Az M0-s déli szektorához tartozó, a bővítésből eddig kimaradt, M1 és M7 közötti három kilométeres szakaszának megépítésére írt ki nyílt közbeszerzést a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. Az M0 első szakasza az M1 és az M5 autópályák között úgy épült meg, hogy egyoldali pályatestre helyeztek rá kétszer két forgalmi sávot, de leállósávnak már nem jutott hely.


Az idén őszre az említett kis szakasz kivételével elkészült a másik pálya is, így kétszer három sávon mehet a forgalom, és emellett minkét oldalon található egy-egy leállósáv is. Az M1 és M7 között azért hiányzik a bal pálya, és a háromsávúsítás, mert a mellette lévő Tópark nevű vegyes ingatlanfejlesztés csődbe ment. Eredetileg annak beruházója, a Walker and Williams Group vállalta a szélesítést, miután lehajtót építhetett magának az M1 autópályáról.

A most meghirdetett munka becsült ellenértéke 6,7 milliárd forint, a befejezési határidő pedig a szerződéskötéstől számolva 18 hónap. Az ajánlattételi határidő január 27., a legolcsóbb ajánlattevő lesz a nyertes.

(Forrás: MTI)