Háttal a forgalomnak: merész ötlet a Rinspeedtől

Márciusban jön a Rinspeed XchangE

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.12.12. 17.00

Az extrém ötleteiről hírhedt svájci Rinspeed az önjáró autó koncepcióját is szokatlan oldalról ragadta meg: nem a technológia érdekli, hanem hogy az milyen előnyöket jelent az ember számára.

Ha már az autó önmagát vezeti, miért kellene mindenkinek mereven előre bámulnia? – tette fel a kérdést Frank M. Rinderknecht, a formabontó ötleteiről híres Rinspeed agytrösztje, és rögtön választ is ad rá, mégpedig frappánsat. Az XchangE tanulmányban elöl és hátul egyaránt a repülőgépek első osztályát idéző, kényelmes fotelek találhatók – az ott megszokott állíthatósággal. 

Ez azonban csak a kezdet, mert az autóhoz egy vadonatúj kezelő- és kijelzőfelületet is kidolgoztak, amely szórakozásra, munkavégzésre és a szokásos fedélzeti információk megjelenítésére egyaránt alkalmas – töltsük csak el tartalmasan az ajándékba kapott szabadidőt! 
A kényelmes elhelyezkedéshez persze meg kell szabadulni a kormánykeréktől. Ez Rindeknecht szerint nem probléma: csupán egy elektronikus steer-by-wire kománymű szükséges, ami nincs fizikai kapcsolatban a kormánykerékkel (ilyet egyébként a jelenlegi jogszabályok nem tesznek lehetővé), és máris be lehet tolni középre a kormányt, ahol az senkit nem zavar. 
A Rinspeed XchangE, a cég huszadik tanulmányautója természetesen elektromos hajtást kapott, ennek részleteiről azonban nem nyilatkozik a cég: majd március elején, a Genfi Autószalonon erre is fény derül ugyanúgy, mint az autó külső formatervére.

Kommentek

  • husky

    Ezt bármelyik lakóautó tudja csak azok nem mennek maguktól. Sőt volt egy pici 3 ajtós Volvó prototípus is, vagy 25 ? éve, ahol szintén háttal ültek ketten, a kocsi hátuljában.

  • Xebulon

    Ezek még nem elég merész tervek, például arra épít, hogy muszáj kilátni elől. Nyugodtan előre lehetne tenni a csomagtartót is a motorháztetőre, utána lehetne tenni az emberfülkét benne egy kis nappalival, limobeltérrel.

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.