Dízel-hibridként térne vissza a Mitsubishi Lancer Evo?

Elektromos összkerékhajtásról pusmognak

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.12.17. 13.00

Tizedik generációjával lezárult a Mitsubishi legendás sportszedánjának sikertörténete. A cég azonban nem hagyja ennyiben a dolgot: pótlást készít, nem is akármilyent.

Hatalmas újraszervezés folyik a Mitsubishi berkein belül, együttműködési szerződést kötöttek a Renault-Nissan szövetséggel, két autót (egy közép- és egy alsó-középkategóriás modellt) az utóbbi konszern releváns padlólemezeire fejlesztenek. Ez értelemszerűen Mégane-Lancer házasságot jelent – de az esetleges Evónak semmi köze nem lesz ehhez a modellhez, nem véletlenül 

Az új generációs Evo formavilágát a közelmúltban bemutatott tanulmányautók (XR-PHEV) dizájnja határozhatja meg – az alábbi rajzot a Motor Trend grafikusa készítette. Ezzel azonban nem állnak meg a párhuzamok: a konnektoros hibrid hajtáslánca is átkerülhet a tizenegyedik Evóba (ez indokolja az egyedi platform alkalmazását), amit ráadásul valószínűleg nem is így fognak hívni. 
A mérnökök jelenleg ennek a 135 lóerős, 1,1 literes erőforrásnak a továbbfejlesztett változatát értékelik, de szó került egy kis lökettérfogatú, közvetlen befecskendezéses turbódízel alkalmazása is. 
Nem marad hűtlen örökségéhez az Evo: vélhetően újra bevetik a már bevált S-AWC elektronikus rendszer áthangolt változatát, amely aktív központi differenciálmű és perdületszabályozás mellett sportos hangolású ESP-t és ABS-t kínál. Az újrakalibrálás elengedhetetlen, hiszen a hagyományos összkerékhajtás helyett mindkét tengelyre jut majd egy-egy villanymotor. 
A Mitsubishi hite szerint a kerekenkénti elektromos hajtás és az elektronikus aktív stabilitásvezérlés párosítása minden eddiginél jobban vezethető sportmodellt eredményez majd.
(Nyitóképünkön a Mitsubishi Lancer Evolution X FQ-400: 2.0 Turbo, 408 LE)

Kommentek

  • menőmanó

    Kizárt dolog, hogy dízel hibrid lesz belőle. :)
    Az a kép viszont nagyon komoly! Remélem a végső forma nem változik annyit mint a Subarunál.

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.