Valósággá válik a Vasember járgánya

Mégis lesz Audi R8 e-tron

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.12.16. 09.00

Az év elején lefújták, most úgy tűnik, mégis megvalósulhat az Audi elektromos szupersportkocsija. A hírek szerint komoly fejlesztések zajlottak akku-fronton.

Ígéretes fejlesztés volt, sőt, gyakorlatilag készen állt minden az Audi e-tron sorozatgyártásra, ez év elején mégis felfüggesztette a projektet a gyár. Az Audi indoklása szerint nem állt rendelkezésre kellően olcsó és nagy kapacitású akkumulátor ahhoz, hogy leküzdjék az elektromos autók ellen felhozott két leggyakoribb ellenérvet: a magas árat és a rövid hatótávolságot. 


Most úgy tűnik, mégsem hiába vezettük a prototípust (nem is egyszer, hanem kétszer!), mert mégis csak életre kel az e-tron ura: az ausztrál Drive magazin jelentése szerint a technikai részleg új vezetője, Ulrich Hackenberg nem hagyja veszni az elektromos Audi R8-ba ölt euro-százmilliókat. 

A puszta presztízsvágy persze kevés volna ahhoz, hogy egy profitorientált cégnél ekkora fajsúlyú döntést hozzanak. A bennfentesek azonban arról suttognak, hogy a lítium-ion akkumulátor-technológia rendkívül gyors fejlődése nyomán lehetővé vált az eredeti, alig több mint 200 kilométeres hatótávolság megkettőzése: az egyetlen feltöltéssel megtehető 400 kilométer pedig a legfinnyásabbak számára sem elfogadhatatlan érték (a legkisebb, 4,2 V8-as motorral szerelt R8 hatótávolsága a hivatalosan megadott átlagfogyasztással számolva 528 kilométer). Ez pedig egy magát megnevezni nem kívánó felsővezető szerint “megteremtette a kisszériás gyártás lehetőségét.” 
A kulcsszó persze a lehetőség, így az Audi bármikor újra késleltetheti a projektet, de a pillanatnyi információk szerint 2014 vége felé mégis megkezdődhet az R8 e-tron gyártása, így nem a filmbéli Vasember lehet az egyetlen milliomos, aki villany-Audival járhat (de vélhetően szuperhőshöz illő képességek nélkül is megvásárolható lesz az autó).

Audi e-tron és a Vasember

A döntésben az is szerepet játszhatott, hogy 2014-ben már piacra kerül a vadonatúj, második generációs R8. Az e-tron modellt eleve ennek karbon-alumínium váza köré tervezték, így ennek gyártása voltaképpen csak innentől fogva oldható meg racionálisan. 
Emlékeztetőül: az eredeti Audi R8 e-tron prototípus 233 kW (376 LE) teljesítményű, 678 Nm nyomatékú villanymotorja kizárólag a hátsó kerekeket hajtotta, az autó 4,2 másodperc alatt gyorsult százra, végsebességét 200 km/órában limitálták. Az 1780 kg tömegű autó 2012-ben 8 perc 9 másodperc alatt ment körbe a németországi Nürburgringen, amivel akkor a világ leggyorsabb széria(érett) villanyautója volt. Ezt a rekordot azóta elorozta tőle az SLS AMG Electric Drive.
Alább egy rendkívül részletes animációból ismerheted meg az Audi R8 e-tron minden apró részletét. 

Szavazás

Ha a pénz nem volna akadály, vennél elektromos szupersportkocsit?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

A bizarr nő hat órán keresztül rongálta válogatott módszerekkel az utcán álló autót

Los Angelesben egy térfigyelő kamera rögzítette a meglehetősen bizarr esetet.

F1: Rosberg átvette a bajnoki kupát – videó

Pénteken este Bécsben megtartották a Nemzetközi Automobil Szövetség díjkiosztó gáláját, amelyen a visszavonuló Forma-1-es világbajnok, Nico Rosberg is átvette a kupáját. Képek és videó az eseményről.

Meglepte a világot a leghíresebb tévés

Rosberg megdöbbentő bejelentéséig leginkább az foglalkoztatta a sajtót, hogy megérdemelte-e a vébécímet, és, hogy Hamilton miként taktikázott ellene. Jeremy Clarkson meglepő választ adott a kérdésre: kinek kellett volna nyerni a vébét?

Lerohadtál? Így vontassál!

Itt a tél, a hideg, a hó: megnőtt az esélye, hogy akár kocc, akár lemerült akku, akár befagyott üzemanyagszűrő miatt kötélvégre kerüljön az autós.

F1: A Mercedes már Verstappennel cicázik

Nico Rosberg visszavonulásának bejelentése után pár órával a Mercedes-csapat már a Red Bull-os Max Verstappennel évődött a Twitteren az üresedés betöltéséről.

F1: A legjobb mém Rosberg visszavonulására

Ki lesz az utód? Fernando Alonso? Sebastian Vettel? Pascal Wehrlein?

F1: Ecclestone ledöbbent Rosbergtől, Alonsót akarja helyette

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t ugyanúgy derült égből villámcsapásként érte a világbajnok Nico Rosberg visszavonulása, mint bárki mást, de máris tudja, kit kellene a helyére ültetni a Mercedesnél.

F1: Hamiltont nem lepte meg Rosberg visszavonulása

Lewis Hamilton azt állítja, számára nem volt meglepetés csapattársa, a friss világbajnok Nico Rosberg mai bejelentése. A Mercedes angol pilótája a pótlásába nem szól majd bele.

Beültünk az új Ford Fiestába

Nagyobb külső, modernebb belső, fejlettebb technológia, de ezzel párhuzamosan várhatóan magasabb ár jellemzi majd a 2017 nyarán, Magyarországon is bemutatkozó új Ford Fiestát. Üléspróbát vettünk a B szegmens európai kedvencében.

F1: Ecclestone gyáva változtatni a versenyeken

Bernie Ecclestone az, aki ellenzi a radikális változásokat a Forma-1-ben, a hétvégék átalakítása sem az ő ötlete volt.

F1: Ki ülhet Rosberg helyére a Mercedesnél?

A Mercedes hétfőn nekilát, hogy megtalálja a visszavonulását meglepetésszerűen bejelentő világbajnok, Nico Rosberg utódját. Elcsábítják Alonsót vagy Vettelt? Pascal Wehrleinból csinálnak másodhegedűst?

F1: A Red Bull esélyes mindkét vb-címre

Helmut Marko, a Red Bull sportigazgatója úgy érzi, hogy a csapata mindkét vb-címre esélyes jövőre.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.