Hivatalos: itt a Lamborghini Gallardo utódja

Új fejlesztésű, 610 lóerős V10-essel

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.12.20. 10.22

Könnyű vezethetőséget, fényűző belteret és lehengerlő menettulajdonságokat ígér a Lamborghini Huracán, a német-olasz márka vadonatúj kis modellje. Lássuk a részleteket.

Ahogy lenni szokott, a hivatalos gyári fotók kiszivárgása után már nem volt miért titokzatoskodni, a Lamborghini villámgyorsan nyilvánosságra hozta a Gallardo utódjának minden adatát. 

A legfontosabb adatok már nem okoznak meglepetést: az autót Huracánnak hívják, motorja 610 lóerős, és egy Audi leányvállalathoz illő módon minden kereke hajtott. 
Bár első pillantásra hasonlít elődjére, a 14 ezer példányban eladott Gallardóra, a Huracán, amelyet (mily meglepő) egy, az 1870-es években legendássá vált alicantei bikáról neveztek el, vadonatúj fejlesztés. Megjelenését az előzetesekben emlegetett hatszögek uralják; az oldalablakok ezt a csiszolt drágakövet idéző formát rajzolják ki. A látványon túl technológiai és presztízs-jelentősége is van annak, hogy a szegmensben elsőként minden világítási funkciót LED-ek intéznek, elöl és hátul egyaránt. 
A Huracán vadonatúj padlólemeze alumínium-szénszálas hibrid szerkezet. A könnyű, de merev struktúra nagyban hozzájárul a csupán 1422 kilós száraz tömeghez: ez a 610 lóerő mellett 2,33 kg/LE teljesítmény/tömeg arányt jelent. 
Az 5,2 literes, tízhengeres motor egyszerre alkalmaz közvetlen és közvetett benzinbefecskendezést, így az erőforrás egyszerre tud nyomatékos, nagy teljesítményű és viszonylag takarékos lenni: az Euro6-os emissziós normát teljesítő, start-stop rendszerrel felszerelt motor szabványos üzemanyag-fogyasztása 12,5 liter 100 kilométeren. 
Nem minden helyzetben persze. A Lamborghini Huracán háromféle menet-üzemmódot kínál: a Strada és a Sport közúti, a Corsa versenypályára optimalizált beállításokat jelent. Az egyes állások között nem csak a hétfokozatú, duplakuplungos sebességváltó programja és a motorhangolás változik, hanem a kipufogóhang, az összkerékhajtás konfigurálása és az ESP beállításai is. 
A modell 3,2 másodperc alatt gyorsul 100 km/óra sebességre, a 200-as tempót 9,9 mp alatt éri el, a száguldásnak csupán 325 km/óránál van vége. 
Ilyen tempó mellett indokoltnak hangzik a széria karbon-kerámia fékrendszer. Opciós az adaptív kormánygép, illetve lengéscsillapító, amelyek szintén a háromállású üzemkapcsoló aktuális pozíciójához igazodnak. 
A vezetői környezetet teljesen újraalkották. Az elsődleges információs felület egy 12,3 colos színes TFT, ennek képe az egyes üzemmód-beállításoktól függően programozható. A körítést a legkülönfélébb színekben kínált, finom Nappa bőr és Alcantara adja. 
Nem csak az autó, de gyártósora is vadonatúj, a piaci bevezetést pedig sajátos módon oldja meg a Lamborghini: még a márciusi világpremiert megelőzően körbehordja a világon, és exkluzív rendezvényeken mutatja meg azt a célközönség illusztris tagjainak.

Kommentek

Így lopnak el pár perc alatt egy X5-ös BMW-t

Pár perc alatt lopnak nagy értékű autókat Angliában, a módszer végtelenül egyszerű.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.