Valósággá válik a Vasember járgánya

Mégis lesz Audi R8 e-tron

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.12.16. 09.00

Az év elején lefújták, most úgy tűnik, mégis megvalósulhat az Audi elektromos szupersportkocsija. A hírek szerint komoly fejlesztések zajlottak akku-fronton.

Ígéretes fejlesztés volt, sőt, gyakorlatilag készen állt minden az Audi e-tron sorozatgyártásra, ez év elején mégis felfüggesztette a projektet a gyár. Az Audi indoklása szerint nem állt rendelkezésre kellően olcsó és nagy kapacitású akkumulátor ahhoz, hogy leküzdjék az elektromos autók ellen felhozott két leggyakoribb ellenérvet: a magas árat és a rövid hatótávolságot. 


Most úgy tűnik, mégsem hiába vezettük a prototípust (nem is egyszer, hanem kétszer!), mert mégis csak életre kel az e-tron ura: az ausztrál Drive magazin jelentése szerint a technikai részleg új vezetője, Ulrich Hackenberg nem hagyja veszni az elektromos Audi R8-ba ölt euro-százmilliókat. 

A puszta presztízsvágy persze kevés volna ahhoz, hogy egy profitorientált cégnél ekkora fajsúlyú döntést hozzanak. A bennfentesek azonban arról suttognak, hogy a lítium-ion akkumulátor-technológia rendkívül gyors fejlődése nyomán lehetővé vált az eredeti, alig több mint 200 kilométeres hatótávolság megkettőzése: az egyetlen feltöltéssel megtehető 400 kilométer pedig a legfinnyásabbak számára sem elfogadhatatlan érték (a legkisebb, 4,2 V8-as motorral szerelt R8 hatótávolsága a hivatalosan megadott átlagfogyasztással számolva 528 kilométer). Ez pedig egy magát megnevezni nem kívánó felsővezető szerint “megteremtette a kisszériás gyártás lehetőségét.” 
A kulcsszó persze a lehetőség, így az Audi bármikor újra késleltetheti a projektet, de a pillanatnyi információk szerint 2014 vége felé mégis megkezdődhet az R8 e-tron gyártása, így nem a filmbéli Vasember lehet az egyetlen milliomos, aki villany-Audival járhat (de vélhetően szuperhőshöz illő képességek nélkül is megvásárolható lesz az autó).

Audi e-tron és a Vasember

A döntésben az is szerepet játszhatott, hogy 2014-ben már piacra kerül a vadonatúj, második generációs R8. Az e-tron modellt eleve ennek karbon-alumínium váza köré tervezték, így ennek gyártása voltaképpen csak innentől fogva oldható meg racionálisan. 
Emlékeztetőül: az eredeti Audi R8 e-tron prototípus 233 kW (376 LE) teljesítményű, 678 Nm nyomatékú villanymotorja kizárólag a hátsó kerekeket hajtotta, az autó 4,2 másodperc alatt gyorsult százra, végsebességét 200 km/órában limitálták. Az 1780 kg tömegű autó 2012-ben 8 perc 9 másodperc alatt ment körbe a németországi Nürburgringen, amivel akkor a világ leggyorsabb széria(érett) villanyautója volt. Ezt a rekordot azóta elorozta tőle az SLS AMG Electric Drive.
Alább egy rendkívül részletes animációból ismerheted meg az Audi R8 e-tron minden apró részletét. 

Szavazás

Ha a pénz nem volna akadály, vennél elektromos szupersportkocsit?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

Erősen szennyezett a talaj az Óbudai Autóbuszgarázsban

Hamarosan megkezdődhet az Óbudai autóbuszgarázs területének kármentesítése. A talaj mellett a talajvíz is erősen szennyezett.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.