Dízel-hibridként térne vissza a Mitsubishi Lancer Evo?

Elektromos összkerékhajtásról pusmognak

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.12.17. 13.00

Tizedik generációjával lezárult a Mitsubishi legendás sportszedánjának sikertörténete. A cég azonban nem hagyja ennyiben a dolgot: pótlást készít, nem is akármilyent.

Hatalmas újraszervezés folyik a Mitsubishi berkein belül, együttműködési szerződést kötöttek a Renault-Nissan szövetséggel, két autót (egy közép- és egy alsó-középkategóriás modellt) az utóbbi konszern releváns padlólemezeire fejlesztenek. Ez értelemszerűen Mégane-Lancer házasságot jelent – de az esetleges Evónak semmi köze nem lesz ehhez a modellhez, nem véletlenül 

Az új generációs Evo formavilágát a közelmúltban bemutatott tanulmányautók (XR-PHEV) dizájnja határozhatja meg – az alábbi rajzot a Motor Trend grafikusa készítette. Ezzel azonban nem állnak meg a párhuzamok: a konnektoros hibrid hajtáslánca is átkerülhet a tizenegyedik Evóba (ez indokolja az egyedi platform alkalmazását), amit ráadásul valószínűleg nem is így fognak hívni. 
A mérnökök jelenleg ennek a 135 lóerős, 1,1 literes erőforrásnak a továbbfejlesztett változatát értékelik, de szó került egy kis lökettérfogatú, közvetlen befecskendezéses turbódízel alkalmazása is. 
Nem marad hűtlen örökségéhez az Evo: vélhetően újra bevetik a már bevált S-AWC elektronikus rendszer áthangolt változatát, amely aktív központi differenciálmű és perdületszabályozás mellett sportos hangolású ESP-t és ABS-t kínál. Az újrakalibrálás elengedhetetlen, hiszen a hagyományos összkerékhajtás helyett mindkét tengelyre jut majd egy-egy villanymotor. 
A Mitsubishi hite szerint a kerekenkénti elektromos hajtás és az elektronikus aktív stabilitásvezérlés párosítása minden eddiginél jobban vezethető sportmodellt eredményez majd.
(Nyitóképünkön a Mitsubishi Lancer Evolution X FQ-400: 2.0 Turbo, 408 LE)

Kommentek

  • menőmanó

    Kizárt dolog, hogy dízel hibrid lesz belőle. :)
    Az a kép viszont nagyon komoly! Remélem a végső forma nem változik annyit mint a Subarunál.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.