Sok támadást kapott a rendőrség a “csillagháborús terv” miatt, amelynek keretében 365 fix és 160 mobil traffipaxszal bővül a rendőrségi állomány. Pintér Sándor belügyminiszter az Indexnek adott interjújában azt mondta, az autósok biztonsága miatt van szükség a sok mérőeszközre. “Az Európai Unióban van egy elvárás, hogy 2050-re ne haljon meg senki a közutakon. Ez talán futurisztikusnak hangzik, de úgy gondoljuk, hogy végrehajtható” – mondta Pintér.

Magyarországon a 90-es években még évente átlagosan 2400 ember halt meg az közutakon. “Ha folyamatos rendőri ellenőrzés lesz az utakon, akkor biztos vagyok benne, hogy tovább csökkenhetnek a kockázatok” – folytatta Pintér. “Ez olyan, mint a 30-as táblák bevezetése a 90-es években. Akkor mindenki azt mondta, hogy megbuggyantam, pedig a példát Japánból és Svédországból vettük.”

“Amikor bevezettük a lakott területen kívül a tompított fény kötelező használatát, akkor is ezt mondták, pedig a svédek csak ezzel az egy intézkedéssel 30 százalékkal csökkentették a halálos kimenetelű balesetek számát. A radarok is újabb lépést jelentek majd a kockázatcsökkentésben. Emellett előkerülhet néhány körözött lopott autó, és a rendőrség rendelkezésére állhat egy-egy rendszám akkor is, ha egy zsákfaluba feltörnek néhány házat.”
 
A rendőrség azt tervezi, hogy jut a traffipaxokból a városok kivezető útszakaszaira, vagy más helyekre, ahol közlekedési vagy a bűnügyi helyzet indokolttá teszi. “Több fajta készüléket veszünk, 365 fixen elhelyezett traffipax és 160 mobil készüléket, a keretösszegben benne van a rendszer működtetéséhez szükséges felépítmények, szerverek és a szoftverek ára is. Terveink szerint a rendszer emberi közreműködés nélkül regisztrálja a képeket.”

Pintér szerint protekció nincs, emberi kéz a gépből ki nem tudja emelni a felvételeket. Ha kilométerenként nem is lesznek készülékek, de az autóba szerelt traffipaxokat akár az ország teljes hosszában fel tudnák állítani, ha mondjuk kontrollálni akarnák az átvonuló forgalmat. Ebben az esetben nagyjából 20-30 kilométerenként lehetne számolni egy ellenőrző autóval.

Pintér azt mondja, hogy a relatív és tényleges gyorshajtással való példálózás a gyorshajtók érvrendszere. “Lehet, hogy a relatív sebességtúllépést így nem lehet kiszűrni, de ha ott vannak a mérőeszközök, akkor az hamarosan rászoktatja a közlekedőket a kontrollált, szabálykövető magatartásra. Statisztika az is, hogy sok esetben nem a szabályszegők, hanem a vétlen közlekedők halnak meg. Én elsősorban a szabályosan közlekedőket akarom megvédeni.”

A teljes interjú itt olvasható.