Itt a vadonatúj Mercedes C-osztály

Nagyobb, igényesebb, gazdagabb

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.12.16. 11.30

Hosszas várakozás után a Mercedes bemutatta új középkategóriás modelljét. A C-osztály nem véletlenül néz úgy ki, mint az S-osztály kicsinyített mása: az eddiginél feljebb pozicionálja gyártója.

Amikor megjelent a kecskeméti gyártású CLA, és nagyobb volt az akkori, immár előző generációsként emlegetendő C-osztálynál, már akkor lehetett tudni, hogy a Mercedes-Benz bestsellerének, a 2007 óta közel 2,5 millió példányban elkelt középkategóriás modellnek lépnie kell. És lépett is: tengelytávja 8, teljes hossza 9,5 centiméterrel gyarapodott, a karosszéria 40 mm-rel szélesebb. Az üzenet és az eredmény egyértelmű: a Mercedes C-osztály elsősorban a hátsó ülésen helyet foglalva érződik egészen más autónak, mint eddig.

Ebben persze része van a vadonatúj szerkezet tulajdonságainak is. A Mercedes bravúrosan teljesítette a manapság kötelezően előírt tömegcsökkentési rutint, mintegy száz kilóval csökkent a C-osztály belépő tömege a kifutó generációhoz képest. Ezt mindenekelőtt a vázszerkezet alumínium tartalmának jelentős növelésével (10 helyett 50%) érték el: a vegyesen alkalmazott alumínium és acél önmagában 70 kilóval csökkentette a karosszéria tömegét. 
Járulékos előnyként mélyebbre került a tömegközéppont, így az autó nem csak fürgébb és takarékosabb változatlan motorteljesítmény mellett, de manőverezhetősége is javult.
Ehhez a széria változó geometriájú kormánymű, valamint a vadonatúj fejlesztésű futómű is hozzájárul. Elöl négy-, elöl öt lengőkaros szerkezetet találunk, alapfelszerelés a szelektív csillapítású felfüggesztés, amely acélrugókkal háromféle kivitelben (komfort, 15 mm-rel ültetett sportos, valamint a kettő közötti átmenetet képviselő ‘Avantgarde) kapható. Opcióként a kategóriában elsőként légrugózással is kérhető a C-osztály; a mindkét tengelyen adaptív Airmatic rendszer négy állásban szabályozható. 
A piaci bevezetéskor háromféle motorral lesz kapható a Mercedes C-osztály, mindegyik start-stop funkciót kapott, és teljesíti az Euro6-os emissziós normát.
A későbbiekben azonban jelentősen kibővül a hajtáslánc-választék. Lesz egy kisebb, 1,6 literes dízelmotor (115 LE/280 Nm, illetve 136 LE/320 Nm), a 2,2 literes négyhengeres lehetőségeinek sora pedig kibővül egy kisebb (115 LE) és egy nagyobb (204 LE) variánssal. Benzinmotorból a most belépő kettőn kívül további három jön még, akár 238 LE teljesítménnyel; de a tervek között szerepel egy 333 lóerős V6-os is. 
A technológiai csúcsot a dízel és benzines hibridek képviselik majd, és végül lesz egy konnektoros hibrid is. Sebességváltóként kétféle, hatfokozatú manuális és a hétfokozatú automata áll rendelkezésre, opcióként 4Matic összkerékhajtás is kérhető. 
Akármennyire szeretne elszakadni a Mercedes CLA nyomasztó közelségétől, aerodinamika terén tanult elsőkerék-hajtású rokonától a C-osztály. A 0,24-es Cw-érték (C 220 BlueTEC ECO) kategóriarekord, és hogy biztosra menjenek, a legkülönfélébb zajforrásokat csillapítva teremtettek a kategória legjobbjai közé sorolható zaj- (azaz hogy csend-) szintet a beltérben. 
A beltér tipikusan Mercedeses, de felfelé zár: az automata sebességváltó karja a kormányoszlopra került, a műszerfal árnyékolója az utasoldali ajtóig húzódik, a középkonzolt 7 vagy 8,4 colos monitor uralja. Szintén a Mercedes S-osztályt idézi a kézírás-felismerős központi kezelőfelület, a head-up display vagy a megelőző balesetvédelmi funkciókat és modern kényelmi szolgáltatásokat felölelő Intelligent Drive aktív vezetőtámogató rendszer. 
Alapáras a vezetőoldali térdlégzsák és a hátsó oldallégzsák, a klímaberendezés pedig a navigációs rendszer GPS-jelei alapján automatikusan átkapcsol belső levegőkeringetésre, ha alagútba lépünk be. A Mercedes C-osztályban Alapfelszerelés az internetképes fedélzeti infotainment rendszer is.

Kommentek

  • Ambrus Gergely

    A osztály B osztály C osztály, de mindegy hogy melyik osztály. mert úgyis lenyomunk érted.

