Ígéretes fejlesztés volt, sőt, gyakorlatilag készen állt minden az Audi e-tron sorozatgyártásra, ez év elején mégis felfüggesztette a projektet a gyár. Az Audi indoklása szerint nem állt rendelkezésre kellően olcsó és nagy kapacitású akkumulátor ahhoz, hogy leküzdjék az elektromos autók ellen felhozott két leggyakoribb ellenérvet: a magas árat és a rövid hatótávolságot. 


Most úgy tűnik, mégsem hiába vezettük a prototípust (nem is egyszer, hanem kétszer!), mert mégis csak életre kel az e-tron ura: az ausztrál Drive magazin jelentése szerint a technikai részleg új vezetője, Ulrich Hackenberg nem hagyja veszni az elektromos Audi R8-ba ölt euro-százmilliókat. 

A puszta presztízsvágy persze kevés volna ahhoz, hogy egy profitorientált cégnél ekkora fajsúlyú döntést hozzanak. A bennfentesek azonban arról suttognak, hogy a lítium-ion akkumulátor-technológia rendkívül gyors fejlődése nyomán lehetővé vált az eredeti, alig több mint 200 kilométeres hatótávolság megkettőzése: az egyetlen feltöltéssel megtehető 400 kilométer pedig a legfinnyásabbak számára sem elfogadhatatlan érték (a legkisebb, 4,2 V8-as motorral szerelt R8 hatótávolsága a hivatalosan megadott átlagfogyasztással számolva 528 kilométer). Ez pedig egy magát megnevezni nem kívánó felsővezető szerint “megteremtette a kisszériás gyártás lehetőségét.” 
A kulcsszó persze a lehetőség, így az Audi bármikor újra késleltetheti a projektet, de a pillanatnyi információk szerint 2014 vége felé mégis megkezdődhet az R8 e-tron gyártása, így nem a filmbéli Vasember lehet az egyetlen milliomos, aki villany-Audival járhat (de vélhetően szuperhőshöz illő képességek nélkül is megvásárolható lesz az autó).

Audi e-tron és a Vasember

A döntésben az is szerepet játszhatott, hogy 2014-ben már piacra kerül a vadonatúj, második generációs R8. Az e-tron modellt eleve ennek karbon-alumínium váza köré tervezték, így ennek gyártása voltaképpen csak innentől fogva oldható meg racionálisan. 
Emlékeztetőül: az eredeti Audi R8 e-tron prototípus 233 kW (376 LE) teljesítményű, 678 Nm nyomatékú villanymotorja kizárólag a hátsó kerekeket hajtotta, az autó 4,2 másodperc alatt gyorsult százra, végsebességét 200 km/órában limitálták. Az 1780 kg tömegű autó 2012-ben 8 perc 9 másodperc alatt ment körbe a németországi Nürburgringen, amivel akkor a világ leggyorsabb széria(érett) villanyautója volt. Ezt a rekordot azóta elorozta tőle az SLS AMG Electric Drive.
Alább egy rendkívül részletes animációból ismerheted meg az Audi R8 e-tron minden apró részletét. 

Ha a pénz nem volna akadály, vennél elektromos szupersportkocsit?

  • Miért is ne, jó mókának tűnik68%
  • Semmiképp, maradnék a jól bevált szuperbenzinnél21%
  • Igen, de a Mercedes SLS AMG Electric Drive-ra szavazok11%

Ha a pénz nem volna akadály, vennél elektromos szupersportkocsit?