Terepjáró 911-est építene a Porsche

Megvalósulhat a kínai koncepció

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.12.27. 08.00

Német lapjelentések szerint áprilisban emelt hasú, ballongumis sportkocsit állít színre a Porsche. A 911 Safari Kínában mutatkozik be, és megfelelő érdeklődés esetén gyártásba is kerülhet.

A Cayenne a Porsche legkeresettebb modellje, nem véletlenül: a leginkább fizetőképes, újonnan kialakult piacokon ugyanis sem az úthálózat, sem a közlekedési morál nem kedvez a lapos, csekély hasmagasságú sportkocsiknak. Másfelől viszont mégis csak a 911 a márka emblematikus típusa; logikus döntés volna tehát a kettő képességeit egybegyúrva létrehozni egy univerzális szupersportkocsit. 

A hírek szerint pontosan erre készül a Porsche: állítólag az áprilisi Pekingi Autószalonon leplezik le a 911 Safari nevű tanulmányautót, amely logikusan az összkerékhajtású Carrera 4 alapjaira épülne. Nagyobb kerekek, emelt hasmagasság, fenékburkolatok és megerősített futómű adná a modell gerincét, vélhetően stílusban hozzá illő optikai kiegészítésekkel megspékelve. 

Porsche 911 SC Safari

Megfelelő fogadtatás esetén (és őszintén, kinek ne indítaná be a fantáziáját egy bokorugrató 911-es?) akár már 2016-ban, a kurrens 911-es modell ráncfelvarrásával egy időben megkezdődhet a crossover típus forgalmazása. Ugyanekkor mutatja be új, méretcsökkentett turbós boxermotorjait a Porsche. 
Pekingtől Moszkváig, Dubajtól Buenos Airesig komoly piacot remélnek a furcsa öszvérnek a Porschénál, de alighanem a fejlett világ országaiban is komoly népszerűségnek örvendene az excentrikus ügyfelek körében egy emelt hasú 911-es. 

Porsche 953, a Porsche első Paris-Dakar járműve. Csak 1984-ben versenyzett, akkor első lett.

Mielőtt valaki szentségtöréssel vádolná a Porschét, nem árt felidézni, hogy a márka történelemkönyveiben bőséggel találunk hasonló jellegű modelleket: igaz, azok egytől egyig terepralikra felkészített versenyautók voltak, az 1978-as 911 SC Safaritól az öt évvel későbbi Párizs-Dakaron rajthoz álló Carrera 4×4-eseken át a legdurvább és leglátványosabb példányig: a Le Mans-i géposztály-győztes 959-es terepre módosított, a Dakaron is nyerni képes változatáig, az 1986-os 959 Paris Dakar fenevadig (nyitóképünkön).
Egyébként a Porsche 911 (valójában bármilyen autó) különösebb felkészítés nélkül is alkalmas a terepjárásra, feltéve, hogy nem kell méteres sziklákat megmászni: tulajdonosa szerint az alábbi videón látható 911 száz százalékig gyári állapotú, egyedül az abroncsokat cserélte le homokra optimalizált, speciális darabokra.

Kommentek

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.