Csak értünk traffipaxozzák be az országot

Pintér Sándor életeket akar menteni

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.12.13. 16.05

Pintér Sándor interjút adott az Indexnek. A belügyminiszter szerint rendőrségnek a mi biztonságunk érdekében van szüksége a rengeteg új traffipaxra.

Sok támadást kapott a rendőrség a “csillagháborús terv” miatt, amelynek keretében 365 fix és 160 mobil traffipaxszal bővül a rendőrségi állomány. Pintér Sándor belügyminiszter az Indexnek adott interjújában azt mondta, az autósok biztonsága miatt van szükség a sok mérőeszközre. “Az Európai Unióban van egy elvárás, hogy 2050-re ne haljon meg senki a közutakon. Ez talán futurisztikusnak hangzik, de úgy gondoljuk, hogy végrehajtható” – mondta Pintér.

Magyarországon a 90-es években még évente átlagosan 2400 ember halt meg az közutakon. “Ha folyamatos rendőri ellenőrzés lesz az utakon, akkor biztos vagyok benne, hogy tovább csökkenhetnek a kockázatok” – folytatta Pintér. “Ez olyan, mint a 30-as táblák bevezetése a 90-es években. Akkor mindenki azt mondta, hogy megbuggyantam, pedig a példát Japánból és Svédországból vettük.”

“Amikor bevezettük a lakott területen kívül a tompított fény kötelező használatát, akkor is ezt mondták, pedig a svédek csak ezzel az egy intézkedéssel 30 százalékkal csökkentették a halálos kimenetelű balesetek számát. A radarok is újabb lépést jelentek majd a kockázatcsökkentésben. Emellett előkerülhet néhány körözött lopott autó, és a rendőrség rendelkezésére állhat egy-egy rendszám akkor is, ha egy zsákfaluba feltörnek néhány házat.”
 
A rendőrség azt tervezi, hogy jut a traffipaxokból a városok kivezető útszakaszaira, vagy más helyekre, ahol közlekedési vagy a bűnügyi helyzet indokolttá teszi. “Több fajta készüléket veszünk, 365 fixen elhelyezett traffipax és 160 mobil készüléket, a keretösszegben benne van a rendszer működtetéséhez szükséges felépítmények, szerverek és a szoftverek ára is. Terveink szerint a rendszer emberi közreműködés nélkül regisztrálja a képeket.”

Pintér szerint protekció nincs, emberi kéz a gépből ki nem tudja emelni a felvételeket. Ha kilométerenként nem is lesznek készülékek, de az autóba szerelt traffipaxokat akár az ország teljes hosszában fel tudnák állítani, ha mondjuk kontrollálni akarnák az átvonuló forgalmat. Ebben az esetben nagyjából 20-30 kilométerenként lehetne számolni egy ellenőrző autóval.

Pintér azt mondja, hogy a relatív és tényleges gyorshajtással való példálózás a gyorshajtók érvrendszere. “Lehet, hogy a relatív sebességtúllépést így nem lehet kiszűrni, de ha ott vannak a mérőeszközök, akkor az hamarosan rászoktatja a közlekedőket a kontrollált, szabálykövető magatartásra. Statisztika az is, hogy sok esetben nem a szabályszegők, hanem a vétlen közlekedők halnak meg. Én elsősorban a szabályosan közlekedőket akarom megvédeni.”

A teljes interjú itt olvasható.

Kommentek

  • peta33

    Inkább rendet kéne tenni a bűnözés terén,ugyanis el telt a ” 2 hét”,de már 3 év is,,és csak káosz van,gyilkolás,verekedés,rablás,,,,,meg hótorlaszok!!!!!!! szégyen

  • pécsimunkás

    A Lavina hadműveletben is beszedtek vagy 10 millát. Mondjuk ez a hideg vízre sem elég,abba is hagyták. peta33 a többit meg leírta.

  • hova

    Ez az ember már régen elvesztette a hitelét, nincs már bizalom vele szemben, a rendőrök is csak legyintenek rá. Valóban borzalmas volt akkor hallani a ” két hét alatt rend lesz” szlogent:ilyet egy felelős rendőri vezető nem mond. Az audit átvevő Csizmadi Gábor főkapitányt pl. jobban el tudnám képzelni a miniszteri székben. Csak hát a régi barátság ugye….Valóban sokat változott a bűnözés struktúrája és akkor amikor minden héten megölnek min. 1 embert nyereségvágyból, naponta min. 2 fegyveres rablás van, nem a traffi a legnagyobb gond. Stabilizálni kellene a rendőrséget, hitet és pénzt, lovat adni nekik, hogy végre 10 év múlva arról beszélhessünk, hogy ütőképes rendőrségünk, bűnügyi csapatunk van!! És akkor lenne bizalom is-mármint a rendőrök iránt.

