Transzkontinentális szuperexpressz

320 km/óra végsebesség, 700 lóerő

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.12.18. 08.00

Járt utat járatlanért bizony el nem hagy az ABT: a német tuningcég Audi RS7-átirata az RS6 Avantnál lefektetett elveket követi. Őt viszont bajos lenne követni.

Október végén mutatta be az Audi csúcskombijának észérveken felül emelkedő átépítését az ABT, most pedig a műszaki rokon RS7 is megkapja ugyanazt a tuningot. Az eleve nem vérszegény Audi RS7 560 lóerejét már első lépésben (Power) több mint százzal toldja meg a műhely – erre utal a rendszámtábla is -, de az igazán forró verzió (Power S) kerek 700 lóerőt tud; a gyári 700 helyett 880 Nm forgatónyomaték kíséretében. 

Motorikusan tehát ugyanarról van szó, mint az RS6 Avant esetében: a 4,0 literes, nyolchengeres turbómotor új vezérlést kapott, égéstermékei vadonatúj, rozsdamentes acél kipufogórendszeren át távoznak a légkörbe (csak az erősebb Power S változat esetében). A végsebesség ezzel 320 (a 666 lóerős kivitel esetében 300) km/órára nő. Gyorsulási adatot nem ad meg a gyártó, de az RS6 Avant 3,4 másodperces idejénél aligha futja rosszabbul a százas sprintet. 
A képet decens aerodinamikai módosítások, 20 vagy 21 colos keréktárcsák, valamint a kiemelkedő hátsó légterelőre illeszthető, szénszálas műanyagból készült szárnyprofil teszi teljessé.
Abt

Kommentek

F1: Az FIA üzent a csapatoknak, érik a botrány

A Nemzetközi Automobil Szövetség megüzente a Forma-1-es csapatoknak, hogy a vitatott futóműkonstrukciók megváltoztatására kényszerítheti őket.

Kipróbáltuk a világ legcsúnyább autóját

A csúnyaautó-válogatások örök dobogósa, legendás autóipari kudarc, túl hamar jött zseniális koncepció, tákolt borzalom, a világ leghíresebb kémiatanár-droggyárosának ikonikus járműve: hölgyeim és uraim, íme, egy igazi, ráadásul Magyarországon futó Pontiac Aztek!

F1: Videón, ahogy rögtön kicsúszott az újonc

Lance Strollt nem törte össze, hogy az első tesztnapján rögtön hibázott a Williamsszel. Elveszett egy egész nap.

Ha Ferrariba ülsz, soha ne indulj el így

Van, akiknek úgy hozta a sors, hogy egy Ferrari vezetőülésében találta magát, és van, akinek ez a feladat meghaladja a vezetői képességeit. Ha ez a két körülmény adott, akkor születnek ilyen videók.

Újabb női tesztpilóta a Forma-1-ben

A svájci Sauber-csapat a kolumbiai GP3-versenyzőnőt, Tatiana Calderont igazolta fejlesztőpilótaként.

F1: Nézd meg mozgásban az összes idei autót!

Hétfőn elkezdődött az előszezoni tesztelés Barcelonában, az összes F1 csapat 2017-es autója bemutatkozott már pályán.

F1: Folytatódik a McLaren vergődése

A második barcelonai tesztnap délelőttje is a Mercedesé volt, miközben több csapat autója is a garázsban vesztegelt. A McLarennél megint motort kellett cserélni.

F1: A Ferrari megtanult hallgatni, máris támadják miatta

Olaszországban nem vették jó néven, hogy a Ferrari az idei előszezonban hallgatásba burkolózik.

F1: 2025-ig marad az Orosz Nagydíj

Az Orosz Nagydíj szervezői szerződést hosszabbítottak, 2025-ig biztosan marad Szocsiban a Forma-1. Éjszakai futam is lehet.

Nagy változás jön egy Budapestet érintő viszonylaton

Másfél év után végleg kivonul a Lux Express busztársaság a közép-európai térségből. Csak a Varsót a Baltikummal összekötő járatok maradnak meg. Megszűnik a Budapest-Krakkó-Varsó buszjárat is.

F1: A Red Bull-főnök beszólt a McLarennek

A Red Bull csapatfőnökének nagyon nem tetszenek az idén újra megjelent cápauszonyok, mindent megtesz majd, hogy a jövő évre eltűnjenek. Valami más is bántja Christian Horner szemét.

Kompakt terepkupé a Mitsubishitől

Kompakt szabadidőjárművel erősíti kínálatát a Mitsubishi. Az ASX mellé, nem helyette érkezik a divatcentrikus crossover.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.