Az ablaktörlővel csak a macera van. Növeli a légellenállást és a szélzajt, télen lefagy, és egyáltalán, nem takarít kellő hatékonysággal. A McLaren alighanem elsősorban az első ok (annak is az üzemanyag-fogyasztásra és főleg a menetdinamikára gyakorolt hatása) miatt döntött úgy, hogy elkezd kísérletezni egy olyan, alternatív ablaktisztítási technológiával, amelyet eddig csak vadászrepülőgépeknél használtak. 

A berendezés ultrahang-hullámokat bocsát ki, egyenesen a szélvédőre. A 30 KHz-es (azaz bőven az emberi hallástartomány fölötti) hanglökés finom rezgéseivel elméletileg minden piszkot, lerakódást eltávolít az üvegfelületről, a rászáradt bogártól a hóig, az esővíztől a sárig. 
A rendszer elvileg megelőzésre is alkalmas: egy ultrahang-függöny eleve nem engedné, hogy bármiféle látást gátló lerakódás megtelepedjen a szélvédőn. 
Frank Stephenson, a McLaren főtervezője a brit Sunday Times-nak adott interjújában említette a kutatási irányt, ám annak lehetséges piaci bevezetéséről nem esett szó.
Ha megvalósul, nem az ultrahangos ablaktörlő lesz az első technológia, amelyet a vadászrepülőgépektől vesz kölcsön az autóipar: ugyaninnen érkezett a head-up display, azaz a menetadatokat a vezető látómezejébe (a szélvédőre vagy erre szolgáló műanyag lemezre) vetítő berendezés.