Versenyautó készülhet a Ford Mustangból

Merev hátsó tengely a gyorsulási versenyekre

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.12.18. 11.00

Híresztelések szerint már jövőre piacra kerülhet a versenyautó-alapnak szánt, csontig csupaszított Mustang. A fejlesztés fontos eleme, hogy a független hátsó felfüggesztést merev tengelyre cserélik.

Meg nem erősített információk szerint 2014-ben megjelenhet a Ford Mustang opciós listáinak a sorában a merev tengely. Az ötlet anakronisztikusnak hangozhat, pedig van benne logika. 

2008-as Ford Mustang FR500CJ Cobra Jet

2008-as Ford Mustang FR500CJ Cobra Jet


Az izomautókból kis költségvetésű dragstereket építeni vágyó ügyfelek számára értéktelen a független hátsó felfüggesztés: az ódivatú merev tengely nem csak strapabíróbb, de a rajtnál jelentkező, hirtelen terhelésnél kiszámíthatóbban viselkedik. 
Lenne tehát piac arra, hogy a Ford legendás 9 colos merev hátsó tengelyét beépítsék az új generációs Ford Mustang farába. Az 1999-es modellnél erre mód is volt – a felfogatási pontokat eleve erre számítva alakították ki -, a friss generációnál hivatalos információk híján egyelőre csak találgathatunk, hogy megvalósítható-e a terv. 
A Ford Racing egyik meg nem nevezett munkatársa szerint mindenesetre már jövőre elkészül a primitivizált Mustang. 

Chevrolet Camara COPO: egyedi gumik, nulla extra, verseny-utastér

Chevrolet Camara COPO: egyedi gumik, nulla extra, verseny-utastér


Nem csak a hagyományok, hanem a piac is így diktálná: a Chevrolet idén mutatta be a Camaróból hasonlóképpen visszafejlesztett versenyautó-alapját, amely mindennemű szigetelés és kényelmi elektronika nélkül kerül forgalomba, közúton egyetlen métert sem tehet, viszont minden paraméterében megfelel az észak-amerikai gyorsulási verseny szövetség (NHRA) specifikációinak – beleértve a merev tengelyt. A Chevrolet Camaro Copo nagy siker, sorban állnak érte az érdeklődők, így vélhetően komoly piaci és presztízs-lehetőséget hagyna ki a Ford, ha nem vinné vissza az időben vadonatúj sportkocsiját.
Erre egyébként a hagyomány is kötelezi: a fenti képen látható, ötven példányban gyártott Cobra Jet változat a világ leggyorsabb szériagyártású (noha utcán nem használható) autója: álló helyzetből 1,52 másodperc (!) alatt gyorsul 60 mérföld/órára (96,6 km/óra). Motorja kezdetben (2008-2012) egy 5.4, a gyártás utolsó évében egy 5,0 literes V8-as volt, választhatóan szívó- vagy kompresszoros kivitelben, 430-800 lóerő teljesítménnyel (a rekordot értelemszerűen az utóbbival érték el). A hatalmas motorhoz egy fél évszázados (tényleg), háromfokozatú versenyváltó csatlakozik, a hátsó tengely pedig természetesen ugyanaz a 9 colos merev egység, amelyet még 1957-ben fejlesztett ki a Ford.
Az alábbi videón egy 2013-as Ford Mustang Cobra Jet és egy szintén 2013-as Chevrolet Camaro Copo csap össze.

Kommentek

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.