Rúgja ki Vitézyt, állítsa be a lámpákat, főpolgármester úr!

Az Emberibb Parkolásért Mozgalom javaslatai Tarlós Istvánnak

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2013.12.17. 15.00

Továbbra is az autósoknak kedvező közlekedési szabályozásért küzd egy civil szervezet. Konstruktív javaslatcsomaggal kereste meg Tarlós Istvánt az EmPaMo; a főpolgármester kedvelt műfajában, nyílt levélben. Íme.

Az autósoknak kedvező változásokat szeretne a budapesti közlekedésben az Emberibb Parkolásért Mozgalom nevű közlekedési civil szervezet. Levélben fordultak Budapest főpolgármesteréhez, Tarlós Istvánhoz.

Leszerelnének, átalakítanának jelzőlámpákat, új parkolókat jelölnének ki, módosítanának a kerékpárutak kialakításán. Emellett javaslatot tettek az útfelújítások szervezéséről, sőt lemondatnák a Budapesti Közlekedési Központ vezetőjét is. 

Íme az Emberibb Parkolásért Mozgalom nyílt levele a főpolgármesterhez:

Tisztelt Tarlós István Főpolgármester Úr!

Levélben is kifejeztük szervezetünk egyetértését a BKK-nak írt kifogásaival. (melyek itt olvashatók – a szerk.) Véleményünk szerint azonban az ön nyílt levelében megfogalmazott közlekedési problémák csupán a felületét súrolják a valódi budapesti anomáliáknak. Az ön nyílt levelében is szerepel, hogy Budapest közlekedési rendszere 20 éves lemaradásban van. Szerintünk is! A fizetőparkolás bevezetésekor, a belvárosi átépítésekkor, a kerékpárutak építésekor sajnálatosan elmaradt az átalakítások feltételét megteremtő kiegészítő rendszerek – például alagutak, közúti aluljárók, hidak, P+R parkolók – megteremtése. Az előzőekben felsorolt feltételek nélkül bevezetett változtatások környezetvédelmi szempontból az eredeti szándékkal ellenkező hatást váltanak ki, mivel növelik a torlódást, a forgalmi dugókat, így okozva kárt környezetünkben és Budapest levegőjének tisztaságában.Ezért az alábbiakban egészítjük ki az ön által is rögzített anomáliákat, egyúttal tisztelettel kérve intézkedését a közlekedés valódi javításának érdekében:

1.    A jelzőlámpák piros hullámú beállítása szinte az egész városra jellemző! Többek között a Szerémi úton, a Budafoki úton, a Soroksári úton, a Kőbányai úton, a Pesti úton, a Hungária körúton, a Szentendrei úton is állandóan piros lámpák állítják meg a forgalmat, a megengedett sebességet is betartva. Olyan kereszteződésekben is, ahol benzinkút, kisforgalmú mellékutca vagy üzemi kihajtás van, vagyis teljesen indokolatlanul.

2.    A jobbra kanyarodást segítő, kiegészítő zöld nyíl alakú kölzekedési lámpa jelzések is sok helyen rosszul vannak beállítva, nincsenek szinkronban a főlámpákkal: elsőnek a fő lámpa pirosat ad, értelmetlenül megállítva a forgalmat, majd kb. 4 másodperc múlva jelenik meg a jobbra kanyarodást engedő kiegészítő zöld jelzés: pl. Ajtósi Dürer sor – Stefánia út sarok, Bajcsy Zs. – Alkotmány utca sarok, Podmaniczki utca – Ferdinánd híd.

3.    A Bubi kerékpárkölcsönző rendszert össze kellene kötni olyan P+R parkolókkal, amelyeket csak azok az autósok vehetnének ingyen igénybe, akik vagy saját vagy kölcsönzött kerékpárral haladnak tovább. Fontos, hogy kerékpárút mellett és a belvárostól ne távol legyenek ezek a P+R parkolók. Délen az Újpesti rakpart – Bessenyei – Pozsonyi utca találkozásánál van egy alig használt parkoló, északon a Rákóczi híd budai lábánál, a Kopaszi gát – Budafoki út között lehetne erre alkalmas terület.

4.    Le kell állítani a fizetőparkolási övezetek bővítését, amíg a fent említett feltételeket nem tudja teljesíteni a főváros.

5.    Le kell állítani a további kerékpárutak építését azokon a helyeken ahol ez forgalmi sávok vagy parkolóhelyek megszüntetésével, az adófizető gépjárművel közlekedők és a helyben lakók sérelmével jár.

6.    Meg kell szüntetni a kerületi önkormányzatok által, egymással való egyeztetés nélkül bevezetett “labirintusszerű” forgalmi megoldásokat, amíg a fent említett feltételeket nem tudja teljesíteni a főváros. A közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 11. § (1) szerint “Az utakat úgy kell fejleszteni, hogy a közutak (országos közutak, helyi közutak) és a közforgalom elől el nem zárt magánutak összefüggő rendszert alkossanak.” Kecskeméti utca lezárása és a Szentkirályi utca forgalomváltoztatása óta a Baross utcáról és az Üllői útról nem lehet az Erzsébet hídra hajtani. Meg kell nyitni a Fehérvári út becsatlakozását a Bartók Béla útra a Móricz Zsigmond körtérnél.

