Itt a vadonatúj Mercedes C-osztály

Nagyobb, igényesebb, gazdagabb

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.12.16. 11.30

Hosszas várakozás után a Mercedes bemutatta új középkategóriás modelljét. A C-osztály nem véletlenül néz úgy ki, mint az S-osztály kicsinyített mása: az eddiginél feljebb pozicionálja gyártója.

Amikor megjelent a kecskeméti gyártású CLA, és nagyobb volt az akkori, immár előző generációsként emlegetendő C-osztálynál, már akkor lehetett tudni, hogy a Mercedes-Benz bestsellerének, a 2007 óta közel 2,5 millió példányban elkelt középkategóriás modellnek lépnie kell. És lépett is: tengelytávja 8, teljes hossza 9,5 centiméterrel gyarapodott, a karosszéria 40 mm-rel szélesebb. Az üzenet és az eredmény egyértelmű: a Mercedes C-osztály elsősorban a hátsó ülésen helyet foglalva érződik egészen más autónak, mint eddig.

Ebben persze része van a vadonatúj szerkezet tulajdonságainak is. A Mercedes bravúrosan teljesítette a manapság kötelezően előírt tömegcsökkentési rutint, mintegy száz kilóval csökkent a C-osztály belépő tömege a kifutó generációhoz képest. Ezt mindenekelőtt a vázszerkezet alumínium tartalmának jelentős növelésével (10 helyett 50%) érték el: a vegyesen alkalmazott alumínium és acél önmagában 70 kilóval csökkentette a karosszéria tömegét. 
Járulékos előnyként mélyebbre került a tömegközéppont, így az autó nem csak fürgébb és takarékosabb változatlan motorteljesítmény mellett, de manőverezhetősége is javult.
Ehhez a széria változó geometriájú kormánymű, valamint a vadonatúj fejlesztésű futómű is hozzájárul. Elöl négy-, elöl öt lengőkaros szerkezetet találunk, alapfelszerelés a szelektív csillapítású felfüggesztés, amely acélrugókkal háromféle kivitelben (komfort, 15 mm-rel ültetett sportos, valamint a kettő közötti átmenetet képviselő ‘Avantgarde) kapható. Opcióként a kategóriában elsőként légrugózással is kérhető a C-osztály; a mindkét tengelyen adaptív Airmatic rendszer négy állásban szabályozható. 
A piaci bevezetéskor háromféle motorral lesz kapható a Mercedes C-osztály, mindegyik start-stop funkciót kapott, és teljesíti az Euro6-os emissziós normát.
A későbbiekben azonban jelentősen kibővül a hajtáslánc-választék. Lesz egy kisebb, 1,6 literes dízelmotor (115 LE/280 Nm, illetve 136 LE/320 Nm), a 2,2 literes négyhengeres lehetőségeinek sora pedig kibővül egy kisebb (115 LE) és egy nagyobb (204 LE) variánssal. Benzinmotorból a most belépő kettőn kívül további három jön még, akár 238 LE teljesítménnyel; de a tervek között szerepel egy 333 lóerős V6-os is. 
A technológiai csúcsot a dízel és benzines hibridek képviselik majd, és végül lesz egy konnektoros hibrid is. Sebességváltóként kétféle, hatfokozatú manuális és a hétfokozatú automata áll rendelkezésre, opcióként 4Matic összkerékhajtás is kérhető. 
Akármennyire szeretne elszakadni a Mercedes CLA nyomasztó közelségétől, aerodinamika terén tanult elsőkerék-hajtású rokonától a C-osztály. A 0,24-es Cw-érték (C 220 BlueTEC ECO) kategóriarekord, és hogy biztosra menjenek, a legkülönfélébb zajforrásokat csillapítva teremtettek a kategória legjobbjai közé sorolható zaj- (azaz hogy csend-) szintet a beltérben. 
A beltér tipikusan Mercedeses, de felfelé zár: az automata sebességváltó karja a kormányoszlopra került, a műszerfal árnyékolója az utasoldali ajtóig húzódik, a középkonzolt 7 vagy 8,4 colos monitor uralja. Szintén a Mercedes S-osztályt idézi a kézírás-felismerős központi kezelőfelület, a head-up display vagy a megelőző balesetvédelmi funkciókat és modern kényelmi szolgáltatásokat felölelő Intelligent Drive aktív vezetőtámogató rendszer. 
Alapáras a vezetőoldali térdlégzsák és a hátsó oldallégzsák, a klímaberendezés pedig a navigációs rendszer GPS-jelei alapján automatikusan átkapcsol belső levegőkeringetésre, ha alagútba lépünk be. A Mercedes C-osztályban Alapfelszerelés az internetképes fedélzeti infotainment rendszer is.

