Hólánc – mit kezdjünk vele?

Szerző: Földes Attila levél küldés 
Dátum: 2013.12.13. 08.00

Ha már a téli gumi sem segít, akkor jön el a hólánc roppant hálátlan felszerelésének ideje. De hogyan lássunk neki?

A hólánc gonosz dolog, ránézésre egyszerűnek tűnik a felszerelése, holott egyáltalán nem az. Ha még sosem láttunk működés közben hóláncot, érdemes vele megismerkedni, kipróbálni nyugodt körülmények között, hogyan is kell szakszerűen felszerelni.
Ha már minden világos, és alaposan begyakoroltuk a mozdulatokat, még akkor se bízzuk el magunkat túlzottan. Fagyott kezekkel, sötétben, az út melletti hóban térdelve, miközben az autó alja alatt is komoly hótorlaszok vannak, közel sem lesz olyan könnyű a mutatvány, mint a fűtött garázsban, villanyfénynél. 

Lehetőség szerint ne akkor lássuk először a hóláncot, ha fel kell szerelni. Gyakoroljuk be még békeidőben.

 Aki gyakrabban utazik olyan helyre, ahol sok hó esik, annak érdemes olyan hóláncpótló szerkezetben gondolkodnia – hókengyelben – amelyet sokkal könnyebben és gyorsabban lehet felszerelni, mint a hagyományos, egyszerű darabot. Hólánc vásárlásakor nem biztos, hogy a legolcsóbb darabbal járunk a legjobban. 
Íme három módszer a hólánc felszerelésére:

Nagyobb bevásárlóközpontokban ugyan néhány ezer forinttól már kaphatóak hagyományos hóláncok, amik néhány alkalmat biztosan kibírnak, de rendszeres, intenzív használatra alkalmatlanok. Ha csupán a hólánc meglétét kötelezően előíró ország rendőrei miatt kerül be a csomagtartó mélyére ez a típus, akkor már nem annyira vészes a helyzet, hiszen olcsó, nem foglal sok helyet a csomagtartóban és a szabályoknak is megfelel. 

Fagyott kézzel, hóban görnyedve gyötrelmes dolog a hólánc felszerelése

Vásárlás 
Megvételekor érdemes megvizsgálni, hogy jó lesz-e a kiválasztott lánc az autóra. Ha nagyjából tudjuk az autó abroncsméretét, akkor könnyen megtaláljuk a hozzávaló hóláncot is. Egy olcsóbb hólánchoz már néhány ezer forintért hozzájuthatunk, míg a bonyolultabb, keményebb igénybevételre szánt darabok árai a több tízezer forintot is elérhetik. 
Hová tegyük? 
A hóláncot mindig a hajtott kerekekre szereljük fel, feltéve, ha hasznát is akarjuk venni. Összkerék-hajtású autóknál jó, ha jut mindegyik gumira, de ha csak egy pár áll rendelkezésre, akkor praktikus azt fixre zárható hajtású járműnél, illetve az alapból inkább elsőkerekeseknél – Audi quattro – az elsőre, míg az inkább hátsókerekes 4×4-esekre – Mercedes 4Matic – hátra felszerelni. 

Mindig a hajtott kerékre kerüljön a hólánc

A hóláncot csak hóban, jégen illik használni, különben könnyen kárt tehet az útburkolatban, és az abroncsban egyaránt, de még a futóművet is könnyen megviselhet, még akkor is, ha szigorúan betartjuk az 50 km/órás sebességkorlátozást. Gyorsabban ugyanis nem szabad vele autózni.
Hólánc – mit kezdjünk vele? 1
Hólánc – mit kezdjünk vele? 2

Kommentek

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.