A szeptemberi világpremier után megérkezett Magyarországra az új Hyundai i10. A miniautót régebben lehetett már kapni Magyarországon, de két éve kievezette az importőr, az új modellel viszont újra versenybe száll.

Az új generációs Hyundai i10 igazi európai modell, ide tervezték, itt fejlesztették és itt is gyártják. A fiatalos modell 80 milliméterrel hosszabb elődjénél (3665 mm), ezzel kategóriája egyik legnagyobb autója. Szélessége 65 milliméterrel 1660 milliméterre nőtt, amivel a szegmens legszélesebb tagja lett.  Csomagtartója 252 literes, ami igen tágasnak számít a kategóriában.


Mint a budapesti sajtótájékoztatón kiderült kezdetben kétféle motorral kapható a Hyundai i10: 1,0 literes (66 LE) és 1,25 liter hengerűrtartalmú (87 LE) benzinesekkel. Később a háromhengeres LPG-s változatban is elérhető lesz. Az ötsebességes kéziváltó mellett négyfokozatú automata is kérhető. Mindegyik motorral háromféle felszereltségi szint mellett választható az i10.

Az alapmodell listaára 2 490 000 forint, de a többi variánshoz hasonlóan erre is érvényes az importőr által kínált 150 000 forintos bevezetési kedvezmény. Így 2 340 000 forinttól kapható az új Hyundai i10. Az ára megfelel a szegmensben szokásosnak.

Néhány konkurens modell alapára:

Suzuki Spalsh 1.0  68 LE                     2 203 000
Toyota Aygo 1.0L 68 LE                        2 345 000
VW up! 1,0  60 LE                                2 579 920
Renault Twingo  1,2 75 LE                   2 790 000
Ford Ka 1,2 69 LE                                2 914 000

Az autóhoz szériában jár, hat légzsák, ESP, központizár, szervokormány, rendelhető hozzá sebességtartó automatika, fűthető kormánykerék és első ülések, intelligens kulcs, automatikus klímavezérlés is.

Az új generációs i10 is megkapja a márka Triple 5 garanciális csomagját, amely öt éves időtartamú, kilométer-korlátozás nélküli általános garanciát, öt éves asszisztencia-szolgáltatást, valamint öt éven át évenként egyszeri átvizsgálást tartalmaz.

A vállalat nagyon sokat vár a megújult modelltől: tervei szerint 2014-ben, az értékesítés első teljes évében 74 ezer i10-es talál gazdára, ami 6,3 százalékos részesedét jelentene a városi kisautók piacán.
Az mini autók kategóriája az A szegmens az európai autóeladások 9,8 százalékát teszi ki, a Hyundai ennek a résznek  jelenleg az 5,6 százalékát tudhatja magáénak. 


Magyarországon az A szegmens a piac 3,8 százaléka, ez január-november között nagyjából 2000 autót jelentett, de a piaci információk szerint ennek fele reexporttal elhagyja az országot és igazából külföldi kézbe kerül.

Tetszik az új Hyundai i10?

  • Tetszik az új modell, vennék62%
  • Valami egészen mást vennék, ha kis autó kellene13%
  • Inkább a Suzuki Splash9%
  • Inkább a VW up!8%
  • Inkább a Toyota Aygo5%
  • Inkább a Renault Twingo2%
  • Inkább a Ford Ka1%

Tetszik az új Hyundai i10?


Hyundai tervei szerint nagyjából 50 darab fogyhat el egy év alatt az i10-ből. Mint a szerdai sajtótájékoztatón elhangzott az importőr azt várjam, hogy az i10 új vevőket hoz a márkának, nem házon belül dönt majd úgy valaki, hogy másik típus helyett válassza ezt.

Európai szinten 2013-ban csökkent a Hyundai piacrészesedése, ugyanakkor világviszonylatban 7,5 százalékos növekedést értek el, főként a kínai piac bővülésével. A cég török gyárának bővítése nyomán immár évi 500 000 kocsi készülhet Európában, így az európai értékesítés 90 százaléka itteni gyártásból kerülhet ki.

Bár vannak biztató jelek, a Hyundai szerint 2014-ben is az ideihez hasonló mennyiségben fogyhatnak az autók hazánkban, nagyjából 60 000 kocsival számol a cég, amely 1300 Hyundai értékesítését reméli. 

Jó hír viszont, hogy a Érden épít fel új raktárbázisát a Hyundai. A jövő nyárra megnyíló központból 14 országba szállítják majd az alkatrészeket. Eleinte 40, később 60 ember dolgozik majd ott.