Kommentek

  • Ambrus Gergely

    A osztály B osztály C osztály, de mindegy hogy melyik osztály. mert úgyis lenyomunk érted.

  • Ambrus Gergely

    végignéztem a képeket, és hát azt kell mondjam, ez bizony a kategória csúcsa.
    eddig a 3-as BMW volt az etalon, de ez sokkal jobban sikerült, erre lépnie kell majd a BMW-nek.
    El kell ismernem, ezzel a bézs belsővel nagyon jól néz ki, egy v6-os dízellel elfogadnám, ez a 2.2 nagyon vérszegény.

  • Levrone

    Ambrus Gergely: ugyanezt tudnám mondani én is. Tényleg a kategória csúcsa. Respect Mercedes. :-)

  • v_johny

    Eddig az Audi (A3/A4), BMW 3 és a Mercedes C osztály hármasból a BMW volt a legpofásabb. Most már a Mercedes visz mindent, igaz, nekem a jelenlegi C is tetszik. Igaz, mindegyik gyártó megpróbál ua szegmensben más filozófiát követni. Nagyon szép lett ez az autó!

  • Specialized78

    Little S-Klasse.Gyönyörű.

  • PAlex

    Örülök, hogy csökkent a tömege.
    Amúgy meg nem értem, hogy minek a 115LE-s 2.2d, ha ott az új 1.6d?

  • Phrascarica

    Ez már megint Kínának készült. Sem a BMW-t sem az Audit nem lehet ezzel beelőzni. Tovább nő a Mercedes vesszőfutása. Jelenleg gyakorlatilag egyféle dízelmotorral, és két benzinessel debütálni, ez több mint vakmerőség.
    Majd meglátjuk, mennyire veszik.

  • zoldfulu2000

    Nekem pedig egyáltalán nem teszik ez a súlycsökkentéses ökörség. Egyrészt azért mert az előző is elég könnyű volt cserébe igen kicsi, másrészt ezt a mostani súlycsökkentést olyan csalásokkal érték el, mint a tank 20 literrel való csökkentése alapáron (felárért! Természetesen normális tankot is lehet rendelni). Pláne hogy egy rendes belépődízelről meg semmi hír, még mindig ezt a 2.2est erőltetik (és butítják le a végletekig).

    Ennyit a morgásról, cserébe ez egy nagyon-nagyon szuper verdának néz ki. Biztos sokan gondolják, persze mi más lenne hiszen Mercedes? De aki szagolta már közelről a búcsúzó C klassét, az érti mire gondolok. Szerintem az a verda simán hozta a kategória leggyengébb ajánlatát. Ez a járgány ég és föld az előző után. Remélem élőben is ilyen meggyőző, és remélem a kombi formáját nem vágják haza, komoly esélyes lenne.

    A belső nagyon jól mutat, a külső teljesen rendben van, látom a Mercedesek kezelési bakijait nem képesek kikezelni, pedig rájuk férne…

  • menőmanó

    Kétségtelen tény, hogy egyre jobban néznek ki a Mercik, de gondolom az áruk ugyan olyan elrugaszkodott lesz mint eddig.
    Az ár és a nyújtott szolgáltatás aránya sosem volt e márka erőssége. :)

  • Levrone

    zoldfulu2000:
    hogyne lenne hír belépő dízelről:
    http://www.carscoops.com/2013/06/report-next-generation-mercedes-c-class.html

    Már mindenhol megírták, még a magyar autós sajtó is tele volt a hírrel kb 1.5 hónapja

  • zoldfulu2000

    Levrone: lehet, de a német konfigurátor még csak a 220Cdi-t adja ki.

    Nagyon érdekes lesz egy ilyen motorral.
    A 220 cdi 1550 kg. Szerintem ez nem egy őrült erős adat, bár a méretnövekedés miatt ez nem is elvárható…

  • v_johny

    Phrascarica:

    Az új arculatú modellek nagyon kelendőek. Vannak típusok, amikből a rendelések annyira túlszárnyalják a MB által remélteket, hogy nem bírnak eleget gyártani… Ezzel sem lesz gond, pláne ha piacra dobják a kombit is…

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.