Egy Ferrari, amit telenyomtak szteroiddal

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2013.12.18. 13.15

Az olasz vas idomait bármelyik testépítő megirigyelhetné, és kimondottan jól is mutatnának a volán mögött. Arra is kíváncsiak vagyunk, hogy nektek tetszik-e?

Ha meghalljuk a Ferrari szót nem csupán egy tárgyat, vagy közlekedési eszközt jelenítünk meg lelki szemeink előtt, hanem ettől sokkal többet. A Ferrari fogalommá nőtte ki magát, és erre méltán büszke lehet a gyártó. Az átlagembernek sokkal többet nyújt, mint egy képet a pénztárcában vagy egy posztert a falon, álmokat ad és célt az életének. Az olasz csődör iránti birtoklási vágy küzdelemre, munkára sarkal, mindenki ahhoz a klubhoz akar tartozni ahová csak kiváltságosak juthatnak be. 
Vannak a Ferrari modelljeinél gyorsabbak, jobbak és talán még szebbek is, de olyan utánozhatatlan életérzést, vezetési élményt nyújt, amit egyik sportautó sem tudhat magáénak. Ez az érzés pedig sokakat megihlet, mint például a japán Liberty Walk tuningműhelyt, akik egy Ferrari 458 Spiderhez készítettek egyedi, szélesített idomokat. 
A fehér, nyitott tetős “pókot” november elején mutatták be a Las Vegas-i SEMA tuning shown. 

Ferrari 458 Spider

A 2011-es Frankfurti Motor Show eseményen leplezték le az olaszok a 458 nyitott tetős változatát. 

Bár szinte hihetetlen, de a Ferrari azt állítja, hogy az alumíniumból készült tető 25 kilóval könnyebb, mint ha vászonból készült megoldást alkalmaznának. A tető mindössze 14 másodperc alatt nyílik, és záródik. Ráadásul úgy csukódik hátra, hogy maradt hely az ülések mögött egy kis csomagtartónak is. A 458 Spider 1430 kiló, azaz csupán ötven kilóval nehezebb, mint az Italia.

A Ferrari szerint olyan jó az autó formaterve, hogy nyitott tető mellett még 200 km/óránál is lehet normálisan beszélgetni az utastérben, amit mi is szívesen kipróbálnánk. Hajtáslánc tekintetében a Spider megegyezik a zárt modellel, azaz itt is 4,5 literes V8-as motor garantál frenetikus vezetési élményt. A középre beépített motor hétfokozatú, duplakuplungos automata sebességváltón keresztül hajtja a hátsó kerekeket. Természetesen nem hiányzik az elektronikus vezérlésű differenciálmű sem. 

Az 570 lóerős motorral nagyjából ugyanazokat az értékeket hozza az autó, mint kupé testvére, a gyár a sajtóoldalon 3,5 másodpercnél rövidebb 0-100 km/órás sprintidőt és 320 km/óra feletti végsebességet ad meg.

Az, hogy milyen szinten érdemes hozzányúlni egy Ferrarihoz az már egy másik kérdés, szerintem ez még éppen belefér, főleg a repülőgépekre emlékeztető szegecsek tetszenek. 
Ha pedig az alábbi képekre kattintotok, akkor a galériában megtalálhatjátok a japán tuningműhely többi munkáját is.

Szavazás

Neked tetszik a fehér, szegecselt, szélesített 458?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

Megépítette, amit a BMW nem mert

A tökéletes családi autót építette meg magának, amihez fogott egy BMW 540i Touringot és mindent belepréselt az M5-ösből. Megszületett a 400 lóerős kombi, aminek apa örülhet a legjobban.

Első helytől lökték el Micheliszt

A harmadik körben már az első helyért küzdött Michelisz Norbert a WTCC monzai futamán, Bennani azonban ráhúzta az autót, így mindketten feladták a versenyt.

Ezt a BMW reklámot betiltották Angliában

Az angolok szerint veszélyes közúti huligánkodásra buzdít a BMW plakátja, ezért gyorsan be is tiltották.

Ismét csökkent az üzemanyagok ára

A benzin literenkénti árát 4 forinttal, a gázolajét pedig 3 forinttal csökkentette a Mol.

Fényképezz lyukkal!

Lehet-e fóliába szúrt lyukkal és egy dobozzal fényképezni? Kipróbáltuk

F1: Hamilton ezen a hétvégén csak statisztált

Lewis Hamilton a tavalyi bakui szerepléséhez hasonlította idei szocsi teljesítményét, a Mercedes angolja a 4. helynek is örülhetett az Orosz Nagydíj végén.

F1: Alonso szeretne legalább a rajtig jutni

Továbbra is vergődik a McLaren-Honda, az Orosz Nagydíjon a Fernando Alonso alatt már a futam előtt megállt az autó.

F1: A kocsmából gratuláltak Bottasnak

A kétszeres világbajnok Mika Häkkinen egy kocsmából küldött üzenetet immár futamgyőztes honfitársának, Valtteri Bottasnak.

F1: Vettel a középső ujjával üzent Massának – videó

Sebastian Vettelnek a legkevésbé sem tetszett, hogy az utolsó körön Felipe Massa feltartása miatt nem volt lehetősége, hogy megpróbálkozzon a végül az első helyen beérő Valtteri Bottas megelőzésével.

F1: A Ferrari-főnök nem volt csalódott, csak pisilnie kellett

Vicces közjáték zajlott a brit Sky Sports riportere és a Ferrari csapatfőnöke között az Orosz Nagydíj leintése után.

Bottas: Elképesztő érzés az első Forma-1-es győzelem!

Valtteri Bottas lett a nap versenyzője, miután megszerezte élete első F1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. Mögötte Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen állhatott a dobogóra. Futam utáni interjúk Szocsiból.

F1: Szocsiban Bottas a nagyok közé került

A mercedeses Valtteri Bottas óriási rajt után magabiztos vezetéssel szerezte meg első Forma-1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. A Ferrarinak be kellett érnie a 2-3. hellyel Szocsiban.

Spéci pótkocsikat vásárol a Waberer’s

100 darab spéci pótkocsival bővíti flottáját az egyik legnagyobb magyar fuvarozótársaság, a Waberer’s.

F1: Bottas nyerte az Orosz Nagydíjat

Behúzza Sebastian Vettel az idei harmadik futamgyőzelmét? Nyerhet Kimi Räikkönen? Mire lesz képes Lewis Hamilton a 4. helyről rajtolva? Élő szöveges közvetítés a Forma-1-es Orosz Nagydíjról.

F1: Mégsem lesz éjszakai futam Szocsiban

Az Orosz Nagydíj szervezői meggondolták magukat, Szocsiban nem szeretnének villanyfényes Forma-1-es versenyt.

Meglépett az autóval a kisfiú, kecskét is vitt magával

Ennek a fiúnak az apja szerint a vezetést nem lehet elég korán elkezdeni. A csomagtartóban utazó kecske ennek tükrében már nem is olyan meglepő.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.