnek a márka presztízsét emelő modellek. Ennek elemeként 2016-ra várhatóan elkészült a 2011-es Kia GT tanulmány szériaváltozata is – jó eséllyel szintén hátsókerékhajtással.

Kommentek

  • Szőrős

    Audi R8 E-tron kópia

  • menőmanó

    Annyi hasonlóság mindenképpen van, hogy mindkettőnek 4 kereke van. :D

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.