Maradékokból finomat

Tanulmány-zanza az Auditól

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.01.02. 11.00

Mint a karácsony utáni ebédet, az ünnepi menüből megmaradt falatokból rakta össze idei első koncepcióautóját az ingolstadti gyár. Az Audi Sport Quattro Laserlight Concept ismert összetevők kívánatos elegye.

Nem várja meg a január derekán nyitó monstre autókiállítást Detroitban, inkább már a jövő héten elviszi a világ legnagyobb elektronikai szakkiállításra, Las Vegasba új tanulmányát az Audi. Pontosabban dehogy újat, hiszen a szeptemberben bemutatott Audi Sport Quattro Conceptről van szó, amelyet felszereltek az R18 e-Tron quattro versenyautó fedélzetén bemutatkozott, lézeres fényszóróval. 

Az alapmodell specifikációi nem változtak: az akkumulátorok miatt eredendően nagy tömeget alumínium és szénszálas elemekből felépített karosszéria alkalmazásával csökkentették még így is igen jelentős 1850 kilogrammra, az Audi RS7 négyliteres, nyolchengeres turbómotorját (560 LE, 700 Nm) egy, a sebességváltó elé beiktatott villanymotor (150 LE, 400 Nm) támogatja meg. 
A rendszerteljesítmény így 700 lóerő, a kombinált forgatónyomaték 800 Nm, amit a kormányról szabályozható üzemmódokban más és más arányban fog munkára az autó. Sport állásban 3,7 másodperces gyorsulás és 305 km/óra végsebesség, öko-üzemmódban 2,5 literes átlagfogyasztás a vezető jutalma – ebből a kedvező számból a részterhelésen lekapcsoló hengerek éppúgy kiveszik a részüket, illetve az 50 kilométeres elektromos hatótávolságot biztosító, 14,1 kWh kapacitású akkumulátorok. 
Amiben a továbbfejlesztett MMI kezelőfelülettel felszerelt Audi Sport Quattro Laserlight Concept többet tud szeptemberi elődjénél, az a motorsport világából kölcsönzött lézeres világítástechnika. Az autó ikerfényszórójának tompított elemében LED-ek világítanak, a távolsági fényt azonban egy speciális lencserendszeren át az útra vetülő lézerfény adja: ez minimális energiafelvétel mellett kétszer olyan messze világít el (500 m), mint a diódák, fényereje pedig azok háromszorosa.

Kommentek

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

Az új Fiat platójáról vadásztunk

A vadász legjobb barátja a kutyája és a fegyvere, őket pedig szorosan követi a sorban az autója. Ezért kipróbáltuk éles helyzetben, hogy boldogul a Fiat Fullback egy hivatásos vadász kezei között.

F1: Massa vállalná a Mercedes-munkát

Felipe Massa a Mercedes-ülés kedvéért simán visszatérne a nyugdíjból, igaz, nem lát sok esélyt arra, hogy őt válasszák.

Így változik az útdíjrendszer jövőre

Jövőre nem emelkednek a tömegközlekedési tarifák, és az úthasználati díjrendszerben sem lesz komoly változtatás.

Hidrogén hajthatja a Lexus új csúcsmodelljét

Brit sajtóértesülések szerint a Lexus LS utódmodellje nem is hibrid, hanem egyenesen hidrogén üzemanyagcellás lesz. A modell 2019-ben érkezik, addig még bármi megtörténhet.

F1: Wehrlein készen áll, hogy beüljön a Mercibe

A Mercedes neveltje, Pascal Wehrlein úgy gondolja, készen áll a kihívásra, ha Toto Wolffék úgy döntenek, vele pótolják a visszavonuló Nico Rosberget.

F1: Vettel nem készül a Mercedeshez

Sebastian Vettel azt mondja, nem pályázik Nico Rosberg megüresedett mercedeses ülésére, neki a Ferrarinál van dolga 2017-ben is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.