Lézeres fényszóró az Auditól

Vadonatúj technológia a versenypályán

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.12.19. 08.00

Indukált emisszióval létrehozott, egybefüggő fénysugár, azaz lézer szolgál az Audi vadonatúj LMP1 versenyautójának, az R18 e-tron quattrónak kiegészítő fényforrásául. A gyár szerint hatalmas távlatok vannak a technológiában.

A napokban bemutattuk az Audi 2014-es versenyautóját, a hosszú távú bajnokságokra fejlesztett R18 e-tron quattrót. Az FIA vadonatúj előírásainak értelmében jövőre kiemelt szerepet kap a szériában az energiahatékonyság, ezért az Audi innovatív technológiák hadával vértezte fel ultramodern versenyautóját. 

Ezek jelentős részét egyelőre titokként kezeli a gyár, hiszen jövőre különösen nagy lesz a harc a Le Mans-i szériában. Az egyikről azonban lerántották a leplet: míg a versenyautó elsődleges fényszóróiban (a 2011-ben világújdonságként bevezetett) energiatakarékos LED-ek világítanak, kiegészítő fényforrásként lézeres reflektort kapott az R18 e-tron quattro. 
A technológia részleteibe nem ment bele az Audi, a lényege azonban az, hogy a nagyon csekély szóródású, koherens kék lézernyalábot egy sárga foszforeszkáló lencsére vetítik. így minden eddiginél homogénebb fény jön létre, amely amellett, hogy segíti a nagysebességű észlelést, a sötét-világos foltok kiküszöbölése révén pihentetően is hat a vezető szemére. Ez nem csak a versenypályán, de a hétköznapi közlekedésben is előny, így várható, hogy idővel az utcai csúcsmodellekben is megjelenik a technológia.
Hasonló, lézeres fényszórókon már a BMW is dolgozik; az eredeti tervek szerint annak a BMW i8-ason, azaz jövő év derekán kellene piacra lépnie.
Az Audi már két éve bemutatta lézeres hátsó ködlámpáját: ennek sugara csak ködben látható, akkor viszont a hosszú, vörös fénysugár ösztönösen lemaradásra készteti a hátul jövőket.

Kommentek

Így lopnak el pár perc alatt egy X5-ös BMW-t

Pár perc alatt lopnak nagy értékű autókat Angliában, a módszer végtelenül egyszerű.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

F1: Háromtizeden belül a Mercedes, a Ferrari és a Renault

A Nemzetközi Automobil Szövetség számításai szerint három gyártó erőforrása egyenlő szintre ért, csak a Honda van lemaradásban.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.