Brutális támadás a BMW M4 ellen

Kétajtósként tér vissza a Lexus IS-F

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.12.20. 11.00

Januárban mutatja be félelmetes BMW M4-gyilkos modelljét a Lexus. Egyelőre nem tudunk róla részleteket, de a spekulációhoz elég sejtés áll rendelkezésre

Egyelőre két fényképrészletet hozott nyilvánosságra a Lexus a hamarosan színre lépő sportmodelljéről. Ezekből kiderül, hogy marad a korábban megismert embléma, és alapvető stílusán sem változtat lényegében a középkategóriás sportoló. 

A kísérőszöveg azonban azt is egyértelművé teszi, amit már februárban sejtettünk: nevezetesen, hogy a korábbi szedán helyett a következő IS-F nem is IS-F, hanem RC-F lesz: kétajtós kupéruhába öltözteti versenytechnológiáját a Lexus. Korábban úgy gondoltuk, a márka megmarad a bevált receptnél, és egy ötliteres, nyolchengeres szívómotorra bízza a modell mozgatását. 

Bár ezzel kapcsolatban felmerültek károsanyag-kibocsátási aggályok, kémvideók arra engedtek következtetni, hogy a márka mégis megmaradt a V8-as konfigurációnál. A kezdeti kémfotókon is felfedezhető intercooler-kopoltyú viszont nagyon gyanússá teszi, hogy a Toyota minden korábbi elvével szembefordulva turbófeltöltővel erősített motort szerel az autóba. 

A japánok versenyrészlege (Toyota Motorsport GmbH) már átállt ebbe az irányba, így nem elképzelhetetlen, hogy a BMW mintájára egy kisebb, vélhetően hathengeres turbómotorral váltják ki a nagy szívót. 

Ez sem volna egyébként előzmények nélküli fordulat a Toyotánál: 1991-2002 között már gyártottak egy ikerturbós, sorhatos blokkot. A háromliteres erőforrás 325 lóerőt teljesített, a forgatónyomaték meghaladta a 450 Nm-t: ez a motor dolgozott az első generációs Lexus SC-ben és annak legendás rokonában, a letiltás nélkül 285 km/óra elméleti végsebességre alkalmas Toyota Supra IV-ben. 

Szavazás

Szerinted milyen motor kellene a Lexus RC-F-be?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte a szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.