  • szaboata

    Az nem szerepel az uniós elvárások között,hogy legyen rendes úthálózat az egész országban,ne ilyen stupid módon mint nálunk?.A baleset megelőzés ott kezdődik,hogy megtervezem rendesen az utakat,és meg is csinálom őket jó minőségben.
    Itt a forgalmat rávezették a fővárosra,így már az önmagában balesetveszélyes lett,és az országban lehet menni szarabbnál szarabb utakon,falvakon keresztül.Egy kicsit a fővárosi statust el kellene költöztetni mondjuk Pécsre,hogy itt is szívjanak egy kis lóvét a tanult elvtársak,és akkor talán észreveszik,hogy mit jelent Magyarországban élni.Nem Pesten osztani az észt.

  • vezess-admin

    Kedves Kommentelők!

    Az értelmes hozzászólásoknak örülünk, a másokat sértő kommenteket viszont töröljük.

    További jó olvasgatást!

    Üdv,
    Vezess.hu

  • dreiver

    Természetes,hogy értünk nincsen máig villogó jelzés a szabad fázis végén, term.hogy nincsen autós időszámláló lámpa, ami által időziteni lehetne az átkelést,nehogy “beragadjunk” természetes, hogy a gyalogos a legszűkebb jobbra-kanyarban is elénk ugorhat, (nem vicc). Olyan mesterséges balesetveszély-okozásnak is beillő szabályozás uralkodik ma, hogy az eltelt 50 év közl. gyakorlatomban hozzá foghatóra nem tudok visszaemlékezni.
    A logikus, értelmes udvarias közlekedés mára le lett züllesztve majdnem teljesen!
    Ezen term. csak a kapzsi pénzbehajtósdi tud, segiteni, elvégre nagydobbal is lehet verebet fogni.

  • bundaska1001

    Szerintem amit ígértek hogy a benzinár emelésben benne van az út díj is, legalább ha felét útra fordították volna, nem ilyenek lennének az útjaink. Megoldást nem a sebesség korlátozásokkal kellene kompenzálni,ha nem utakat kellene építeni,szerintem ?!

  • HakapesziM

    Megint beljebb vagyunk. Majd jobban kell figyelni, de mindig, mindenhol úgysem lehet mérni, megtaláljuk majd a helyet ahol lehet tolni. Persze jobb lenne legális módon, pl. autópályán, ahol messze a legkevesebb a baleset, úgy mint a németeknél szabályozott körülmények között, de hát ha nem, hát nem, majd csak maradnak mellékutak. Hazugság az egész, a relatív gyorshajtás és a figyelmetlenség a legfőbb baleseti ok. De ezeket nem lehet mérni, nem hoz pénzt. Lebutítják a vezetők képességeit, elvész az élvezet a vezetésből, nem profi vezetők lesznek az utakon, hanem megfélemlített, megfenyített robotok.

  • Kempelen10.

    Mi köze a cikkhez az úthálózatunknak, ami egyébként teljesen jó (az utak minősége sem rosszabb, mint cseh, szlovák vagy lengyel haverjainknál, de nyugodtan mondhatnám az észteket és a többi balti államot, ahol eddig megfordultam)

    A sebességmérés önmagában véve nem lehet gond, mert az is csak egy szabály, amit be kell tartani. A mikéntje, na az vérlázító sokszor. De ez nem a tényét kérdőjelezi meg, hanem a hogyanját.

    Ez az “inkább a bűnözőket fogják meg” szöveg meg buta, demagóg duma. A gyorshajtó is bűnöző egy ponton túl, akkor mi van? Ezek közlekedésrendészeti kérdések.

  • szaboata

    Kempelen,látszik,hogy késő volt amikor a hozzászólást írtad.Tudod,a közlekedést a maga egységében,és életszerűen tekintem.Gondolom nem a déldunántúlon laksz,és te is Budapest-ország szemszögéből ítéled meg az Országot.Ha érdekel,szívesen végigviszlek ezeken az utakon,ahol próbálunk összeköttetést teremteni egymással,az országban.Sem autópálya,sem jó út…és mégis utazunk,akár több száz km-t,és haladnánk is…

  • szaboata

    Most olvastam,hogy az idei télen már 26-an fagytak meg.ez kb 10 nap alatt történhetett.És mekkora fagyok voltak?
    Csak érdekesség képen megnéztem,hogy idén a közutakon 66-on haltak meg.
    Hova is kellene összpontosítani a figyelmet?No coment…

  • grobi74

    az agyát kellene be traffipaxozni!!!!! Csak a pénzt szedik be még a hülye is látja!

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

Erősen szennyezett a talaj az Óbudai Autóbuszgarázsban

Hamarosan megkezdődhet az Óbudai autóbuszgarázs területének kármentesítése. A talaj mellett a talajvíz is erősen szennyezett.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.