Az emberiség racionálisabb fele általában szimpatizál a Dacia Dusterrel, és igazuk is van: a modern formaterv, a kiforrott technika és a nevetségesen alacsony ár nehezen überelhető kombinációt ad ki. Az alábbi Duster létrejöttét azonban egészen más prioritások vezérelték. 

A Renault dél-amerikai képviselői nem hagyhatták kihasználatlanul, hogy a világ legismertebb terepralija néhány éve az ő környékükre költözött. Összehoztak egy csapatot, és ami a lényegesebb: egy autót, mégpedig a Renault (nálunk Dacia) Duster alapjaira. 
A Renault Duster Dakar Team tavaly mérsékelt sikereket aratott: a két páros (Emiliano Spataro és Benjamin Lozada a 333-as, Francisco José Garcia és Javier Mauricio Malano pedig a 372-es kocsiban) egyike sem jutott előrébb a 29. helynél. Idén azonban újra megmérettetik magukat – még szép, hogy ismét Dusterrel. 
A “Duster Rally” versenyautónak persze az égvilágon semmi köze nincs a szériamodellhez. Motorja egy 3,5 literes V6-os blokk, 330 LE (tavaly 306 LE) becsült teljesítménnyel és 450 Nm körüli nyomatékkal. Ehhez hatfokozatú szekvenciális sebességváltó csatlakozik, zárható központi differenciálművel. Elöl kettős keresztlengőkaros, hátul négylengőkaros felfüggesztést alkalmaztak, az autó építésénél jelentős arányban használtak fel könnyűfémeket (alumínium, magnézium), a biztos megállásról elöl hat-, hátul négydugattyús féknyergek gondoskodnak.