A napokban bemutattuk az Audi 2014-es versenyautóját, a hosszú távú bajnokságokra fejlesztett R18 e-tron quattrót. Az FIA vadonatúj előírásainak értelmében jövőre kiemelt szerepet kap a szériában az energiahatékonyság, ezért az Audi innovatív technológiák hadával vértezte fel ultramodern versenyautóját. 

Ezek jelentős részét egyelőre titokként kezeli a gyár, hiszen jövőre különösen nagy lesz a harc a Le Mans-i szériában. Az egyikről azonban lerántották a leplet: míg a versenyautó elsődleges fényszóróiban (a 2011-ben világújdonságként bevezetett) energiatakarékos LED-ek világítanak, kiegészítő fényforrásként lézeres reflektort kapott az R18 e-tron quattro. 
A technológia részleteibe nem ment bele az Audi, a lényege azonban az, hogy a nagyon csekély szóródású, koherens kék lézernyalábot egy sárga foszforeszkáló lencsére vetítik. így minden eddiginél homogénebb fény jön létre, amely amellett, hogy segíti a nagysebességű észlelést, a sötét-világos foltok kiküszöbölése révén pihentetően is hat a vezető szemére. Ez nem csak a versenypályán, de a hétköznapi közlekedésben is előny, így várható, hogy idővel az utcai csúcsmodellekben is megjelenik a technológia.
Hasonló, lézeres fényszórókon már a BMW is dolgozik; az eredeti tervek szerint annak a BMW i8-ason, azaz jövő év derekán kellene piacra lépnie.
Az Audi már két éve bemutatta lézeres hátsó ködlámpáját: ennek sugara csak ködben látható, akkor viszont a hosszú, vörös fénysugár ösztönösen lemaradásra készteti a hátul jövőket.