A szakvélemény azt is kizárta, hogy a november végén történt karambolt valamilyen úthiba vagy az útra került hulladék okozta volna. Walker, a Halálos iramban-filmek sztárja utasként szenvedett halálos balesetet, amikor november 30-án a 2005-ös Porsche nekirohant egy közlekedési lámpának és egy fának egy Los Angeles-i ipari park területén. A tragédiában Walker barátja, az autót vezető Roger Rodas pénzügyi tanácsadó is elhunyt.

A hatóságok azt valószínűsítik, hogy az autó sebessége játszhatott szerepet a tragédiában, a pontos adatok azonban csak januárban derülnek ki. A szakvélemények korábban azt is megemlítették, hogy ezt az autótípust jellemzően nagyon nehéz iránytani. Korábban olyan hírek jelentek meg, hogy esetleg az autó azért vált irányíthatatlanná, mert a kormányszervóból elfolyt az olaj.

Walker és barátja egy Porsche Carrera GT-ben ült. A modellből 2004-2007 között mindössze 1270 darab készült, újkori ára nagyjából 100 millió forint volt.

A középmotoros szupersportkocsit 5,7 literes V10-es motor mozgatja. Nem is akárhogyan! A 612 lóerő teljesítményű, illetve 590 Nm nyomatékú motorral nulláról százra 3,9, kétszázra 9,9 másodperc alatt gyorsul az autó. Végsebessége eléri a 330 km/órát.

Az autó az ütközéstől a felismerhetetlenségig összetört és ki is égett, de három adatrögzítő berendezése épen maradt, ezek vizsgálatából jutnak értékelhető adatokhoz a nyomozók. Mivel nagyon ritka autóról van szó, a gyártótól is segítséget kértek. A szakemberek egyelőre név nélkül nyilatkoztak, mivel a vizsgálat még folyik.

A 38 éves Rodas és a 40 esztendős Walker rajongtak az autósportért, társtulajdonosai voltak egy autóversenyző csapatnak. Rodas maga is indult autóversenyeken. A színész éppen a Halálos iramban sorozat hetedik darabján dolgozott, amely jövőre került volna a mozikba. A tragédia nyomán a Universal Pictures felfüggesztette a forgatást, vizsgálódnak, átdolgozzák a forgatókönyvet hogy Walker halála után folytathassák a nagy költségvetésű produkciót.

Egy ilyen sportkocsit szárazon is nehéz uralni, de télen a hétköznapi modellekkel is kalandba keveredhetünk. Kattintson ide és olvassa el téli vezetésre vonatkozó tanácsainkat!

(Forrás: MTI)