Visszatérnek a turbós Ferrarik!

Az F40 óta először

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.12.19. 16.00

Az új fejlesztésű Maserati-motor átdolgozott változatával érkezik a következő generációs Ferrari California. Utoljára húsz éve gyártottak turbómotoros utcai Ferrarit.

Ahogy eredetileg is sejtettük, a Maserati vadonatúj, ikerturbós V8-as blokkjának Ferrari-specifikus alkatrészekkel felszerelt változata kerül annak az új generációs Ferrari Californiának az orrába, amely a kultikus Ferrari F40 (1987-1994) óta az első közúti maranellói modellként kap feltöltött erőforrást. 

A Maserati 3,8 literes turbómotorja már eredeti változatában is izmosabb (523 LE, 649 Nm) a jelenlegi California nyolchengeres szívómotorjánál (483 LE, 504 Nm), a jelentős teljesítménynövekedés tehát garantált. A mostani Ferrari California menetteljesítményei (3,5 mp százra, 312 km/óra) miatt sincs miért szégyenkeznie a gyárnak, a következő generáció marginálisan fürgébbnek ígérkezik. 

Átalakul a belső, a jelenlegi szabványos multimédiás rendszert Ferrari-specifikus egység váltja

A motor azonban nem minden: az aluváz és a keménytető marad, ám vadonatúj borítólemezekre és beltérre számítunk. Szemétdombra kerül a Ferrarihoz méltatlan, jelenlegi infotainment rendszer; minden bizonnyal a Fiat-Chrysler konszern berkein belül jelenleg futó, fejlett berendezések valamelyikét adaptálják majd a Californiához. 
Az új modell és vele a turbókorszak már jövő tavasszal megérkezik; a márciusra saccolt premier után még 2014 vége előtt elkezdődhet a modell értékesítése.
Visszatérnek a turbós Ferrarik! 1
Képeinken a jelenlegi Ferrari California látható

Kommentek

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az Ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.