Terepjáró 911-est építene a Porsche

Megvalósulhat a kínai koncepció

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.12.27. 08.00

Német lapjelentések szerint áprilisban emelt hasú, ballongumis sportkocsit állít színre a Porsche. A 911 Safari Kínában mutatkozik be, és megfelelő érdeklődés esetén gyártásba is kerülhet.

A Cayenne a Porsche legkeresettebb modellje, nem véletlenül: a leginkább fizetőképes, újonnan kialakult piacokon ugyanis sem az úthálózat, sem a közlekedési morál nem kedvez a lapos, csekély hasmagasságú sportkocsiknak. Másfelől viszont mégis csak a 911 a márka emblematikus típusa; logikus döntés volna tehát a kettő képességeit egybegyúrva létrehozni egy univerzális szupersportkocsit. 

A hírek szerint pontosan erre készül a Porsche: állítólag az áprilisi Pekingi Autószalonon leplezik le a 911 Safari nevű tanulmányautót, amely logikusan az összkerékhajtású Carrera 4 alapjaira épülne. Nagyobb kerekek, emelt hasmagasság, fenékburkolatok és megerősített futómű adná a modell gerincét, vélhetően stílusban hozzá illő optikai kiegészítésekkel megspékelve. 

Porsche 911 SC Safari

Megfelelő fogadtatás esetén (és őszintén, kinek ne indítaná be a fantáziáját egy bokorugrató 911-es?) akár már 2016-ban, a kurrens 911-es modell ráncfelvarrásával egy időben megkezdődhet a crossover típus forgalmazása. Ugyanekkor mutatja be új, méretcsökkentett turbós boxermotorjait a Porsche. 
Pekingtől Moszkváig, Dubajtól Buenos Airesig komoly piacot remélnek a furcsa öszvérnek a Porschénál, de alighanem a fejlett világ országaiban is komoly népszerűségnek örvendene az excentrikus ügyfelek körében egy emelt hasú 911-es. 

Porsche 953, a Porsche első Paris-Dakar járműve. Csak 1984-ben versenyzett, akkor első lett.

Mielőtt valaki szentségtöréssel vádolná a Porschét, nem árt felidézni, hogy a márka történelemkönyveiben bőséggel találunk hasonló jellegű modelleket: igaz, azok egytől egyig terepralikra felkészített versenyautók voltak, az 1978-as 911 SC Safaritól az öt évvel későbbi Párizs-Dakaron rajthoz álló Carrera 4×4-eseken át a legdurvább és leglátványosabb példányig: a Le Mans-i géposztály-győztes 959-es terepre módosított, a Dakaron is nyerni képes változatáig, az 1986-os 959 Paris Dakar fenevadig (nyitóképünkön).
Egyébként a Porsche 911 (valójában bármilyen autó) különösebb felkészítés nélkül is alkalmas a terepjárásra, feltéve, hogy nem kell méteres sziklákat megmászni: tulajdonosa szerint az alábbi videón látható 911 száz százalékig gyári állapotú, egyedül az abroncsokat cserélte le homokra optimalizált, speciális darabokra.

Kommentek

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.