7.    Meg kell szüntetni a feleslegesen telepített, a forgalmat akadályozó jelzőlámpákat:
-Margit híd pesti oldalán jobbra kanyarodás a Balassi Bálint utcára: a lámpa értelmetlen, mert a gyalogátkelőnek amúgy is elsőbbsége van, a terep jól belátható és a gyalogos forgalom is elenyésző, hiszen az átkelő alatt aluljáró is van. A lámpa felszerelése óta a Margit híd torlódása jelentősen megnőtt, mert a jobbra kanyarodók feltartják a forgalmat.
-Hegyalja út- Alsóhegy utca kereszteződése, az Alsóhegy utca jobbra kanyarodásánál. Itt a lámpa teljesen értelmetlen, mert a Hegyalja út forgalmát amúgy is megállítja az egyenesen haladók lámpája!
-XIX. kerület Derkovits Gyula utcában piros lámpák fogják meg a forgalmat értelmetlenül kihelyezett beton útszűkítők miatt!

8.    Az útfelújítási és építkezési munkálatokat a kerülőutakat is figyelembe véve jobban össze kell hangolni, nem egy időben felújítani mindent. Az alternatív útvonalakat tájékoztató táblákkal kellene megjelölni, a lakosság részletes és egyértelmű tájékoztatását pedig a lehető legtöbb fórumon – interneten, sajtóban, illetve a közvetlenül érintett helyi lakosok esetén akár levélben ? kellene megoldani.

9.    A főbb közlekedési útvonalakon, a forgalom folyamatos haladása érdekében, alul illetve felüljárók létesítése.Budapest közlekedését szakmai alapon, az itt élők kiszolgálására figyelemmel és nem a gépjárművezetők iránt érzett ellenszenv alapján kell szervezni! Vitézy Dávidnak sem gyakorlata, sem szakmai tapasztalata, sem akarata nincs a közlekedés minden járműre kiterjedő, kiegyensúlyozott megszervezésére, így alkalmatlan a BKK igazgatói tisztére. Épp ezért kérjük leváltását.

Budapest, 2013. december

Tisztelettel:Emberibb Parkolásért Mozgalom

—————————-

Kedves olvasó: igaza van az EmPaMónak?

Szavazás

Igazuk van?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • DTF

    Mivel Bp-n mindenhol feljútanbak, így a csúcsidőben az autós közlekedés szart sem ér! a tömeg meg pláne, hisz a pótlóbuszok vagy nem többsége szintén a dugóban álldogál! a másik h pl úgy-ahogy felújítsják az 1-es villamos vonalát, de maga az út a sok kamion miatt még szarabb lett. az is felújítják? nem..

  • kraft

    A Hungária krt. aszfaltburkolata nagyon sok út mellett kritikán aluli…. Végtelenül felháboritó, hogy az agyonadóztatott autós társadalmat hatalmas nagy ivben leszarják a “tisztelt” illetékesek. Olyan hihetetlen útállapotok vannak Budapesten sokfelé és persze vidéken is, hogy szánalom. Az únió szégyene ilyen tekintetben az ország.
    (Próbálok a 3. kerületben is elérni a megfelelő helyeken javulást (e-mail levelezésben), de csak elutasitásban van részem, ha egy kicsit is komolyabb gondot kéne megoldania az önkormányzatnak.)

  • haenazttudnam

    ……igaz a vilag minden nagyobb varosaban a tomegkozlekedes fele halad az irany ….helyesen !!

  • kraft

    Hát akkor fizessék a tömegközlekedést használók az autósok helyett azt a nagy halom adót, amit most ők fizetnek, de szart sem kapnak érte.

  • kraft

    Ezt lefelejtettem az elöbb:

    …helyesen… ;-)

F1: Ki lesz a Red Bull tartalékosa?

A Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko elmondta, kit ültetnének a nagycsapat autójába, ha Daniel Ricciardo vagy Max Verstappen kidőlne valamiért.

F1: Világbajnok tanácsadó segíti Bottast

A 2017-re a Mercedeshez szerződött Valtteri Bottas nagyon örül neki, hogy a kétszeres világbajnok Mika Häkkinen segíti majd őt a háttérből.

Hivatalosan is megvan Magyarország legtorzabb BMW-je

Ha valaki netán van olyan elvetemült és pénzt ad érte, egy dologra kérjük: bontsa szét és alkatrészenként adjon túl rajta, mert ez ebben a formában a márka meggyalázása.

SsangYong XAVL: új szabadidőjármű Koreából

Genfben mutatja be új SUV-tanulmányát a SsangYong. Az egykori Korando szellemi utódja meglehetősen távol esett a fájától.

Élőben barátságosabb a törtszemű Skoda Octavia

Menetrend szerint érkezett a harmadik generációs Skoda Octavia időközi ráncfelvarrása, ami leginkább két, alig pár centi hosszú lemezdarab miatt igazán érdekes a szokásos új színek, digitális funkciók, vezetéssegédek mellett.

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.