Háttal a forgalomnak: merész ötlet a Rinspeedtől

Márciusban jön a Rinspeed XchangE

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.12.12. 17.00

Az extrém ötleteiről hírhedt svájci Rinspeed az önjáró autó koncepcióját is szokatlan oldalról ragadta meg: nem a technológia érdekli, hanem hogy az milyen előnyöket jelent az ember számára.

Ha már az autó önmagát vezeti, miért kellene mindenkinek mereven előre bámulnia? – tette fel a kérdést Frank M. Rinderknecht, a formabontó ötleteiről híres Rinspeed agytrösztje, és rögtön választ is ad rá, mégpedig frappánsat. Az XchangE tanulmányban elöl és hátul egyaránt a repülőgépek első osztályát idéző, kényelmes fotelek találhatók – az ott megszokott állíthatósággal. 

Ez azonban csak a kezdet, mert az autóhoz egy vadonatúj kezelő- és kijelzőfelületet is kidolgoztak, amely szórakozásra, munkavégzésre és a szokásos fedélzeti információk megjelenítésére egyaránt alkalmas – töltsük csak el tartalmasan az ajándékba kapott szabadidőt! 
A kényelmes elhelyezkedéshez persze meg kell szabadulni a kormánykeréktől. Ez Rindeknecht szerint nem probléma: csupán egy elektronikus steer-by-wire kománymű szükséges, ami nincs fizikai kapcsolatban a kormánykerékkel (ilyet egyébként a jelenlegi jogszabályok nem tesznek lehetővé), és máris be lehet tolni középre a kormányt, ahol az senkit nem zavar. 
A Rinspeed XchangE, a cég huszadik tanulmányautója természetesen elektromos hajtást kapott, ennek részleteiről azonban nem nyilatkozik a cég: majd március elején, a Genfi Autószalonon erre is fény derül ugyanúgy, mint az autó külső formatervére.

Kommentek

  • husky

    Ezt bármelyik lakóautó tudja csak azok nem mennek maguktól. Sőt volt egy pici 3 ajtós Volvó prototípus is, vagy 25 ? éve, ahol szintén háttal ültek ketten, a kocsi hátuljában.

  • Xebulon

    Ezek még nem elég merész tervek, például arra épít, hogy muszáj kilátni elől. Nyugodtan előre lehetne tenni a csomagtartót is a motorháztetőre, utána lehetne tenni az emberfülkét benne egy kis nappalival, limobeltérrel.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.