Szélsebes rinocérosz

Két tonna, közel 340 km/óra

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.12.14. 10.00

A német Gemballa tuningcég sok mindent épített már Porschéból. Most a márka ötajtós túramodelljét utalta be lóerőkúrára, és meg is lett a foganatja: legújabb Panamerájuk rettentő gyors – gyártója szerint kategóriája leggyorsabbja.

Vajon hogy futná Usain Bolt utcai ruhában, mobiltelefonnal a kezében a száz métert? Ezzel a vicces hasonlattal vezette fel a Posche Panamera Turbo alapjaira épített GTP 700-ast a Gemballa, amely 338,8 km/óra végsebességével állításuk szerint a leggyorsabb két tonna fölötti utcai gépkocsi a világon. 

Bár ezzel a Brabus 850 6.0 Biturbo iBusiness (350 km/óra) alkotói vitába szállnának, a világnak oly kevés pontja van, ahol ez az elméleti különbség a gyakorlatban is érvényesülne (és különben is, a Bentley Continental Flying Spurt így is lemossa a színről a Gemballa Panamerája) 
A Gemballa egyébként különösen büszke arra, hogy erre a sebességre minden további felkészítés nélkül alkalmas a GTP 700, amit a Nardo döntött körpályán bizonyíthatott be. 
A menetkészen 2,2 tonnás sportszedán 3,3 másodperc alatt éri el a százas tempót, a kétszázhoz 9,6 másodpercre van szüksége (ezzel gyorsabb, mint a Porsche Carrera GT), a háromszázas tempót az elindulástól számított 26,5 másodperc után hagyja maga mögött. A Gemballa GTP 700 22 colos ‘Mistrale’ kerekeken gördül, a nagy sebességhez elengedhetetlen aerodinamikai teljesítményről szénszálas karosszériaidomok gondoskodnak.

Kommentek

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

Erősen szennyezett a talaj az Óbudai Autóbuszgarázsban

Hamarosan megkezdődhet az Óbudai autóbuszgarázs területének kármentesítése. A talaj mellett a talajvíz is erősen szennyezett.

F1: Jön a narancssárga McLaren, nézd élőben itt!

A McLaren-Honda péntek délben mutatja be vadonatúj autóját, az MCL32-est, élő közvetítés a leleplezésről.

Ez lehetett volna az orosz Porsche

Az ötlet nem volt rossz, aztán mégis elhasalt a Zaporozsec kupé.

Ezért nincsenek szponzorok az F1-ben?

A Force India tulajdonos-főnöke szerint a Forma-1 nemrég megbuktatott ura, Bernie Ecclestone hozzáállása és nyilatkozatai miatt fogyatkoztak meg a szponzorok.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.