Meg nem erősített információk szerint 2014-ben megjelenhet a Ford Mustang opciós listáinak a sorában a merev tengely. Az ötlet anakronisztikusnak hangozhat, pedig van benne logika. 

2008-as Ford Mustang FR500CJ Cobra Jet

2008-as Ford Mustang FR500CJ Cobra Jet


Az izomautókból kis költségvetésű dragstereket építeni vágyó ügyfelek számára értéktelen a független hátsó felfüggesztés: az ódivatú merev tengely nem csak strapabíróbb, de a rajtnál jelentkező, hirtelen terhelésnél kiszámíthatóbban viselkedik. 
Lenne tehát piac arra, hogy a Ford legendás 9 colos merev hátsó tengelyét beépítsék az új generációs Ford Mustang farába. Az 1999-es modellnél erre mód is volt – a felfogatási pontokat eleve erre számítva alakították ki -, a friss generációnál hivatalos információk híján egyelőre csak találgathatunk, hogy megvalósítható-e a terv. 
A Ford Racing egyik meg nem nevezett munkatársa szerint mindenesetre már jövőre elkészül a primitivizált Mustang. 

Chevrolet Camara COPO: egyedi gumik, nulla extra, verseny-utastér

Chevrolet Camara COPO: egyedi gumik, nulla extra, verseny-utastér


Nem csak a hagyományok, hanem a piac is így diktálná: a Chevrolet idén mutatta be a Camaróból hasonlóképpen visszafejlesztett versenyautó-alapját, amely mindennemű szigetelés és kényelmi elektronika nélkül kerül forgalomba, közúton egyetlen métert sem tehet, viszont minden paraméterében megfelel az észak-amerikai gyorsulási verseny szövetség (NHRA) specifikációinak – beleértve a merev tengelyt. A Chevrolet Camaro Copo nagy siker, sorban állnak érte az érdeklődők, így vélhetően komoly piaci és presztízs-lehetőséget hagyna ki a Ford, ha nem vinné vissza az időben vadonatúj sportkocsiját.
Erre egyébként a hagyomány is kötelezi: a fenti képen látható, ötven példányban gyártott Cobra Jet változat a világ leggyorsabb szériagyártású (noha utcán nem használható) autója: álló helyzetből 1,52 másodperc (!) alatt gyorsul 60 mérföld/órára (96,6 km/óra). Motorja kezdetben (2008-2012) egy 5.4, a gyártás utolsó évében egy 5,0 literes V8-as volt, választhatóan szívó- vagy kompresszoros kivitelben, 430-800 lóerő teljesítménnyel (a rekordot értelemszerűen az utóbbival érték el). A hatalmas motorhoz egy fél évszázados (tényleg), háromfokozatú versenyváltó csatlakozik, a hátsó tengely pedig természetesen ugyanaz a 9 colos merev egység, amelyet még 1957-ben fejlesztett ki a Ford.
Az alábbi videón egy 2013-as Ford Mustang Cobra Jet és egy szintén 2013-as Chevrolet Camaro Copo csap össze.