Néhány hete gyakorlatilag mindent elmondott érkező újdonságairól a BMW, így mostanra szinte nem is maradt más, mint a műszaki információkat felsorolni. Vannak még persze apró finomságok, amiket eddig nem ecsetelt a BMW. 

Ilyen az M3 és az M4 aerodinamikája, amelynek alapját a teljesen sík fenéklemez és a (két modellnél eltérő módon megoldott) hátsó légterelő adja. Emellett azonban egy sor apróságra is odafigyeltek: a hűtőn átáramló levegőt például úgy vezették el, hogy ez leszorítsa az első tengelyt a földre, javítva a kormányozhatóságot. Nem hiányzik a kupéről ismert Air Curtain nyílás az első, és az Air Breather rések a hátsó tengely mögül – ezek a megbontott oldalfal mellett, illetve a kerék körül kialakuló légörvényeket hivatottak semlegesíteni. 
Sebességváltóból kétfélét kínálnak az autókhoz: a hatfokozatú kéziváltó 12 kilóval könnyebb elődjénél, a visszaváltást automatikus gázfröccs segíti, ami eddig a hétfokozatú dupla kuplungos váltó sajátja volt. Utóbbi, a Drivelogic M DKG váltó a szokásos rajtautomata (Launch Control) mellett két különleges funkciót is kínál: a Smokey Burnout a kerekek menet közbeni elpörgését engedélyezi, míg a Stability Clutch Control túlkormányzottság esetén oldja a kapcsolatot a kerekek és a motor között, segítve a stabilitás helyreállítását – ez nyilván teljesen (és reméljük, véglegesen) kikapcsolható funkció. 
A menetstabilizáló M Dynamic üzemmódban engedélyezi az elpörgést, a sajtóanyag szavaival élve “enyhe driftet” engedélyezve. A hajtás végpontján Aktív M differenciálmű található, amely 0-100 százalék között képes zárni. 
Az előző generációs M3-nál könnyebb futóművet mereven építették be a vázba, az elöl 255, hátul 275 mm széles abroncsokat kifejezetten az M-modellekhez fejlesztették ki. Az elektromechanikus kormánymű karaktere három állásban (Comfort, Sport, Sport+) módosítható; ugyanezek a beállítások érvényesülnek az opciós, adaptív lengéscsillapításban. 
A kovácsolt főtengellyel szerelt, hathengeres motor csúcsteljesítménye 431 LE (5390-7000/perc között), a legnagyobb forgatónyomaték 550 Nm (1800-5390/perc között). A két modell egyformán 4,1 (kézi sebességváltó esetén 4,3) másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, annak ellenére, hogy az M3 23 kilogrammal nehezebb az M4 kupénál (utóbbi kéziváltóval 1497 kilót nyom, DKG váltóval 40-nel több). A végsebesség alapkivitelben 250 km/óra, de az opciós M Driver csomag részeként 280-ra módosul a limit. A hivatalos átlagfogyasztás 8,3 l/100km. 
Ahogy a száraz karteres kenési rendszert, a hűtést is verseny-igénybevételre méretezték, a turbófeltöltőt külön elektromos szivattyú hűti, így nagy terhelést követően, álló helyzetben is biztosított a megfelelő hőháztartás.