Minden a vadonatúj BMW M3 és M4-ről

Még erősebb, még könnyebb

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.12.12. 11.00

Az előzetes információkkal néhány százalékkal alálőtt a végleges adatoknak a BMW: frissen bemutatott sportmodelljei, az M3 szedán és az M4 kupé (egész kicsivel) erősebb, könnyebb, nyomatékosabb, mint vártuk.

Néhány hete gyakorlatilag mindent elmondott érkező újdonságairól a BMW, így mostanra szinte nem is maradt más, mint a műszaki információkat felsorolni. Vannak még persze apró finomságok, amiket eddig nem ecsetelt a BMW. 

Ilyen az M3 és az M4 aerodinamikája, amelynek alapját a teljesen sík fenéklemez és a (két modellnél eltérő módon megoldott) hátsó légterelő adja. Emellett azonban egy sor apróságra is odafigyeltek: a hűtőn átáramló levegőt például úgy vezették el, hogy ez leszorítsa az első tengelyt a földre, javítva a kormányozhatóságot. Nem hiányzik a kupéről ismert Air Curtain nyílás az első, és az Air Breather rések a hátsó tengely mögül – ezek a megbontott oldalfal mellett, illetve a kerék körül kialakuló légörvényeket hivatottak semlegesíteni. 
Sebességváltóból kétfélét kínálnak az autókhoz: a hatfokozatú kéziváltó 12 kilóval könnyebb elődjénél, a visszaváltást automatikus gázfröccs segíti, ami eddig a hétfokozatú dupla kuplungos váltó sajátja volt. Utóbbi, a Drivelogic M DKG váltó a szokásos rajtautomata (Launch Control) mellett két különleges funkciót is kínál: a Smokey Burnout a kerekek menet közbeni elpörgését engedélyezi, míg a Stability Clutch Control túlkormányzottság esetén oldja a kapcsolatot a kerekek és a motor között, segítve a stabilitás helyreállítását – ez nyilván teljesen (és reméljük, véglegesen) kikapcsolható funkció. 
A menetstabilizáló M Dynamic üzemmódban engedélyezi az elpörgést, a sajtóanyag szavaival élve “enyhe driftet” engedélyezve. A hajtás végpontján Aktív M differenciálmű található, amely 0-100 százalék között képes zárni. 
Az előző generációs M3-nál könnyebb futóművet mereven építették be a vázba, az elöl 255, hátul 275 mm széles abroncsokat kifejezetten az M-modellekhez fejlesztették ki. Az elektromechanikus kormánymű karaktere három állásban (Comfort, Sport, Sport+) módosítható; ugyanezek a beállítások érvényesülnek az opciós, adaptív lengéscsillapításban. 
A kovácsolt főtengellyel szerelt, hathengeres motor csúcsteljesítménye 431 LE (5390-7000/perc között), a legnagyobb forgatónyomaték 550 Nm (1800-5390/perc között). A két modell egyformán 4,1 (kézi sebességváltó esetén 4,3) másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, annak ellenére, hogy az M3 23 kilogrammal nehezebb az M4 kupénál (utóbbi kéziváltóval 1497 kilót nyom, DKG váltóval 40-nel több). A végsebesség alapkivitelben 250 km/óra, de az opciós M Driver csomag részeként 280-ra módosul a limit. A hivatalos átlagfogyasztás 8,3 l/100km. 
Ahogy a száraz karteres kenési rendszert, a hűtést is verseny-igénybevételre méretezték, a turbófeltöltőt külön elektromos szivattyú hűti, így nagy terhelést követően, álló helyzetben is biztosított a megfelelő hőháztartás.

Kommentek

  • demagóg

    Gyönyörű, kívánatos.
    Egyedül a középkonzol nem jön be, de valahogy biztos meg tudnám szokni.

  • Guevara

    “Száraz karteres” kézi váltó?? Váltónál hol van “karter”?

  • sveqs

    Jogos a panasz, természetesen a motor kapott száraz karteres kenést

Megéri hűségesnek lenni? Gombokért?

A nagyobb kúthálózatok rafinált pontgyűjtő akciókkal próbáljál magukhoz édesgetni az autósokat. De kinek éri ez meg? Naná, hogy nem nekünk

Peugeot Instinct: Tanulékony kombikupé

Elektromosnak sejtettük, és részben az is: a Peugeot tanulékony kombikupéja konnektoros hibrid hajtásláncot kapott több mint 300 lóerővel.

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.