Önfenntartó kisbusz a Fordtól

Konnektoros hibrid, amihez nem kell konnektor

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.01.02. 14.00

A Ford C-Max Solar Energi Concept a tetőlemezét borító napelemekről tölti akkumulátorait, így úgy használható, mint egy normál autó, mégis hozza a hálózatról tölthető hibridek előnyeit.

A konnektoros (plug-in) hibridek az elektromos és a hagyományos járművek metszetében mindkét műfaj legjobb tulajdonságait egyesítik. Minimális üzemanyag-fogyasztást és károsanyag-kibocsátást biztosítanak, ugyanakkor nem állnak le, ha elfogy belőlük a töltés. 

Csupán egy baj van velük: mi, emberek. A lustaság ugyanis nagy úr, és mivel tudjuk, hogy az autó akkor is menni fog reggel, ha este nem dugjuk be a konnektorba… Nincsenek erre vonatkozó statisztikáink, de feltételezhető, hogy a plug-in hibridek vásárlói olykor-olykor bűnbe esnek, és benzinpusztító normál autóként használják gépkocsijukat. 
Részben erre, részben az elektromos infrastruktúrától való függőség feloldására és általa kínál megoldást a Ford új tanulmánya, a Ford C-Max Solar Energi Concept. Az autó teljes tetőlemezét szolárcellák borítják. Ez persze a technológia jelenlegi állása szerint még kevés volna az üdvösséghez; a napelemek hatásfoka ma még korántsem éri el azt a szintet, amivel fel lehetne tölteni egy konnektoros hibrid jellemzően nagy kapacitású akkumulátorát. 
A Ford ezért cselhez folyamodott: terveztek egy napkollektort, amely óriási nagyítólencseként koncentrálja a napelemekre a fényt. Ennek köszönhetően a rendszer egy napsütéses nap leforgása alatt annyi energiát tud összegyűjteni és tárolni, amivel fel lehet tölteni a C-Max Energi PHEV akkumulátorait. 
Ezzel a tökéletesen zöld energiával éves szinten mintegy négy tonnányi CO2-tól mentesítjük a légkört – ez persze nagyban függ attól, hogy milyen erőműben állítják elő a felhasználó lakóhelyén azt az áramot, amit egyébként a konnektorból venne ki a hálózatról tölthető hibrid tulajdonosa. (Cserébe persze, ha jól értelmezzük a hírt, egész nap ott kell parkolnunk a szolárgyűjtő alatt, de sebaj, másnap gondtalanul használhatjuk az autónkat – harmadnap pedig újfent fényt tankolunk, addig sem koptatjuk az aszfaltot.) 
Az észak-amerikai szabvány szerint 2,35 l/100 km átlagfogyasztású C-MAX Energi a Ford legnépszerűbb hálózati hibridje: az USA-ban tavaly novemberig több fogyott belőle (6300 db), mint a Toyota Prius PHEV modellből.

Kommentek

  • husky

    Régi, jó ötlet! Ezzel már 20 éve pórbálkoztak turistabusz gyártók is, hogy a napon parkoló buszban hűs legyen mire vissza jön a csoport és a kamionparkolóban álló hűtőkamion aggregátja is működjön napelemről, csak hát az ártöbblet miatt megbukott az egész. Ja és a súlytöbblet! Igaz, azóta sokat fejlődött (reméljük)a szemlélet és a technika is.
    Azonban egy bökkenő van, ha belepi a hó nem működik.

  • cddexter

    Mi van? Az usában a Ford plug-in hibridjéből több fogy mint a Prius plug-in-ből?? Ennyire szar a Toyotáé vagy ennyire jó a Fordé? Az alacsony darabszámból mondjuk inkább az előbbire gondolnék.

  • péloday

    A Lancia Thesis is napelemről működtette a klímát a parkoló autóban !

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

Rosberg autójában Wehrlein: Köszi, Nico!

Nem dőlt még el a visszavonuló Nico Rosberg helyének sorsa. Az egyik legesélyesebb versenyző azonban olyan fotót posztolt, amin a világbajnok autójában ülve látható.

F1: A fél mezőny bejelentkezett a Mercedesnél

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, óriási az érdeklődés Nico Rosberg megüresedett helye iránt, mégsem lesz könnyű betölteni a bajnoki ülést.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

Hegyszorosban reptetett siklóernyőst a Volvo

Ez a világon az első olyan mutatvány, amelyben egy teherautó és egy siklóernyős szerepel. De arra sem volt még példa, hogy siklóernyőst keresztül vontassak egy híd alatt.

F1: 15-ször sírta el magát Rosberg

Négy nap alatt tizenötödször sírta el magát, mondta a Forma-1 visszavonuló bajnoka, majd olyat tett a trófeával, mint előtte soha, senki.

A bizarr nő hat órán keresztül rongálta válogatott módszerekkel az utcán álló autót

Los Angelesben egy térfigyelő kamera rögzítette a meglehetősen bizarr esetet.

Megmérték a halálút szélességét

Sorra történnek halálos balesetek a Győrt Pápával összekötő 83-as főút lakott területen kívüli részén, amiben az ott lakók szerint benne van az út is.

F1: Rosberg átvette a bajnoki kupát – videó

Pénteken este Bécsben megtartották a Nemzetközi Automobil Szövetség díjkiosztó gáláját, amelyen a visszavonuló Forma-1-es világbajnok, Nico Rosberg is átvette a kupáját. Képek és videó az eseményről.

Meglepte a világot a leghíresebb tévés

Rosberg megdöbbentő bejelentéséig leginkább az foglalkoztatta a sajtót, hogy megérdemelte-e a vébécímet, és, hogy Hamilton miként taktikázott ellene. Jeremy Clarkson meglepő választ adott a kérdésre: kinek kellett volna nyerni a vébét?

Menekülő halálos gázolót fogtak a zsaruk

Egy gyalogos halálra gázolása után megállás nélkül menekült az az autós, akit pár órával később elfogtak a rendőrök.

Bevezetik a szürke rendszámot

Külön rendszámtáblát lehet igényelni tavasztól a kerékpárszállításhoz a kormány tervei szerint.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.