Rúgja ki Vitézyt, állítsa be a lámpákat, főpolgármester úr!

Az Emberibb Parkolásért Mozgalom javaslatai Tarlós Istvánnak

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2013.12.17. 15.00

Továbbra is az autósoknak kedvező közlekedési szabályozásért küzd egy civil szervezet. Konstruktív javaslatcsomaggal kereste meg Tarlós Istvánt az EmPaMo; a főpolgármester kedvelt műfajában, nyílt levélben. Íme.

Az autósoknak kedvező változásokat szeretne a budapesti közlekedésben az Emberibb Parkolásért Mozgalom nevű közlekedési civil szervezet. Levélben fordultak Budapest főpolgármesteréhez, Tarlós Istvánhoz.

Leszerelnének, átalakítanának jelzőlámpákat, új parkolókat jelölnének ki, módosítanának a kerékpárutak kialakításán. Emellett javaslatot tettek az útfelújítások szervezéséről, sőt lemondatnák a Budapesti Közlekedési Központ vezetőjét is. 

Íme az Emberibb Parkolásért Mozgalom nyílt levele a főpolgármesterhez:

Tisztelt Tarlós István Főpolgármester Úr!

Levélben is kifejeztük szervezetünk egyetértését a BKK-nak írt kifogásaival. (melyek itt olvashatók – a szerk.) Véleményünk szerint azonban az ön nyílt levelében megfogalmazott közlekedési problémák csupán a felületét súrolják a valódi budapesti anomáliáknak. Az ön nyílt levelében is szerepel, hogy Budapest közlekedési rendszere 20 éves lemaradásban van. Szerintünk is! A fizetőparkolás bevezetésekor, a belvárosi átépítésekkor, a kerékpárutak építésekor sajnálatosan elmaradt az átalakítások feltételét megteremtő kiegészítő rendszerek – például alagutak, közúti aluljárók, hidak, P+R parkolók – megteremtése. Az előzőekben felsorolt feltételek nélkül bevezetett változtatások környezetvédelmi szempontból az eredeti szándékkal ellenkező hatást váltanak ki, mivel növelik a torlódást, a forgalmi dugókat, így okozva kárt környezetünkben és Budapest levegőjének tisztaságában.Ezért az alábbiakban egészítjük ki az ön által is rögzített anomáliákat, egyúttal tisztelettel kérve intézkedését a közlekedés valódi javításának érdekében:

1.    A jelzőlámpák piros hullámú beállítása szinte az egész városra jellemző! Többek között a Szerémi úton, a Budafoki úton, a Soroksári úton, a Kőbányai úton, a Pesti úton, a Hungária körúton, a Szentendrei úton is állandóan piros lámpák állítják meg a forgalmat, a megengedett sebességet is betartva. Olyan kereszteződésekben is, ahol benzinkút, kisforgalmú mellékutca vagy üzemi kihajtás van, vagyis teljesen indokolatlanul.

2.    A jobbra kanyarodást segítő, kiegészítő zöld nyíl alakú kölzekedési lámpa jelzések is sok helyen rosszul vannak beállítva, nincsenek szinkronban a főlámpákkal: elsőnek a fő lámpa pirosat ad, értelmetlenül megállítva a forgalmat, majd kb. 4 másodperc múlva jelenik meg a jobbra kanyarodást engedő kiegészítő zöld jelzés: pl. Ajtósi Dürer sor – Stefánia út sarok, Bajcsy Zs. – Alkotmány utca sarok, Podmaniczki utca – Ferdinánd híd.

3.    A Bubi kerékpárkölcsönző rendszert össze kellene kötni olyan P+R parkolókkal, amelyeket csak azok az autósok vehetnének ingyen igénybe, akik vagy saját vagy kölcsönzött kerékpárral haladnak tovább. Fontos, hogy kerékpárút mellett és a belvárostól ne távol legyenek ezek a P+R parkolók. Délen az Újpesti rakpart – Bessenyei – Pozsonyi utca találkozásánál van egy alig használt parkoló, északon a Rákóczi híd budai lábánál, a Kopaszi gát – Budafoki út között lehetne erre alkalmas terület.

4.    Le kell állítani a fizetőparkolási övezetek bővítését, amíg a fent említett feltételeket nem tudja teljesíteni a főváros.

5.    Le kell állítani a további kerékpárutak építését azokon a helyeken ahol ez forgalmi sávok vagy parkolóhelyek megszüntetésével, az adófizető gépjárművel közlekedők és a helyben lakók sérelmével jár.

