Durva Dacia a Dakarra

Duster raliautó Argentínából

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.12.23. 10.00

Bemutatta legújabb autóját a Renault Sport. A brutális járgány január első napjaiban élesben szerezhet új trófeát napjaink valószínűtlen hősének, a Dacia (Renault) Dusternek.

Az emberiség racionálisabb fele általában szimpatizál a Dacia Dusterrel, és igazuk is van: a modern formaterv, a kiforrott technika és a nevetségesen alacsony ár nehezen überelhető kombinációt ad ki. Az alábbi Duster létrejöttét azonban egészen más prioritások vezérelték. 

A Renault dél-amerikai képviselői nem hagyhatták kihasználatlanul, hogy a világ legismertebb terepralija néhány éve az ő környékükre költözött. Összehoztak egy csapatot, és ami a lényegesebb: egy autót, mégpedig a Renault (nálunk Dacia) Duster alapjaira. 
A Renault Duster Dakar Team tavaly mérsékelt sikereket aratott: a két páros (Emiliano Spataro és Benjamin Lozada a 333-as, Francisco José Garcia és Javier Mauricio Malano pedig a 372-es kocsiban) egyike sem jutott előrébb a 29. helynél. Idén azonban újra megmérettetik magukat – még szép, hogy ismét Dusterrel. 
A “Duster Rally” versenyautónak persze az égvilágon semmi köze nincs a szériamodellhez. Motorja egy 3,5 literes V6-os blokk, 330 LE (tavaly 306 LE) becsült teljesítménnyel és 450 Nm körüli nyomatékkal. Ehhez hatfokozatú szekvenciális sebességváltó csatlakozik, zárható központi differenciálművel. Elöl kettős keresztlengőkaros, hátul négylengőkaros felfüggesztést alkalmaztak, az autó építésénél jelentős arányban használtak fel könnyűfémeket (alumínium, magnézium), a biztos megállásról elöl hat-, hátul négydugattyús féknyergek gondoskodnak.

Kommentek

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.