Kupélimuzin készül a Škoda Octaviából

A Volkswagen CC mintáját követi

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.12.28. 09.00

Nagyobb, elegánsabb, drágább kivitelben is elkészíti listavezető modelljét a Škoda. Az Octavia CC már akár 2015-ben megjelenhet a piacon.

A következő generációs Škoda Fabia másfél éven belüli piacra lépése után számíthatunk a jelenleginél nagyobb, elegánsabb Octavia kupé megjelenésére. A csapotthátú négyajtóssal kapcsolatban semmi részletet nem közölt egyelőre a gyár, érkezését azonban megerősítette a márka első számú embere, Winfried Vahland. 

Szavazás

Szerinted jó ötlet egy prémium Škoda modell?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...
Ezzel a Škoda merőben új piaci szegmensben vetheti meg a lábát. A kupélimuzinok jellemzően feláldozzák a praktikumot a megjelenés oltárán, így az Octavia CC akár kísérletnek is tekinthető: kedvező fogadtatás esetén megnyithatja az utat az életmód-Škodák előtt. 
Ezek egyik képviselőjére már nem kell sokat várnunk: a közelmúltban már beszámoltunk a cseh márka hamarosan színre lépő, nagyobb szabadidőjárművéről
Josef Kaban vezető formatervező szerint ennek arculata ugyanúgy eltér majd a Škoda tömegtermékeitől, mint a Yetié; ugyanakkor nem lesz túlságosan extravagáns, hiszen “magasabb ára miatt várhatóan tovább szolgálja ki tulajdonosait, hosszabban kell, hogy megőrizze vonzerejét.” 
Mielőtt azonban a Škoda bármely életmódautója színre léphetne, jövőre (várhatóan szeptemberben) az új, átlényegült Fabiát köszönthetjük.


Ennek karakterét az S2000 raliautótól kölcsönzött stílusjegyek határozzák meg: szélesebb, alacsonyabb, magával ragadóbb lesz. Ez egybevág a Škoda azon szándékával, hogy a Volkswagen MQB padlólemezére épülő kisautóval egy fiatalabb vásárlókört célozzon meg. Ez nem mellékesen modern online szolgáltatások megjelenését is jelenti a várhatóan négy méter alatt maradó autónál.

Kommentek

  • apaarpi

    Kíváncsi leszek erre a modellre, ezt is úgy csinálják-e meg, mint általában a legtöbb Skodát, hogy valami elrontsa a harmóniát.

    Fabia: érdekes, itt úgy írja a szerző, hogy az MQB padlólemezre épül, a szeptemberi, itt is linkelt beharangozó cikkben pedig kiemeli, hogy nem arra. Most akkor melyik az igaz ?

  • v_gabe

    Na ennek az autónak nincs semmi értelme.

  • péloday

    MQB re kell,hogy épüljön mert a jövőben az összes VW márka arra épül,persze a Lambo,Bentley ,A8 nem de amúgy szinte mind ! :)

  • subtotal

    Német források szerint sem MQB padlón lesz a Fabia.
    Amúgy a L&K, Scout és RS Octaviak és Superbek nekem már a prémium felé kacsingatás részei.

  • v_gabe

    subtotal: kacsintgathat, csak közben nézzen a lába elé. Ott van ugyanis a prémiumok és a Skoda közti irdatlan mély és széles szakadék, amit a VW ásott neki.

  • subtotal

    v_gabe: :)
    Az a hatalmas űr elég nehezen látható egy alaphoz közeli felszereltségű prémiumból.
    Nézd meg mi minden van egy mostani RS-ben alapból és gondolkozz el, vajon tényleg annyival rosszabbak-e a beltéri anyagok és mondjuk az zajcsillapítás, etc?

    Mondom mindezt egy BMW-ből…

  • Tede

    Az alsó kép alapján arra is lehet gondolni, hogy a Golf Plus-t Skodásították meg. Nekem nagyon arra hasonlít, és a Vw -n belül megszokott hogy vannak olyan modellek amiket 10-12 évig is gyártanak . Mint pl: A4-> Exeo, Psssat-> Superb stb.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.