Minden a vadonatúj BMW M3 és M4-ről

Még erősebb, még könnyebb

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.12.12. 11.00

Az előzetes információkkal néhány százalékkal alálőtt a végleges adatoknak a BMW: frissen bemutatott sportmodelljei, az M3 szedán és az M4 kupé (egész kicsivel) erősebb, könnyebb, nyomatékosabb, mint vártuk.

Néhány hete gyakorlatilag mindent elmondott érkező újdonságairól a BMW, így mostanra szinte nem is maradt más, mint a műszaki információkat felsorolni. Vannak még persze apró finomságok, amiket eddig nem ecsetelt a BMW. 

Ilyen az M3 és az M4 aerodinamikája, amelynek alapját a teljesen sík fenéklemez és a (két modellnél eltérő módon megoldott) hátsó légterelő adja. Emellett azonban egy sor apróságra is odafigyeltek: a hűtőn átáramló levegőt például úgy vezették el, hogy ez leszorítsa az első tengelyt a földre, javítva a kormányozhatóságot. Nem hiányzik a kupéről ismert Air Curtain nyílás az első, és az Air Breather rések a hátsó tengely mögül – ezek a megbontott oldalfal mellett, illetve a kerék körül kialakuló légörvényeket hivatottak semlegesíteni. 
Sebességváltóból kétfélét kínálnak az autókhoz: a hatfokozatú kéziváltó 12 kilóval könnyebb elődjénél, a visszaváltást automatikus gázfröccs segíti, ami eddig a hétfokozatú dupla kuplungos váltó sajátja volt. Utóbbi, a Drivelogic M DKG váltó a szokásos rajtautomata (Launch Control) mellett két különleges funkciót is kínál: a Smokey Burnout a kerekek menet közbeni elpörgését engedélyezi, míg a Stability Clutch Control túlkormányzottság esetén oldja a kapcsolatot a kerekek és a motor között, segítve a stabilitás helyreállítását – ez nyilván teljesen (és reméljük, véglegesen) kikapcsolható funkció. 
A menetstabilizáló M Dynamic üzemmódban engedélyezi az elpörgést, a sajtóanyag szavaival élve “enyhe driftet” engedélyezve. A hajtás végpontján Aktív M differenciálmű található, amely 0-100 százalék között képes zárni. 
Az előző generációs M3-nál könnyebb futóművet mereven építették be a vázba, az elöl 255, hátul 275 mm széles abroncsokat kifejezetten az M-modellekhez fejlesztették ki. Az elektromechanikus kormánymű karaktere három állásban (Comfort, Sport, Sport+) módosítható; ugyanezek a beállítások érvényesülnek az opciós, adaptív lengéscsillapításban. 
A kovácsolt főtengellyel szerelt, hathengeres motor csúcsteljesítménye 431 LE (5390-7000/perc között), a legnagyobb forgatónyomaték 550 Nm (1800-5390/perc között). A két modell egyformán 4,1 (kézi sebességváltó esetén 4,3) másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, annak ellenére, hogy az M3 23 kilogrammal nehezebb az M4 kupénál (utóbbi kéziváltóval 1497 kilót nyom, DKG váltóval 40-nel több). A végsebesség alapkivitelben 250 km/óra, de az opciós M Driver csomag részeként 280-ra módosul a limit. A hivatalos átlagfogyasztás 8,3 l/100km. 
Ahogy a száraz karteres kenési rendszert, a hűtést is verseny-igénybevételre méretezték, a turbófeltöltőt külön elektromos szivattyú hűti, így nagy terhelést követően, álló helyzetben is biztosított a megfelelő hőháztartás.

Kommentek

  • demagóg

    Gyönyörű, kívánatos.
    Egyedül a középkonzol nem jön be, de valahogy biztos meg tudnám szokni.

  • Guevara

    “Száraz karteres” kézi váltó?? Váltónál hol van “karter”?

  • sveqs

    Jogos a panasz, természetesen a motor kapott száraz karteres kenést

Elrajtolt a Hankook Racer Cup új idénye

Izgalmas csatákkal indult el a Hankook Racer Cup bajnokság a hétvégén.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Dühös tulajdonosok perelik a Teslát

Csoportos keresetet adtak be a Tesla ellen a cég kaliforniai ügyfelei. Állításuk szerint életveszélyes kísérletbe kényszerítette  őket a cég az Autpilot szoftver idő előtti aktiválásával.

Meghalt egy kisfiú Alonso gokartpályáján

Fernando Alonsót is megrázta az eset, a balesetet kivizsgálják.

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidő-autó.

80-nal 80 km-t a Magyarországon gyártott lyukas gumival

Kipróbáltuk, milyen egy defektes autóval gurulgatni 80-nal az országúton, majd megnéztük a tatabányai gyárat, ahol az új csodagumi készül. És megtudtuk, mi a baj a másféle defekttűrő gumikkal.

Bődületes kasszasiker a Halálos iramban 8

A Halálos iramban 8. megint lekörözte a mezőnyt az észak-amerikai mozikban a hétvégén. Az autós akciófilm globális bevételei a csillagok közé repítik a filmet.

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

F1: A McLarennek és a Williamsnek drukkol Hamilton

A háromszoros világbajnok Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton reméli, hogy a két patinás brit csapat lehet még ellenfél számára a világbajnoki küzdelemben.

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.