Hivatalos: itt a Lamborghini Gallardo utódja

Új fejlesztésű, 610 lóerős V10-essel

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.12.20. 10.22

Könnyű vezethetőséget, fényűző belteret és lehengerlő menettulajdonságokat ígér a Lamborghini Huracán, a német-olasz márka vadonatúj kis modellje. Lássuk a részleteket.

Ahogy lenni szokott, a hivatalos gyári fotók kiszivárgása után már nem volt miért titokzatoskodni, a Lamborghini villámgyorsan nyilvánosságra hozta a Gallardo utódjának minden adatát. 

A legfontosabb adatok már nem okoznak meglepetést: az autót Huracánnak hívják, motorja 610 lóerős, és egy Audi leányvállalathoz illő módon minden kereke hajtott. 
Bár első pillantásra hasonlít elődjére, a 14 ezer példányban eladott Gallardóra, a Huracán, amelyet (mily meglepő) egy, az 1870-es években legendássá vált alicantei bikáról neveztek el, vadonatúj fejlesztés. Megjelenését az előzetesekben emlegetett hatszögek uralják; az oldalablakok ezt a csiszolt drágakövet idéző formát rajzolják ki. A látványon túl technológiai és presztízs-jelentősége is van annak, hogy a szegmensben elsőként minden világítási funkciót LED-ek intéznek, elöl és hátul egyaránt. 
A Huracán vadonatúj padlólemeze alumínium-szénszálas hibrid szerkezet. A könnyű, de merev struktúra nagyban hozzájárul a csupán 1422 kilós száraz tömeghez: ez a 610 lóerő mellett 2,33 kg/LE teljesítmény/tömeg arányt jelent. 
Az 5,2 literes, tízhengeres motor egyszerre alkalmaz közvetlen és közvetett benzinbefecskendezést, így az erőforrás egyszerre tud nyomatékos, nagy teljesítményű és viszonylag takarékos lenni: az Euro6-os emissziós normát teljesítő, start-stop rendszerrel felszerelt motor szabványos üzemanyag-fogyasztása 12,5 liter 100 kilométeren. 
Nem minden helyzetben persze. A Lamborghini Huracán háromféle menet-üzemmódot kínál: a Strada és a Sport közúti, a Corsa versenypályára optimalizált beállításokat jelent. Az egyes állások között nem csak a hétfokozatú, duplakuplungos sebességváltó programja és a motorhangolás változik, hanem a kipufogóhang, az összkerékhajtás konfigurálása és az ESP beállításai is. 
A modell 3,2 másodperc alatt gyorsul 100 km/óra sebességre, a 200-as tempót 9,9 mp alatt éri el, a száguldásnak csupán 325 km/óránál van vége. 
Ilyen tempó mellett indokoltnak hangzik a széria karbon-kerámia fékrendszer. Opciós az adaptív kormánygép, illetve lengéscsillapító, amelyek szintén a háromállású üzemkapcsoló aktuális pozíciójához igazodnak. 
A vezetői környezetet teljesen újraalkották. Az elsődleges információs felület egy 12,3 colos színes TFT, ennek képe az egyes üzemmód-beállításoktól függően programozható. A körítést a legkülönfélébb színekben kínált, finom Nappa bőr és Alcantara adja. 
Nem csak az autó, de gyártósora is vadonatúj, a piaci bevezetést pedig sajátos módon oldja meg a Lamborghini: még a márciusi világpremiert megelőzően körbehordja a világon, és exkluzív rendezvényeken mutatja meg azt a célközönség illusztris tagjainak.

Kommentek

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

Az új Fiat platójáról vadásztunk

A vadász legjobb barátja a kutyája és a fegyvere, őket pedig szorosan követi a sorban az autója. Ezért kipróbáltuk éles helyzetben, hogy boldogul a Fiat Fullback egy hivatásos vadász kezei között.

F1: Massa vállalná a Mercedes-munkát

Felipe Massa a Mercedes-ülés kedvéért simán visszatérne a nyugdíjból, igaz, nem lát sok esélyt arra, hogy őt válasszák.

Így változik az útdíjrendszer jövőre

Jövőre nem emelkednek a tömegközlekedési tarifák, és az úthasználati díjrendszerben sem lesz komoly változtatás.

Hidrogén hajthatja a Lexus új csúcsmodelljét

Brit sajtóértesülések szerint a Lexus LS utódmodellje nem is hibrid, hanem egyenesen hidrogén üzemanyagcellás lesz. A modell 2019-ben érkezik, addig még bármi megtörténhet.

F1: Wehrlein készen áll, hogy beüljön a Mercibe

A Mercedes neveltje, Pascal Wehrlein úgy gondolja, készen áll a kihívásra, ha Toto Wolffék úgy döntenek, vele pótolják a visszavonuló Nico Rosberget.

F1: Vettel nem készül a Mercedeshez

Sebastian Vettel azt mondja, nem pályázik Nico Rosberg megüresedett mercedeses ülésére, neki a Ferrarinál van dolga 2017-ben is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.