Minden a vadonatúj BMW M3 és M4-ről

Még erősebb, még könnyebb

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.12.12. 11.00

Az előzetes információkkal néhány százalékkal alálőtt a végleges adatoknak a BMW: frissen bemutatott sportmodelljei, az M3 szedán és az M4 kupé (egész kicsivel) erősebb, könnyebb, nyomatékosabb, mint vártuk.

Néhány hete gyakorlatilag mindent elmondott érkező újdonságairól a BMW, így mostanra szinte nem is maradt más, mint a műszaki információkat felsorolni. Vannak még persze apró finomságok, amiket eddig nem ecsetelt a BMW. 

Ilyen az M3 és az M4 aerodinamikája, amelynek alapját a teljesen sík fenéklemez és a (két modellnél eltérő módon megoldott) hátsó légterelő adja. Emellett azonban egy sor apróságra is odafigyeltek: a hűtőn átáramló levegőt például úgy vezették el, hogy ez leszorítsa az első tengelyt a földre, javítva a kormányozhatóságot. Nem hiányzik a kupéről ismert Air Curtain nyílás az első, és az Air Breather rések a hátsó tengely mögül – ezek a megbontott oldalfal mellett, illetve a kerék körül kialakuló légörvényeket hivatottak semlegesíteni. 
Sebességváltóból kétfélét kínálnak az autókhoz: a hatfokozatú kéziváltó 12 kilóval könnyebb elődjénél, a visszaváltást automatikus gázfröccs segíti, ami eddig a hétfokozatú dupla kuplungos váltó sajátja volt. Utóbbi, a Drivelogic M DKG váltó a szokásos rajtautomata (Launch Control) mellett két különleges funkciót is kínál: a Smokey Burnout a kerekek menet közbeni elpörgését engedélyezi, míg a Stability Clutch Control túlkormányzottság esetén oldja a kapcsolatot a kerekek és a motor között, segítve a stabilitás helyreállítását – ez nyilván teljesen (és reméljük, véglegesen) kikapcsolható funkció. 
A menetstabilizáló M Dynamic üzemmódban engedélyezi az elpörgést, a sajtóanyag szavaival élve “enyhe driftet” engedélyezve. A hajtás végpontján Aktív M differenciálmű található, amely 0-100 százalék között képes zárni. 
Az előző generációs M3-nál könnyebb futóművet mereven építették be a vázba, az elöl 255, hátul 275 mm széles abroncsokat kifejezetten az M-modellekhez fejlesztették ki. Az elektromechanikus kormánymű karaktere három állásban (Comfort, Sport, Sport+) módosítható; ugyanezek a beállítások érvényesülnek az opciós, adaptív lengéscsillapításban. 
A kovácsolt főtengellyel szerelt, hathengeres motor csúcsteljesítménye 431 LE (5390-7000/perc között), a legnagyobb forgatónyomaték 550 Nm (1800-5390/perc között). A két modell egyformán 4,1 (kézi sebességváltó esetén 4,3) másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, annak ellenére, hogy az M3 23 kilogrammal nehezebb az M4 kupénál (utóbbi kéziváltóval 1497 kilót nyom, DKG váltóval 40-nel több). A végsebesség alapkivitelben 250 km/óra, de az opciós M Driver csomag részeként 280-ra módosul a limit. A hivatalos átlagfogyasztás 8,3 l/100km. 
Ahogy a száraz karteres kenési rendszert, a hűtést is verseny-igénybevételre méretezték, a turbófeltöltőt külön elektromos szivattyú hűti, így nagy terhelést követően, álló helyzetben is biztosított a megfelelő hőháztartás.

Kommentek

  • demagóg

    Gyönyörű, kívánatos.
    Egyedül a középkonzol nem jön be, de valahogy biztos meg tudnám szokni.

  • Guevara

    “Száraz karteres” kézi váltó?? Váltónál hol van “karter”?

  • sveqs

    Jogos a panasz, természetesen a motor kapott száraz karteres kenést

F1: Nem semmi, kitől kapott levelet Rosberg

Nico Rosbergnek mindenki gratulált már első (és utolsó) világbajnoki címéhez.

F1: Doktori címet kapott Jenson Button

A Forma-1 2009-es világbajnoka a mai naptól doktori címmel is rendelkezik.

F1: Rosberg még visszatérhet

Gerhard Berger el tudja képzelni, hogy a meglepetésre visszavonult Nico Rosberg még visszatér a Forma-1-be a jövőben.

F1: Ricciardót feltüzelte Verstappen érkezése

Daniel Ricciardo úgy érzi, pozitív hatással volt rá, hogy Max Verstappen egyből futamgyőzelemmel debütált a Red Bullnál.

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

Hideg tél helyett forró hangulatú képek

Mi fittyet hányunk a hóra és kitartunk! Jöhet zúzmara, marhatja arcunkat metsző szél, itt a Rúzs és Gépzsír rovatban akkor is bikinis lányok, vastag habbal autót mosó gyönyörű szüzek fogják forróvá varázsolni a levegőt!

F1: A Mercin és a Ferrarin röhög a Red Bull-főnök

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szépen odaszúrt a nagy riválisoknak karácsonyi üdvözlőlapján.

F1: Érdekes számot választott a McLaren-újonc

A Nemzetközi Automobil Szövetség kiadta a 2017-es Forma-1-es idény ideiglenes nevezési listáját. Nico Rosberg helye még üres.

Megint jó buli volt a Mikulás Rallye

A Ranga – Szőke kettős sikerét hozta a 20. Taxi 4 Mikulás Rallye. A škodás páros mögött az Ollé – Tóth páros végzett a második, míg a Kovács – Istovics duó a harmadik pozícióban a fagyos, de napsütéses időben megrendezett Veszprém környéki futamon.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.