Nem várja meg a január derekán nyitó monstre autókiállítást Detroitban, inkább már a jövő héten elviszi a világ legnagyobb elektronikai szakkiállításra, Las Vegasba új tanulmányát az Audi. Pontosabban dehogy újat, hiszen a szeptemberben bemutatott Audi Sport Quattro Conceptről van szó, amelyet felszereltek az R18 e-Tron quattro versenyautó fedélzetén bemutatkozott, lézeres fényszóróval. 

Az alapmodell specifikációi nem változtak: az akkumulátorok miatt eredendően nagy tömeget alumínium és szénszálas elemekből felépített karosszéria alkalmazásával csökkentették még így is igen jelentős 1850 kilogrammra, az Audi RS7 négyliteres, nyolchengeres turbómotorját (560 LE, 700 Nm) egy, a sebességváltó elé beiktatott villanymotor (150 LE, 400 Nm) támogatja meg. 
A rendszerteljesítmény így 700 lóerő, a kombinált forgatónyomaték 800 Nm, amit a kormányról szabályozható üzemmódokban más és más arányban fog munkára az autó. Sport állásban 3,7 másodperces gyorsulás és 305 km/óra végsebesség, öko-üzemmódban 2,5 literes átlagfogyasztás a vezető jutalma – ebből a kedvező számból a részterhelésen lekapcsoló hengerek éppúgy kiveszik a részüket, illetve az 50 kilométeres elektromos hatótávolságot biztosító, 14,1 kWh kapacitású akkumulátorok. 
Amiben a továbbfejlesztett MMI kezelőfelülettel felszerelt Audi Sport Quattro Laserlight Concept többet tud szeptemberi elődjénél, az a motorsport világából kölcsönzött lézeres világítástechnika. Az autó ikerfényszórójának tompított elemében LED-ek világítanak, a távolsági fényt azonban egy speciális lencserendszeren át az útra vetülő lézerfény adja: ez minimális energiafelvétel mellett kétszer olyan messze világít el (500 m), mint a diódák, fényereje pedig azok háromszorosa.