Nyolc kilométer új M0-s százmilliárdért

Sokszor kell a felszín alá menni

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.12.31. 11.00

Kijelölte a kormány az M0-s autóút 10-es és 11-es út közötti szakaszának nyomvonalát – derül ki a Magyar Közlöny hétfői számából.

A 10-es főút bekapcsolásával a körgyűrű gyorsforgalmi úttal kötne össze minden fővárosba vezető főutat. A fejlesztéssel Óbuda és lényegében a teljes budai oldal mentesülne a fővárost az Almásfüzitő-Esztergom-Dorog-Pilisvörösvár vonalról érő jelentős forgalomterhelés alól. A nyomvonalat a helyi önkormányzat köteles települési rendezési tervében feltüntetni és nem dönthet beépítésre szánt területté nyilvánításról.

A szakasz elkészültének egyik akadálya a megfelelő nyomvonal kijelölése volt, a jogerős környezetvédelmi engedély szerint a körülbelül 8 kilométeres autóút több mint fele a felszín alatt vezetne. Így megoldható, hogy a beruházás ne érintsen lakott területeket, ne igényeljen a természeti kincsek állapotát és a kilátást rontó felszíni műtárgyakat, és ne zárja el a fővárost a Pilisből érkező friss levegőtől a légszennyezettség növekedését okozva.

A szükségszerű megoldás miatt a beruházás megvalósítása akár százmilliárd forintos nagyságrendű költséggel is járhat. A tervezett ütemezés szerint a munkálatok legkorábban 2017-ben kezdődhetnek meg.

(Forrás: MTI)

Kommentek

  • peta33

    Jóóóó,óóóóccccóóóóó vóóóót!!! Éljen a nagy dicső orbabisztánotok,,,,
    B.U.É.K.

  • gic

    2017. LOL.

  • Kempelen10.

    Peta, ez még nem készült el. Nem zavar? :-DDDDD

  • husky

    A nagy rejtély, mikorra lesz kész? Ez is 42 évig épül, mint a 4-es metró? (tervektől számítva az átadást). Egy találós kérdés: egy gyorsforgalmi út hogyan akadályozza a levegő beáramlását a fővásrosba?
    A szocreál lakótelepekkel nem kellett volna körbevenni a várost!

  • Oldm4n

    “ne zárja el a fővárost a Pilisből érkező friss levegőtől”
    Igen. Nyilván a föld alá majd nem megy be a levegő, a belsőégésű motorok itt nem kevernek levegőt a benzinhez/gázolajhoz, nem is pufognak majd ki… tisztán jogszabályüzemű lesz minden ide belépő jármű! (Idióta jogszabályok által hajtott motor, végtelen ingyenenergia! A magyarok nagy találmánya! Híresek leszünk!) EZT ÍGY MELYIK HÜLYE TALÁLTA KI???

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.