Hivatalos: itt a Lamborghini Gallardo utódja

Új fejlesztésű, 610 lóerős V10-essel

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.12.20. 10.22

Könnyű vezethetőséget, fényűző belteret és lehengerlő menettulajdonságokat ígér a Lamborghini Huracán, a német-olasz márka vadonatúj kis modellje. Lássuk a részleteket.

Ahogy lenni szokott, a hivatalos gyári fotók kiszivárgása után már nem volt miért titokzatoskodni, a Lamborghini villámgyorsan nyilvánosságra hozta a Gallardo utódjának minden adatát. 

A legfontosabb adatok már nem okoznak meglepetést: az autót Huracánnak hívják, motorja 610 lóerős, és egy Audi leányvállalathoz illő módon minden kereke hajtott. 
Bár első pillantásra hasonlít elődjére, a 14 ezer példányban eladott Gallardóra, a Huracán, amelyet (mily meglepő) egy, az 1870-es években legendássá vált alicantei bikáról neveztek el, vadonatúj fejlesztés. Megjelenését az előzetesekben emlegetett hatszögek uralják; az oldalablakok ezt a csiszolt drágakövet idéző formát rajzolják ki. A látványon túl technológiai és presztízs-jelentősége is van annak, hogy a szegmensben elsőként minden világítási funkciót LED-ek intéznek, elöl és hátul egyaránt. 
A Huracán vadonatúj padlólemeze alumínium-szénszálas hibrid szerkezet. A könnyű, de merev struktúra nagyban hozzájárul a csupán 1422 kilós száraz tömeghez: ez a 610 lóerő mellett 2,33 kg/LE teljesítmény/tömeg arányt jelent. 
Az 5,2 literes, tízhengeres motor egyszerre alkalmaz közvetlen és közvetett benzinbefecskendezést, így az erőforrás egyszerre tud nyomatékos, nagy teljesítményű és viszonylag takarékos lenni: az Euro6-os emissziós normát teljesítő, start-stop rendszerrel felszerelt motor szabványos üzemanyag-fogyasztása 12,5 liter 100 kilométeren. 
Nem minden helyzetben persze. A Lamborghini Huracán háromféle menet-üzemmódot kínál: a Strada és a Sport közúti, a Corsa versenypályára optimalizált beállításokat jelent. Az egyes állások között nem csak a hétfokozatú, duplakuplungos sebességváltó programja és a motorhangolás változik, hanem a kipufogóhang, az összkerékhajtás konfigurálása és az ESP beállításai is. 
A modell 3,2 másodperc alatt gyorsul 100 km/óra sebességre, a 200-as tempót 9,9 mp alatt éri el, a száguldásnak csupán 325 km/óránál van vége. 
Ilyen tempó mellett indokoltnak hangzik a széria karbon-kerámia fékrendszer. Opciós az adaptív kormánygép, illetve lengéscsillapító, amelyek szintén a háromállású üzemkapcsoló aktuális pozíciójához igazodnak. 
A vezetői környezetet teljesen újraalkották. Az elsődleges információs felület egy 12,3 colos színes TFT, ennek képe az egyes üzemmód-beállításoktól függően programozható. A körítést a legkülönfélébb színekben kínált, finom Nappa bőr és Alcantara adja. 
Nem csak az autó, de gyártósora is vadonatúj, a piaci bevezetést pedig sajátos módon oldja meg a Lamborghini: még a márciusi világpremiert megelőzően körbehordja a világon, és exkluzív rendezvényeken mutatja meg azt a célközönség illusztris tagjainak.

Kommentek

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: A jövő héten visszatérhet a sérült pilóta

Sajtóértesülések szerint az első barcelonai tesztet nyaksérülés miatt kihagyni kényszerülő Pascal Wehrlein a jövő héten már beülhet a Sauberbe.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.