Terepjáró 911-est építene a Porsche

Megvalósulhat a kínai koncepció

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.12.27. 08.00

Német lapjelentések szerint áprilisban emelt hasú, ballongumis sportkocsit állít színre a Porsche. A 911 Safari Kínában mutatkozik be, és megfelelő érdeklődés esetén gyártásba is kerülhet.

A Cayenne a Porsche legkeresettebb modellje, nem véletlenül: a leginkább fizetőképes, újonnan kialakult piacokon ugyanis sem az úthálózat, sem a közlekedési morál nem kedvez a lapos, csekély hasmagasságú sportkocsiknak. Másfelől viszont mégis csak a 911 a márka emblematikus típusa; logikus döntés volna tehát a kettő képességeit egybegyúrva létrehozni egy univerzális szupersportkocsit. 

A hírek szerint pontosan erre készül a Porsche: állítólag az áprilisi Pekingi Autószalonon leplezik le a 911 Safari nevű tanulmányautót, amely logikusan az összkerékhajtású Carrera 4 alapjaira épülne. Nagyobb kerekek, emelt hasmagasság, fenékburkolatok és megerősített futómű adná a modell gerincét, vélhetően stílusban hozzá illő optikai kiegészítésekkel megspékelve. 

Porsche 911 SC Safari

Megfelelő fogadtatás esetén (és őszintén, kinek ne indítaná be a fantáziáját egy bokorugrató 911-es?) akár már 2016-ban, a kurrens 911-es modell ráncfelvarrásával egy időben megkezdődhet a crossover típus forgalmazása. Ugyanekkor mutatja be új, méretcsökkentett turbós boxermotorjait a Porsche. 
Pekingtől Moszkváig, Dubajtól Buenos Airesig komoly piacot remélnek a furcsa öszvérnek a Porschénál, de alighanem a fejlett világ országaiban is komoly népszerűségnek örvendene az excentrikus ügyfelek körében egy emelt hasú 911-es. 

Porsche 953, a Porsche első Paris-Dakar járműve. Csak 1984-ben versenyzett, akkor első lett.

Mielőtt valaki szentségtöréssel vádolná a Porschét, nem árt felidézni, hogy a márka történelemkönyveiben bőséggel találunk hasonló jellegű modelleket: igaz, azok egytől egyig terepralikra felkészített versenyautók voltak, az 1978-as 911 SC Safaritól az öt évvel későbbi Párizs-Dakaron rajthoz álló Carrera 4×4-eseken át a legdurvább és leglátványosabb példányig: a Le Mans-i géposztály-győztes 959-es terepre módosított, a Dakaron is nyerni képes változatáig, az 1986-os 959 Paris Dakar fenevadig (nyitóképünkön).
Egyébként a Porsche 911 (valójában bármilyen autó) különösebb felkészítés nélkül is alkalmas a terepjárásra, feltéve, hogy nem kell méteres sziklákat megmászni: tulajdonosa szerint az alábbi videón látható 911 száz százalékig gyári állapotú, egyedül az abroncsokat cserélte le homokra optimalizált, speciális darabokra.

Kommentek

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Hamilton: Undorító, amit Ricciardo csinál

Lewis Hamilton azt mondja, kizárt, hogy Daniel Ricciardóhoz hasonlóan cipőből pezsgőzzön a dobogón.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

F1: Bottasnak megígérték, hogy mehet a Mercedeshez

A Williams főnöknője, Claire Williams elárulta, hogy fel sem merült, hogy Valtteri Bottast ne engedjék el a Mercedeshez, tavaly ugyanis ígéretet tettek neki, ha alkalom adódik, mehet egy nagycsapathoz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.