  • Ambrus Gergely

    végignéztem a képeket, és hát azt kell mondjam, ez bizony a kategória csúcsa.
    eddig a 3-as BMW volt az etalon, de ez sokkal jobban sikerült, erre lépnie kell majd a BMW-nek.
    El kell ismernem, ezzel a bézs belsővel nagyon jól néz ki, egy v6-os dízellel elfogadnám, ez a 2.2 nagyon vérszegény.

  • Levrone

    Ambrus Gergely: ugyanezt tudnám mondani én is. Tényleg a kategória csúcsa. Respect Mercedes. :-)

  • v_johny

    Eddig az Audi (A3/A4), BMW 3 és a Mercedes C osztály hármasból a BMW volt a legpofásabb. Most már a Mercedes visz mindent, igaz, nekem a jelenlegi C is tetszik. Igaz, mindegyik gyártó megpróbál ua szegmensben más filozófiát követni. Nagyon szép lett ez az autó!

  • Specialized78

    Little S-Klasse.Gyönyörű.

  • PAlex

    Örülök, hogy csökkent a tömege.
    Amúgy meg nem értem, hogy minek a 115LE-s 2.2d, ha ott az új 1.6d?

  • Phrascarica

    Ez már megint Kínának készült. Sem a BMW-t sem az Audit nem lehet ezzel beelőzni. Tovább nő a Mercedes vesszőfutása. Jelenleg gyakorlatilag egyféle dízelmotorral, és két benzinessel debütálni, ez több mint vakmerőség.
    Majd meglátjuk, mennyire veszik.

  • zoldfulu2000

    Nekem pedig egyáltalán nem teszik ez a súlycsökkentéses ökörség. Egyrészt azért mert az előző is elég könnyű volt cserébe igen kicsi, másrészt ezt a mostani súlycsökkentést olyan csalásokkal érték el, mint a tank 20 literrel való csökkentése alapáron (felárért! Természetesen normális tankot is lehet rendelni). Pláne hogy egy rendes belépődízelről meg semmi hír, még mindig ezt a 2.2est erőltetik (és butítják le a végletekig).

    Ennyit a morgásról, cserébe ez egy nagyon-nagyon szuper verdának néz ki. Biztos sokan gondolják, persze mi más lenne hiszen Mercedes? De aki szagolta már közelről a búcsúzó C klassét, az érti mire gondolok. Szerintem az a verda simán hozta a kategória leggyengébb ajánlatát. Ez a járgány ég és föld az előző után. Remélem élőben is ilyen meggyőző, és remélem a kombi formáját nem vágják haza, komoly esélyes lenne.

    A belső nagyon jól mutat, a külső teljesen rendben van, látom a Mercedesek kezelési bakijait nem képesek kikezelni, pedig rájuk férne…

  • menőmanó

    Kétségtelen tény, hogy egyre jobban néznek ki a Mercik, de gondolom az áruk ugyan olyan elrugaszkodott lesz mint eddig.
    Az ár és a nyújtott szolgáltatás aránya sosem volt e márka erőssége. :)

  • Levrone

    zoldfulu2000:
    hogyne lenne hír belépő dízelről:
    http://www.carscoops.com/2013/06/report-next-generation-mercedes-c-class.html

    Már mindenhol megírták, még a magyar autós sajtó is tele volt a hírrel kb 1.5 hónapja

  • zoldfulu2000

    Levrone: lehet, de a német konfigurátor még csak a 220Cdi-t adja ki.

    Nagyon érdekes lesz egy ilyen motorral.
    A 220 cdi 1550 kg. Szerintem ez nem egy őrült erős adat, bár a méretnövekedés miatt ez nem is elvárható…

  • v_johny

    Phrascarica:

    Az új arculatú modellek nagyon kelendőek. Vannak típusok, amikből a rendelések annyira túlszárnyalják a MB által remélteket, hogy nem bírnak eleget gyártani… Ezzel sem lesz gond, pláne ha piacra dobják a kombit is…

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Autógyári munkásnak állt a Facebook-vezér

Mark Zuckerberg a Ford dearbroni gyárában járt, ahol még a munkából is kivette a részét a Ford F-150-eseket előállító üzemben.

Így lopnak el pár perc alatt egy X5-ös BMW-t

Pár perc alatt lopnak nagy értékű autókat Angliában, a módszer végtelenül egyszerű.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

F1: Milliárdos veszteséget hoz a szabálymódosítás

A Force Indiánál a legkevésbé sem örülnek a versenyzői nevek és rajtszámok megjelenítéséről szóló szigorításnak, dollármilliókban mérhető veszteséget jelenthet az újítás.

F1: Háromtizeden belül a Mercedes, a Ferrari és a Renault

A Nemzetközi Automobil Szövetség számításai szerint három gyártó erőforrása egyenlő szintre ért, csak a Honda van lemaradásban.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.