Lépcsőshátú luxusautó a Citroëntől

Kínának készült a DS 5LS

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.12.20. 08.00

A konzervatív, új piacok meghódítására nincs alkalmasabb a hagyományos karosszériaformánál. A Citroën DS 5LS azonban nem csak kialakításában tér el nálunk ismert fivérétől; átdolgozott orrát és belső terét később vélhetően visszaadja annak.

Európában még el-eljátszanak a tehetős vásárlók a ferde farkialakítással, ám olyan piacokon, ahol ennek a formátumnak egyáltalán nincs hagyománya, muszáj azt megtámogatni egy tradicionálisabb alakkal is. A franciák ezért 17 centiméterrel megnyújtották prémium almárkájuk, a DS zászlóshajóját, a DS5-öst: az így kapott 4,7 méteren már egy elegáns szedán tárul az érdeklődők szeme elé, a modell kétpetéjű ikertestvérére, a valamivel hosszabb Peugeot 508-asra emlékeztető arányokkal. 

A Citroën nem bízta a véletlenre a limuzin jelleg felismerését: a felső ablakkereten végigfutó, szokásos krómcsík egészen a csomagtartó sarkáig tart, tipikus szedán kontúrt rajzolva. A króm, mint stíluselem az első és hátsó lámpatestek környékén, valamint a küszöbnél is visszatér. 
A DS 5LS jellegzetessége a Citroën legújabb tanulmányautóin, a Numéro 9 és Wild Rubis koncepciókon felvezetett, új orrkialakítás. Ennek hűtőmaszkja határozott, a fényszórókba átnyúló krómkeretet kapott, a látványt nagylyukú rácsozat és LED-es nappali fények teszik még markánsabbá. 
Az utastér kevésbé feltűnően, de gyakorlatilag minden elemében átalakult. A legfontosabb változás a sebességváltó karja, amely az európai modell elektronikus vezérlésű egysége helyett egy hagyományosabb szerkezetű, hatfokozatú automata sebességváltót sejtet. Megmaradt a Citroën DS5 látványos, fém karkötőt idéző kialakítású bőr üléskárpitja, az anyagok és a kidolgozás így a távolból rápillantva az európaival azonos szintűnek tűnik, ahogy a felszereltség (masszázsülések, igényes audioberendezések, vezetőtámogató rendszerek) is. 
Ezt azért fontos hangsúlyozni, mert a DS 5LS modellt a Citroën Kínában, shenzeni üzemében fogja gyártani, a kettős megfúvású turbóval szerelt THP160 és THP200 benzinmotorokkal. Ugyanitt készül az eredeti karosszéria-kialakítású DS5 modell is, jövőre pedig bevezetnek egy DS szabadidőjárművet is. A DS önálló márkaként van jelen Kínában (ezért a modell nevében ott nem is szerepel a Citroën), egyelőre 50 kereskedést üzemeltetnek. 
A Citroën DS 5LS forgalmazása 2014 márciusában kezdődik meg Kínában.

Kommentek

  • Specialized78

    Gyönyörű,mint minden újkori Citroen.

  • Holiday

    Nagyon szép.

F1: Hamilton nem akar nyílt lapokkal játszani

Lewis Hamilton azt kérte a Mercedestől, hogy hagyjanak fel a pilóták vezetési adatainak megosztásával, szeretné, ha megtarthatná a titkait.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Hamilton: Undorító, amit Ricciardo csinál

Lewis Hamilton azt mondja, kizárt, hogy Daniel Ricciardóhoz hasonlóan cipőből pezsgőzzön a dobogón.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.