Maradékokból finomat

Tanulmány-zanza az Auditól

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.01.02. 11.00

Mint a karácsony utáni ebédet, az ünnepi menüből megmaradt falatokból rakta össze idei első koncepcióautóját az ingolstadti gyár. Az Audi Sport Quattro Laserlight Concept ismert összetevők kívánatos elegye.

Nem várja meg a január derekán nyitó monstre autókiállítást Detroitban, inkább már a jövő héten elviszi a világ legnagyobb elektronikai szakkiállításra, Las Vegasba új tanulmányát az Audi. Pontosabban dehogy újat, hiszen a szeptemberben bemutatott Audi Sport Quattro Conceptről van szó, amelyet felszereltek az R18 e-Tron quattro versenyautó fedélzetén bemutatkozott, lézeres fényszóróval. 

Az alapmodell specifikációi nem változtak: az akkumulátorok miatt eredendően nagy tömeget alumínium és szénszálas elemekből felépített karosszéria alkalmazásával csökkentették még így is igen jelentős 1850 kilogrammra, az Audi RS7 négyliteres, nyolchengeres turbómotorját (560 LE, 700 Nm) egy, a sebességváltó elé beiktatott villanymotor (150 LE, 400 Nm) támogatja meg. 
A rendszerteljesítmény így 700 lóerő, a kombinált forgatónyomaték 800 Nm, amit a kormányról szabályozható üzemmódokban más és más arányban fog munkára az autó. Sport állásban 3,7 másodperces gyorsulás és 305 km/óra végsebesség, öko-üzemmódban 2,5 literes átlagfogyasztás a vezető jutalma – ebből a kedvező számból a részterhelésen lekapcsoló hengerek éppúgy kiveszik a részüket, illetve az 50 kilométeres elektromos hatótávolságot biztosító, 14,1 kWh kapacitású akkumulátorok. 
Amiben a továbbfejlesztett MMI kezelőfelülettel felszerelt Audi Sport Quattro Laserlight Concept többet tud szeptemberi elődjénél, az a motorsport világából kölcsönzött lézeres világítástechnika. Az autó ikerfényszórójának tompított elemében LED-ek világítanak, a távolsági fényt azonban egy speciális lencserendszeren át az útra vetülő lézerfény adja: ez minimális energiafelvétel mellett kétszer olyan messze világít el (500 m), mint a diódák, fényereje pedig azok háromszorosa.

Kommentek

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.