Az autósoknak kedvező változásokat szeretne a budapesti közlekedésben az Emberibb Parkolásért Mozgalom nevű közlekedési civil szervezet. Levélben fordultak Budapest főpolgármesteréhez, Tarlós Istvánhoz.

Leszerelnének, átalakítanának jelzőlámpákat, új parkolókat jelölnének ki, módosítanának a kerékpárutak kialakításán. Emellett javaslatot tettek az útfelújítások szervezéséről, sőt lemondatnák a Budapesti Közlekedési Központ vezetőjét is. 

Íme az Emberibb Parkolásért Mozgalom nyílt levele a főpolgármesterhez:

Tisztelt Tarlós István Főpolgármester Úr!

Levélben is kifejeztük szervezetünk egyetértését a BKK-nak írt kifogásaival. (melyek itt olvashatók – a szerk.) Véleményünk szerint azonban az ön nyílt levelében megfogalmazott közlekedési problémák csupán a felületét súrolják a valódi budapesti anomáliáknak. Az ön nyílt levelében is szerepel, hogy Budapest közlekedési rendszere 20 éves lemaradásban van. Szerintünk is! A fizetőparkolás bevezetésekor, a belvárosi átépítésekkor, a kerékpárutak építésekor sajnálatosan elmaradt az átalakítások feltételét megteremtő kiegészítő rendszerek – például alagutak, közúti aluljárók, hidak, P+R parkolók – megteremtése. Az előzőekben felsorolt feltételek nélkül bevezetett változtatások környezetvédelmi szempontból az eredeti szándékkal ellenkező hatást váltanak ki, mivel növelik a torlódást, a forgalmi dugókat, így okozva kárt környezetünkben és Budapest levegőjének tisztaságában.Ezért az alábbiakban egészítjük ki az ön által is rögzített anomáliákat, egyúttal tisztelettel kérve intézkedését a közlekedés valódi javításának érdekében:

1.    A jelzőlámpák piros hullámú beállítása szinte az egész városra jellemző! Többek között a Szerémi úton, a Budafoki úton, a Soroksári úton, a Kőbányai úton, a Pesti úton, a Hungária körúton, a Szentendrei úton is állandóan piros lámpák állítják meg a forgalmat, a megengedett sebességet is betartva. Olyan kereszteződésekben is, ahol benzinkút, kisforgalmú mellékutca vagy üzemi kihajtás van, vagyis teljesen indokolatlanul.

2.    A jobbra kanyarodást segítő, kiegészítő zöld nyíl alakú kölzekedési lámpa jelzések is sok helyen rosszul vannak beállítva, nincsenek szinkronban a főlámpákkal: elsőnek a fő lámpa pirosat ad, értelmetlenül megállítva a forgalmat, majd kb. 4 másodperc múlva jelenik meg a jobbra kanyarodást engedő kiegészítő zöld jelzés: pl. Ajtósi Dürer sor – Stefánia út sarok, Bajcsy Zs. – Alkotmány utca sarok, Podmaniczki utca – Ferdinánd híd.

3.    A Bubi kerékpárkölcsönző rendszert össze kellene kötni olyan P+R parkolókkal, amelyeket csak azok az autósok vehetnének ingyen igénybe, akik vagy saját vagy kölcsönzött kerékpárral haladnak tovább. Fontos, hogy kerékpárút mellett és a belvárostól ne távol legyenek ezek a P+R parkolók. Délen az Újpesti rakpart – Bessenyei – Pozsonyi utca találkozásánál van egy alig használt parkoló, északon a Rákóczi híd budai lábánál, a Kopaszi gát – Budafoki út között lehetne erre alkalmas terület.

4.    Le kell állítani a fizetőparkolási övezetek bővítését, amíg a fent említett feltételeket nem tudja teljesíteni a főváros.

5.    Le kell állítani a további kerékpárutak építését azokon a helyeken ahol ez forgalmi sávok vagy parkolóhelyek megszüntetésével, az adófizető gépjárművel közlekedők és a helyben lakók sérelmével jár.

6.    Meg kell szüntetni a kerületi önkormányzatok által, egymással való egyeztetés nélkül bevezetett “labirintusszerű” forgalmi megoldásokat, amíg a fent említett feltételeket nem tudja teljesíteni a főváros. A közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény 11. § (1) szerint “Az utakat úgy kell fejleszteni, hogy a közutak (országos közutak, helyi közutak) és a közforgalom elől el nem zárt magánutak összefüggő rendszert alkossanak.” Kecskeméti utca lezárása és a Szentkirályi utca forgalomváltoztatása óta a Baross utcáról és az Üllői útról nem lehet az Erzsébet hídra hajtani. Meg kell nyitni a Fehérvári út becsatlakozását a Bartók Béla útra a Móricz Zsigmond körtérnél.

7.    Meg kell szüntetni a feleslegesen telepített, a forgalmat akadályozó jelzőlámpákat:
-Margit híd pesti oldalán jobbra kanyarodás a Balassi Bálint utcára: a lámpa értelmetlen, mert a gyalogátkelőnek amúgy is elsőbbsége van, a terep jól belátható és a gyalogos forgalom is elenyésző, hiszen az átkelő alatt aluljáró is van. A lámpa felszerelése óta a Margit híd torlódása jelentősen megnőtt, mert a jobbra kanyarodók feltartják a forgalmat.
-Hegyalja út- Alsóhegy utca kereszteződése, az Alsóhegy utca jobbra kanyarodásánál. Itt a lámpa teljesen értelmetlen, mert a Hegyalja út forgalmát amúgy is megállítja az egyenesen haladók lámpája!
-XIX. kerület Derkovits Gyula utcában piros lámpák fogják meg a forgalmat értelmetlenül kihelyezett beton útszűkítők miatt!

8.    Az útfelújítási és építkezési munkálatokat a kerülőutakat is figyelembe véve jobban össze kell hangolni, nem egy időben felújítani mindent. Az alternatív útvonalakat tájékoztató táblákkal kellene megjelölni, a lakosság részletes és egyértelmű tájékoztatását pedig a lehető legtöbb fórumon – interneten, sajtóban, illetve a közvetlenül érintett helyi lakosok esetén akár levélben ? kellene megoldani.

9.    A főbb közlekedési útvonalakon, a forgalom folyamatos haladása érdekében, alul illetve felüljárók létesítése.Budapest közlekedését szakmai alapon, az itt élők kiszolgálására figyelemmel és nem a gépjárművezetők iránt érzett ellenszenv alapján kell szervezni! Vitézy Dávidnak sem gyakorlata, sem szakmai tapasztalata, sem akarata nincs a közlekedés minden járműre kiterjedő, kiegyensúlyozott megszervezésére, így alkalmatlan a BKK igazgatói tisztére. Épp ezért kérjük leváltását.

Budapest, 2013. december

Tisztelettel:Emberibb Parkolásért Mozgalom

—————————-

Kedves olvasó: igaza van az EmPaMónak?

Igazuk van?

  • Mindenben egyetértek velük65%
  • Van, amiben igazuk van, van, amiben nincs22%
  • Kit érdekel Budapest, Nyékládházán/Zalakomárban/Londonban élek9%
  • Hülyeség az egész4%

Igazuk van?