6.    Meg kell szüntetni a kerületi önkormányzatok által, egymással való egyeztetés nélkül bevezetett “labirintusszerű” forgalmi megoldásokat, amíg a fent említett feltételeket nem tudja teljesíteni a főváros. A közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 11. § (1) szerint “Az utakat úgy kell fejleszteni, hogy a közutak (országos közutak, helyi közutak) és a közforgalom elől el nem zárt magánutak összefüggő rendszert alkossanak.” Kecskeméti utca lezárása és a Szentkirályi utca forgalomváltoztatása óta a Baross utcáról és az Üllői útról nem lehet az Erzsébet hídra hajtani. Meg kell nyitni a Fehérvári út becsatlakozását a Bartók Béla útra a Móricz Zsigmond körtérnél.

7.    Meg kell szüntetni a feleslegesen telepített, a forgalmat akadályozó jelzőlámpákat:
-Margit híd pesti oldalán jobbra kanyarodás a Balassi Bálint utcára: a lámpa értelmetlen, mert a gyalogátkelőnek amúgy is elsőbbsége van, a terep jól belátható és a gyalogos forgalom is elenyésző, hiszen az átkelő alatt aluljáró is van. A lámpa felszerelése óta a Margit híd torlódása jelentősen megnőtt, mert a jobbra kanyarodók feltartják a forgalmat.
-Hegyalja út- Alsóhegy utca kereszteződése, az Alsóhegy utca jobbra kanyarodásánál. Itt a lámpa teljesen értelmetlen, mert a Hegyalja út forgalmát amúgy is megállítja az egyenesen haladók lámpája!
-XIX. kerület Derkovits Gyula utcában piros lámpák fogják meg a forgalmat értelmetlenül kihelyezett beton útszűkítők miatt!

8.    Az útfelújítási és építkezési munkálatokat a kerülőutakat is figyelembe véve jobban össze kell hangolni, nem egy időben felújítani mindent. Az alternatív útvonalakat tájékoztató táblákkal kellene megjelölni, a lakosság részletes és egyértelmű tájékoztatását pedig a lehető legtöbb fórumon – interneten, sajtóban, illetve a közvetlenül érintett helyi lakosok esetén akár levélben ? kellene megoldani.

9.    A főbb közlekedési útvonalakon, a forgalom folyamatos haladása érdekében, alul illetve felüljárók létesítése.Budapest közlekedését szakmai alapon, az itt élők kiszolgálására figyelemmel és nem a gépjárművezetők iránt érzett ellenszenv alapján kell szervezni! Vitézy Dávidnak sem gyakorlata, sem szakmai tapasztalata, sem akarata nincs a közlekedés minden járműre kiterjedő, kiegyensúlyozott megszervezésére, így alkalmatlan a BKK igazgatói tisztére. Épp ezért kérjük leváltását.

Budapest, 2013. december

Tisztelettel:Emberibb Parkolásért Mozgalom

—————————-

Kedves olvasó: igaza van az EmPaMónak?

Szavazás

Igazuk van?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • DTF

    Mivel Bp-n mindenhol feljútanbak, így a csúcsidőben az autós közlekedés szart sem ér! a tömeg meg pláne, hisz a pótlóbuszok vagy nem többsége szintén a dugóban álldogál! a másik h pl úgy-ahogy felújítsják az 1-es villamos vonalát, de maga az út a sok kamion miatt még szarabb lett. az is felújítják? nem..

  • kraft

    A Hungária krt. aszfaltburkolata nagyon sok út mellett kritikán aluli…. Végtelenül felháboritó, hogy az agyonadóztatott autós társadalmat hatalmas nagy ivben leszarják a “tisztelt” illetékesek. Olyan hihetetlen útállapotok vannak Budapesten sokfelé és persze vidéken is, hogy szánalom. Az únió szégyene ilyen tekintetben az ország.
    (Próbálok a 3. kerületben is elérni a megfelelő helyeken javulást (e-mail levelezésben), de csak elutasitásban van részem, ha egy kicsit is komolyabb gondot kéne megoldania az önkormányzatnak.)

  • haenazttudnam

    ……igaz a vilag minden nagyobb varosaban a tomegkozlekedes fele halad az irany ….helyesen !!

  • kraft

    Hát akkor fizessék a tömegközlekedést használók az autósok helyett azt a nagy halom adót, amit most ők fizetnek, de szart sem kapnak érte.

  • kraft

    Ezt lefelejtettem az elöbb:

    …helyesen… ;-)

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.