Lépcsőshátú luxusautó a Citroëntől

Kínának készült a DS 5LS

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.12.20. 08.00

A konzervatív, új piacok meghódítására nincs alkalmasabb a hagyományos karosszériaformánál. A Citroën DS 5LS azonban nem csak kialakításában tér el nálunk ismert fivérétől; átdolgozott orrát és belső terét később vélhetően visszaadja annak.

Európában még el-eljátszanak a tehetős vásárlók a ferde farkialakítással, ám olyan piacokon, ahol ennek a formátumnak egyáltalán nincs hagyománya, muszáj azt megtámogatni egy tradicionálisabb alakkal is. A franciák ezért 17 centiméterrel megnyújtották prémium almárkájuk, a DS zászlóshajóját, a DS5-öst: az így kapott 4,7 méteren már egy elegáns szedán tárul az érdeklődők szeme elé, a modell kétpetéjű ikertestvérére, a valamivel hosszabb Peugeot 508-asra emlékeztető arányokkal. 

A Citroën nem bízta a véletlenre a limuzin jelleg felismerését: a felső ablakkereten végigfutó, szokásos krómcsík egészen a csomagtartó sarkáig tart, tipikus szedán kontúrt rajzolva. A króm, mint stíluselem az első és hátsó lámpatestek környékén, valamint a küszöbnél is visszatér. 
A DS 5LS jellegzetessége a Citroën legújabb tanulmányautóin, a Numéro 9 és Wild Rubis koncepciókon felvezetett, új orrkialakítás. Ennek hűtőmaszkja határozott, a fényszórókba átnyúló krómkeretet kapott, a látványt nagylyukú rácsozat és LED-es nappali fények teszik még markánsabbá. 
Az utastér kevésbé feltűnően, de gyakorlatilag minden elemében átalakult. A legfontosabb változás a sebességváltó karja, amely az európai modell elektronikus vezérlésű egysége helyett egy hagyományosabb szerkezetű, hatfokozatú automata sebességváltót sejtet. Megmaradt a Citroën DS5 látványos, fém karkötőt idéző kialakítású bőr üléskárpitja, az anyagok és a kidolgozás így a távolból rápillantva az európaival azonos szintűnek tűnik, ahogy a felszereltség (masszázsülések, igényes audioberendezések, vezetőtámogató rendszerek) is. 
Ezt azért fontos hangsúlyozni, mert a DS 5LS modellt a Citroën Kínában, shenzeni üzemében fogja gyártani, a kettős megfúvású turbóval szerelt THP160 és THP200 benzinmotorokkal. Ugyanitt készül az eredeti karosszéria-kialakítású DS5 modell is, jövőre pedig bevezetnek egy DS szabadidőjárművet is. A DS önálló márkaként van jelen Kínában (ezért a modell nevében ott nem is szerepel a Citroën), egyelőre 50 kereskedést üzemeltetnek. 
A Citroën DS 5LS forgalmazása 2014 márciusában kezdődik meg Kínában.

Kommentek

  • Specialized78

    Gyönyörű,mint minden újkori Citroen.

  • Holiday

    Nagyon szép.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Dühös tulajdonosok perelik a Teslát

Csoportos keresetet adtak be a Tesla ellen a cég kaliforniai ügyfelei. Állításuk szerint életveszélyes kísérletbe kényszerítette  őket a cég az Autpilot szoftver idő előtti aktiválásával.

Nem tetszik a KRESZ-tábla? Beperelheted a kihelyezőjét

Jövőre jogi lehetőség nyílik az autósok, gyalogosok, vagy bárki számára, hogy levetethessék a nekik valamilyen okból nem tetsző KRESZ-táblákat.

Szégyen, ebből nagy baj lesz Vitézy szerint

Szégyen, lépkedünk vissza az időben – állítja Vitézy Dávid volt BKK-vezér egy óbudai buszsáv megszüntetéséről. Szerinte Budapest távolabbi pontjai is megérzik majd a rossz döntés következményeit egészen Kőbányáig.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autó a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

Üzemanyagcellás kamiont tesztel a Toyota

A Los Angeles-i kikötő és környéke extrém teherforgalmát kívánja környezetbarátabb mederbe terelni a Toyota.

Csodaszép buszt vásárolt a BKV

Internetes hirdetés útján vásárolt 35 millió forintért ritka Ikarus 630-ast a BKV – írja a Blikk.

Arab uralkodónak öltözött Felipe Massa

Royal Family Massah – írta a családjáról készült fotó alá a brazil Forma-1-es pilóta.

Ilyen, amikor bosszút áll egy fa

Sivatag, közel-kelet, és egy útban lévő fatuskó. Utóbbit mifelénk is szokás autóval kirángatni, de mielőtt valaki neki állna a telken, nézze meg az alábbi videót.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.