Ahogy lenni szokott, a hivatalos gyári fotók kiszivárgása után már nem volt miért titokzatoskodni, a Lamborghini villámgyorsan nyilvánosságra hozta a Gallardo utódjának minden adatát. 

A legfontosabb adatok már nem okoznak meglepetést: az autót Huracánnak hívják, motorja 610 lóerős, és egy Audi leányvállalathoz illő módon minden kereke hajtott. 
Bár első pillantásra hasonlít elődjére, a 14 ezer példányban eladott Gallardóra, a Huracán, amelyet (mily meglepő) egy, az 1870-es években legendássá vált alicantei bikáról neveztek el, vadonatúj fejlesztés. Megjelenését az előzetesekben emlegetett hatszögek uralják; az oldalablakok ezt a csiszolt drágakövet idéző formát rajzolják ki. A látványon túl technológiai és presztízs-jelentősége is van annak, hogy a szegmensben elsőként minden világítási funkciót LED-ek intéznek, elöl és hátul egyaránt. 
A Huracán vadonatúj padlólemeze alumínium-szénszálas hibrid szerkezet. A könnyű, de merev struktúra nagyban hozzájárul a csupán 1422 kilós száraz tömeghez: ez a 610 lóerő mellett 2,33 kg/LE teljesítmény/tömeg arányt jelent. 
Az 5,2 literes, tízhengeres motor egyszerre alkalmaz közvetlen és közvetett benzinbefecskendezést, így az erőforrás egyszerre tud nyomatékos, nagy teljesítményű és viszonylag takarékos lenni: az Euro6-os emissziós normát teljesítő, start-stop rendszerrel felszerelt motor szabványos üzemanyag-fogyasztása 12,5 liter 100 kilométeren. 
Nem minden helyzetben persze. A Lamborghini Huracán háromféle menet-üzemmódot kínál: a Strada és a Sport közúti, a Corsa versenypályára optimalizált beállításokat jelent. Az egyes állások között nem csak a hétfokozatú, duplakuplungos sebességváltó programja és a motorhangolás változik, hanem a kipufogóhang, az összkerékhajtás konfigurálása és az ESP beállításai is. 
A modell 3,2 másodperc alatt gyorsul 100 km/óra sebességre, a 200-as tempót 9,9 mp alatt éri el, a száguldásnak csupán 325 km/óránál van vége. 
Ilyen tempó mellett indokoltnak hangzik a széria karbon-kerámia fékrendszer. Opciós az adaptív kormánygép, illetve lengéscsillapító, amelyek szintén a háromállású üzemkapcsoló aktuális pozíciójához igazodnak. 
A vezetői környezetet teljesen újraalkották. Az elsődleges információs felület egy 12,3 colos színes TFT, ennek képe az egyes üzemmód-beállításoktól függően programozható. A körítést a legkülönfélébb színekben kínált, finom Nappa bőr és Alcantara adja. 
Nem csak az autó, de gyártósora is vadonatúj, a piaci bevezetést pedig sajátos módon oldja meg a Lamborghini: még a márciusi világpremiert megelőzően körbehordja a világon, és exkluzív rendezvényeken mutatja meg azt a célközönség illusztris tagjainak.