Jöhet a BMW hibrid roadstere!

Szabad utat kapott a BMW i8 Spyder

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.12.18. 18.00

Belső források szerint a döntéshozók rábólintottak a projektre, így megvalósulhat a nyitott tetős benzin-elektromos sportkocsi, a BMW i8 Spyder

A BMW még tavaly tavasszal, Kínában mutatta be a BMW i8 Spyder koncepciójárművet. Bár látványos és kívánatos volt, mint minden drága kabrió, megvalósulásának útjában az átlagosnál is több akadály állt: nem lett volna elég megerősíteni az autó szénszálas karosszériáját, a tanulmány ugyanis rövidebb, mint a kupé, és tengelytávját is megkurtították , így kaptak valódi, kétszemélyes roadstert (a BMW i8 2+2 üléses) 

A Bimmer Post nevű márkafórum tagjai úgy tudják, a héten mégis rábólintottak Münchenben a nyitott luxus-ökoautóra, és várhatóan az eredetihez közeli formában megvalósítják azt, akár két éven belül. A döntés alighanem annak tudható be, hogy kifejezetten jól fogynak a márka elektromos modelljei: a jövő év derekán piacra kerülő i8-asból már a teljes 2014-es kontingens előre elkelt.
Az összkerékhajtású BMW i8 hajtáslánca egy 231 lóerős, másfél literes, háromhengeres turbómotorból, valamint egy 131 lóerős villanymotorból áll (forgatónyomatékuk 320, illetve 250 Nm). Ezzel a konfigurációval az i8 összteljesítménye (362 LE, 570 Nm) már tekintélyesnek mondható, az pedig egyenesen elképesztő, hogy a 4,4 másodperces gyorsulás mellé 2,5 literes átlagfogyasztás társul. 
A mindössze másfél tonnás autó egyébként akár 35 kilométert képes tisztán elektromos üzemben haladni, teljes hatótávolsága meghaladja az 500 kilométert.

Kommentek

  • PluginHibrid

    “231 lóerős, másfél literes, háromhengeres turbómotorból valamint egy 131 lóerős villanymotorból áll v (forgatónyomatékuk 320, illetve 250 Nm). Ezzel a konfigurációval az i8 összteljesítménye (362 LE, 570 Nm)”

    Azért ennek nézz utána még egyszer.

    Tuti, hogy nem lehet simán összeadni….

    Kevesebb az Össz. az biztos….

Rendőri felvezetést kapott Budapesten egy terhes hölgy és az apuka

A felvétel nem friss, ettől függetlenül le a kalappal a rendőrök előtt.

Megéri hűségesnek lenni? Gombokért?

A nagyobb kúthálózatok rafinált pontgyűjtő akciókkal próbálják magukhoz édesgetni az autósokat. De kinek éri ez meg? Naná, hogy nem nekünk

Peugeot Instinct: Tanulékony kombikupé

Elektromosnak sejtettük, és részben az is: a Peugeot tanulékony kombikupéja konnektoros hibrid hajtásláncot kapott több mint 300 lóerővel.

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.