Majdnem félmillió dugó a német sztrádákon

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.12.30. 13.00

A német autóklub kiszámolta, hogy az autópályákon az idén 415 ezer forgalmi dugó alakult ki. A torlódások hossza 830 ezer kilométer volt.

Ez nagyjából megfelel a tavalyi dugóstatisztikának, ám látványos növekedés 2011-hez képest, amikor csak 285 ezer közlekedési dugót számoltak össze, 595 ezer kilométeres hosszúságban. Az autóklub szerint nem torlódásból lett lényegesen több, csak az adatfelvétel lett pontosabb.

A legtöbb forgalmi dugó – az összes 29 százaléka – Észak-Rajna-Vesztfália autópályáin alakult ki, második Bajorország 15 százalékkal, a harmadik Baden-Württemberg 11 százalékkal. Erre a három tartományra jut az összes dugó fele. Ezzel szemben az öt kelet-németországi tartomány csak az összes közlekedési dugó 7 százalékát mondhatja magáénak.

Havi bontásban a legtöbb türelemre októberben volt szükségük a német autósoknak, amikor országosan 90 ezer kilométernyi autósor torlódott fel, majdnem kétszer olyan hosszú, mint a sereghajtó februárban. Az adatokból a német autóklub azt a következtetést vonta le, hogy szükség van a szűk keresztmetszetek felszámolására a német autópálya-hálózaton, és többet kellene befektetni a közúthálózatba.

Egy korábbi ADAC-tanulmány szerint 2010-ben 1600 kilométernyi német autópálya-szakasz folyamatosan túlterhelt volt, s az agyonstrapált táv hossza 2025-ig 2000 kilométerre növekedhet.

(Forrás: MTI)

Kommentek

  • Kempelen10.

    De bezzeg Magyarorszagon van egy dugo es itt orjong az osszes lokalhülye.

  • husky

    Ezért mentem egyszer majd 15 óráig Hannoverbe. 8-10 Baustelle, összesen 70 kilométer hosszan!!! Borzasztó!

A legerősebb Porsche … egy hibrid szedán!

680 lóerős rendszerteljesítmény, 310 km/óra végsebesség, 2,9 liter/100km átlagfogyasztás: a Panamera új csúcsmodellje a Turbo S E-Hybrid.

Luxus-Passatot épít a Volkswagen

A Passat fölé pozícionált kupélimuzinnal kecsegtet a Volkswagen. Az Arteon prémium középkategóriás termék lesz, ha úgy tetszik, az Audi A5 Sportback házon belüli konkurense.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.