A hólánc gonosz dolog, ránézésre egyszerűnek tűnik a felszerelése, holott egyáltalán nem az. Ha még sosem láttunk működés közben hóláncot, érdemes vele megismerkedni, kipróbálni nyugodt körülmények között, hogyan is kell szakszerűen felszerelni.
Ha már minden világos, és alaposan begyakoroltuk a mozdulatokat, még akkor se bízzuk el magunkat túlzottan. Fagyott kezekkel, sötétben, az út melletti hóban térdelve, miközben az autó alja alatt is komoly hótorlaszok vannak, közel sem lesz olyan könnyű a mutatvány, mint a fűtött garázsban, villanyfénynél. 

Lehetőség szerint ne akkor lássuk először a hóláncot, ha fel kell szerelni. Gyakoroljuk be még békeidőben.

 Aki gyakrabban utazik olyan helyre, ahol sok hó esik, annak érdemes olyan hóláncpótló szerkezetben gondolkodnia – hókengyelben – amelyet sokkal könnyebben és gyorsabban lehet felszerelni, mint a hagyományos, egyszerű darabot. Hólánc vásárlásakor nem biztos, hogy a legolcsóbb darabbal járunk a legjobban. 
Íme három módszer a hólánc felszerelésére:

Nagyobb bevásárlóközpontokban ugyan néhány ezer forinttól már kaphatóak hagyományos hóláncok, amik néhány alkalmat biztosan kibírnak, de rendszeres, intenzív használatra alkalmatlanok. Ha csupán a hólánc meglétét kötelezően előíró ország rendőrei miatt kerül be a csomagtartó mélyére ez a típus, akkor már nem annyira vészes a helyzet, hiszen olcsó, nem foglal sok helyet a csomagtartóban és a szabályoknak is megfelel. 

Fagyott kézzel, hóban görnyedve gyötrelmes dolog a hólánc felszerelése

Vásárlás 
Megvételekor érdemes megvizsgálni, hogy jó lesz-e a kiválasztott lánc az autóra. Ha nagyjából tudjuk az autó abroncsméretét, akkor könnyen megtaláljuk a hozzávaló hóláncot is. Egy olcsóbb hólánchoz már néhány ezer forintért hozzájuthatunk, míg a bonyolultabb, keményebb igénybevételre szánt darabok árai a több tízezer forintot is elérhetik. 
Hová tegyük? 
A hóláncot mindig a hajtott kerekekre szereljük fel, feltéve, ha hasznát is akarjuk venni. Összkerék-hajtású autóknál jó, ha jut mindegyik gumira, de ha csak egy pár áll rendelkezésre, akkor praktikus azt fixre zárható hajtású járműnél, illetve az alapból inkább elsőkerekeseknél – Audi quattro – az elsőre, míg az inkább hátsókerekes 4×4-esekre – Mercedes 4Matic – hátra felszerelni. 

Mindig a hajtott kerékre kerüljön a hólánc

A hóláncot csak hóban, jégen illik használni, különben könnyen kárt tehet az útburkolatban, és az abroncsban egyaránt, de még a futóművet is könnyen megviselhet, még akkor is, ha szigorúan betartjuk az 50 km/órás sebességkorlátozást. Gyorsabban ugyanis nem szabad vele autózni.
Hólánc – mit kezdjünk vele? 1
Hólánc – mit kezdjünk vele? 2