Dízel-hibridként térne vissza a Mitsubishi Lancer Evo?

Elektromos összkerékhajtásról pusmognak

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.12.17. 13.00

Tizedik generációjával lezárult a Mitsubishi legendás sportszedánjának sikertörténete. A cég azonban nem hagyja ennyiben a dolgot: pótlást készít, nem is akármilyent.

Hatalmas újraszervezés folyik a Mitsubishi berkein belül, együttműködési szerződést kötöttek a Renault-Nissan szövetséggel, két autót (egy közép- és egy alsó-középkategóriás modellt) az utóbbi konszern releváns padlólemezeire fejlesztenek. Ez értelemszerűen Mégane-Lancer házasságot jelent – de az esetleges Evónak semmi köze nem lesz ehhez a modellhez, nem véletlenül 

Az új generációs Evo formavilágát a közelmúltban bemutatott tanulmányautók (XR-PHEV) dizájnja határozhatja meg – az alábbi rajzot a Motor Trend grafikusa készítette. Ezzel azonban nem állnak meg a párhuzamok: a konnektoros hibrid hajtáslánca is átkerülhet a tizenegyedik Evóba (ez indokolja az egyedi platform alkalmazását), amit ráadásul valószínűleg nem is így fognak hívni. 
A mérnökök jelenleg ennek a 135 lóerős, 1,1 literes erőforrásnak a továbbfejlesztett változatát értékelik, de szó került egy kis lökettérfogatú, közvetlen befecskendezéses turbódízel alkalmazása is. 
Nem marad hűtlen örökségéhez az Evo: vélhetően újra bevetik a már bevált S-AWC elektronikus rendszer áthangolt változatát, amely aktív központi differenciálmű és perdületszabályozás mellett sportos hangolású ESP-t és ABS-t kínál. Az újrakalibrálás elengedhetetlen, hiszen a hagyományos összkerékhajtás helyett mindkét tengelyre jut majd egy-egy villanymotor. 
A Mitsubishi hite szerint a kerekenkénti elektromos hajtás és az elektronikus aktív stabilitásvezérlés párosítása minden eddiginél jobban vezethető sportmodellt eredményez majd.
(Nyitóképünkön a Mitsubishi Lancer Evolution X FQ-400: 2.0 Turbo, 408 LE)

Kommentek

  • menőmanó

    Kizárt dolog, hogy dízel hibrid lesz belőle. :)
    Az a kép viszont nagyon komoly! Remélem a végső forma nem változik annyit mint a Subarunál.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.