Egy Ferrari, amit telenyomtak szteroiddal

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2013.12.18. 13.15

Az olasz vas idomait bármelyik testépítő megirigyelhetné, és kimondottan jól is mutatnának a volán mögött. Arra is kíváncsiak vagyunk, hogy nektek tetszik-e?

Ha meghalljuk a Ferrari szót nem csupán egy tárgyat, vagy közlekedési eszközt jelenítünk meg lelki szemeink előtt, hanem ettől sokkal többet. A Ferrari fogalommá nőtte ki magát, és erre méltán büszke lehet a gyártó. Az átlagembernek sokkal többet nyújt, mint egy képet a pénztárcában vagy egy posztert a falon, álmokat ad és célt az életének. Az olasz csődör iránti birtoklási vágy küzdelemre, munkára sarkal, mindenki ahhoz a klubhoz akar tartozni ahová csak kiváltságosak juthatnak be. 
Vannak a Ferrari modelljeinél gyorsabbak, jobbak és talán még szebbek is, de olyan utánozhatatlan életérzést, vezetési élményt nyújt, amit egyik sportautó sem tudhat magáénak. Ez az érzés pedig sokakat megihlet, mint például a japán Liberty Walk tuningműhelyt, akik egy Ferrari 458 Spiderhez készítettek egyedi, szélesített idomokat. 
A fehér, nyitott tetős “pókot” november elején mutatták be a Las Vegas-i SEMA tuning shown. 

Ferrari 458 Spider

A 2011-es Frankfurti Motor Show eseményen leplezték le az olaszok a 458 nyitott tetős változatát. 

Bár szinte hihetetlen, de a Ferrari azt állítja, hogy az alumíniumból készült tető 25 kilóval könnyebb, mint ha vászonból készült megoldást alkalmaznának. A tető mindössze 14 másodperc alatt nyílik, és záródik. Ráadásul úgy csukódik hátra, hogy maradt hely az ülések mögött egy kis csomagtartónak is. A 458 Spider 1430 kiló, azaz csupán ötven kilóval nehezebb, mint az Italia.

A Ferrari szerint olyan jó az autó formaterve, hogy nyitott tető mellett még 200 km/óránál is lehet normálisan beszélgetni az utastérben, amit mi is szívesen kipróbálnánk. Hajtáslánc tekintetében a Spider megegyezik a zárt modellel, azaz itt is 4,5 literes V8-as motor garantál frenetikus vezetési élményt. A középre beépített motor hétfokozatú, duplakuplungos automata sebességváltón keresztül hajtja a hátsó kerekeket. Természetesen nem hiányzik az elektronikus vezérlésű differenciálmű sem. 

Az 570 lóerős motorral nagyjából ugyanazokat az értékeket hozza az autó, mint kupé testvére, a gyár a sajtóoldalon 3,5 másodpercnél rövidebb 0-100 km/órás sprintidőt és 320 km/óra feletti végsebességet ad meg.

Az, hogy milyen szinten érdemes hozzányúlni egy Ferrarihoz az már egy másik kérdés, szerintem ez még éppen belefér, főleg a repülőgépekre emlékeztető szegecsek tetszenek. 
Ha pedig az alábbi képekre kattintotok, akkor a galériában megtalálhatjátok a japán tuningműhely többi munkáját is.

Szavazás

Neked tetszik a fehér, szegecselt, szélesített 458?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

F1: Az FIA üzent a csapatoknak, érik a botrány

A Nemzetközi Automobil Szövetség megüzente a Forma-1-es csapatoknak, hogy a vitatott futóműkonstrukciók megváltoztatására kényszerítheti őket.

Kipróbáltuk a világ legcsúnyább autóját

A csúnyaautó-válogatások örök dobogósa, legendás autóipari kudarc, túl hamar jött zseniális koncepció, tákolt borzalom, a világ leghíresebb kémiatanár-droggyárosának ikonikus járműve: hölgyeim és uraim, íme, egy igazi, ráadásul Magyarországon futó Pontiac Aztek!

F1: Videón, ahogy rögtön kicsúszott az újonc

Lance Strollt nem törte össze, hogy az első tesztnapján rögtön hibázott a Williamsszel. Elveszett egy egész nap.

Ha Ferrariba ülsz, soha ne indulj el így

Van, akiknek úgy hozta a sors, hogy egy Ferrari vezetőülésében találta magát, és van, akinek ez a feladat meghaladja a vezetői képességeit. Ha ez a két körülmény adott, akkor születnek ilyen videók.

Újabb női tesztpilóta a Forma-1-ben

A svájci Sauber-csapat a kolumbiai GP3-versenyzőnőt, Tatiana Calderont igazolta fejlesztőpilótaként.

F1: Nézd meg mozgásban az összes idei autót!

Hétfőn elkezdődött az előszezoni tesztelés Barcelonában, az összes F1 csapat 2017-es autója bemutatkozott már pályán.

F1: Folytatódik a McLaren vergődése

A második barcelonai tesztnap délelőttje is a Mercedesé volt, miközben több csapat autója is a garázsban vesztegelt. A McLarennél megint motort kellett cserélni.

F1: A Ferrari megtanult hallgatni, máris támadják miatta

Olaszországban nem vették jó néven, hogy a Ferrari az idei előszezonban hallgatásba burkolózik.

F1: 2025-ig marad az Orosz Nagydíj

Az Orosz Nagydíj szervezői szerződést hosszabbítottak, 2025-ig biztosan marad Szocsiban a Forma-1. Éjszakai futam is lehet.

Nagy változás jön egy Budapestet érintő viszonylaton

Másfél év után végleg kivonul a Lux Express busztársaság a közép-európai térségből. Csak a Varsót a Baltikummal összekötő járatok maradnak meg. Megszűnik a Budapest-Krakkó-Varsó buszjárat is.

F1: A Red Bull-főnök beszólt a McLarennek

A Red Bull csapatfőnökének nagyon nem tetszenek az idén újra megjelent cápauszonyok, mindent megtesz majd, hogy a jövő évre eltűnjenek. Valami más is bántja Christian Horner szemét.

Kompakt terepkupé a Mitsubishitől

Kompakt szabadidőjárművel erősíti kínálatát a Mitsubishi. Az ASX mellé, nem helyette érkezik a divatcentrikus crossover.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.