Versenyautó készülhet a Ford Mustangból

Merev hátsó tengely a gyorsulási versenyekre

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.12.18. 11.00

Híresztelések szerint már jövőre piacra kerülhet a versenyautó-alapnak szánt, csontig csupaszított Mustang. A fejlesztés fontos eleme, hogy a független hátsó felfüggesztést merev tengelyre cserélik.

Meg nem erősített információk szerint 2014-ben megjelenhet a Ford Mustang opciós listáinak a sorában a merev tengely. Az ötlet anakronisztikusnak hangozhat, pedig van benne logika. 

2008-as Ford Mustang FR500CJ Cobra Jet

2008-as Ford Mustang FR500CJ Cobra Jet


Az izomautókból kis költségvetésű dragstereket építeni vágyó ügyfelek számára értéktelen a független hátsó felfüggesztés: az ódivatú merev tengely nem csak strapabíróbb, de a rajtnál jelentkező, hirtelen terhelésnél kiszámíthatóbban viselkedik. 
Lenne tehát piac arra, hogy a Ford legendás 9 colos merev hátsó tengelyét beépítsék az új generációs Ford Mustang farába. Az 1999-es modellnél erre mód is volt – a felfogatási pontokat eleve erre számítva alakították ki -, a friss generációnál hivatalos információk híján egyelőre csak találgathatunk, hogy megvalósítható-e a terv. 
A Ford Racing egyik meg nem nevezett munkatársa szerint mindenesetre már jövőre elkészül a primitivizált Mustang. 

Chevrolet Camara COPO: egyedi gumik, nulla extra, verseny-utastér

Chevrolet Camara COPO: egyedi gumik, nulla extra, verseny-utastér


Nem csak a hagyományok, hanem a piac is így diktálná: a Chevrolet idén mutatta be a Camaróból hasonlóképpen visszafejlesztett versenyautó-alapját, amely mindennemű szigetelés és kényelmi elektronika nélkül kerül forgalomba, közúton egyetlen métert sem tehet, viszont minden paraméterében megfelel az észak-amerikai gyorsulási verseny szövetség (NHRA) specifikációinak – beleértve a merev tengelyt. A Chevrolet Camaro Copo nagy siker, sorban állnak érte az érdeklődők, így vélhetően komoly piaci és presztízs-lehetőséget hagyna ki a Ford, ha nem vinné vissza az időben vadonatúj sportkocsiját.
Erre egyébként a hagyomány is kötelezi: a fenti képen látható, ötven példányban gyártott Cobra Jet változat a világ leggyorsabb szériagyártású (noha utcán nem használható) autója: álló helyzetből 1,52 másodperc (!) alatt gyorsul 60 mérföld/órára (96,6 km/óra). Motorja kezdetben (2008-2012) egy 5.4, a gyártás utolsó évében egy 5,0 literes V8-as volt, választhatóan szívó- vagy kompresszoros kivitelben, 430-800 lóerő teljesítménnyel (a rekordot értelemszerűen az utóbbival érték el). A hatalmas motorhoz egy fél évszázados (tényleg), háromfokozatú versenyváltó csatlakozik, a hátsó tengely pedig természetesen ugyanaz a 9 colos merev egység, amelyet még 1957-ben fejlesztett ki a Ford.
Az alábbi videón egy 2013-as Ford Mustang Cobra Jet és egy szintén 2013-as Chevrolet Camaro Copo csap össze.

Kommentek

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.