Visszatérnek a turbós Ferrarik!

Az F40 óta először

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.12.19. 16.00

Az új fejlesztésű Maserati-motor átdolgozott változatával érkezik a következő generációs Ferrari California. Utoljára húsz éve gyártottak turbómotoros utcai Ferrarit.

Ahogy eredetileg is sejtettük, a Maserati vadonatúj, ikerturbós V8-as blokkjának Ferrari-specifikus alkatrészekkel felszerelt változata kerül annak az új generációs Ferrari Californiának az orrába, amely a kultikus Ferrari F40 (1987-1994) óta az első közúti maranellói modellként kap feltöltött erőforrást. 

A Maserati 3,8 literes turbómotorja már eredeti változatában is izmosabb (523 LE, 649 Nm) a jelenlegi California nyolchengeres szívómotorjánál (483 LE, 504 Nm), a jelentős teljesítménynövekedés tehát garantált. A mostani Ferrari California menetteljesítményei (3,5 mp százra, 312 km/óra) miatt sincs miért szégyenkeznie a gyárnak, a következő generáció marginálisan fürgébbnek ígérkezik. 

Átalakul a belső, a jelenlegi szabványos multimédiás rendszert Ferrari-specifikus egység váltja

A motor azonban nem minden: az aluváz és a keménytető marad, ám vadonatúj borítólemezekre és beltérre számítunk. Szemétdombra kerül a Ferrarihoz méltatlan, jelenlegi infotainment rendszer; minden bizonnyal a Fiat-Chrysler konszern berkein belül jelenleg futó, fejlett berendezések valamelyikét adaptálják majd a Californiához. 
Az új modell és vele a turbókorszak már jövő tavasszal megérkezik; a márciusra saccolt premier után még 2014 vége előtt elkezdődhet a modell értékesítése.
Visszatérnek a turbós Ferrarik! 1
Képeinken a jelenlegi Ferrari California látható

Kommentek

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.