Alig néhány héttel azután, hogy diadalmasan zárta az idei évadot, az Audi máris bemutatta a következő szezonra szánt LMP1-es versenyautóját. Durván néz ki, főként a vörös menetfényekkel.

Az R18 e-tron quattro csak látszólag a régi: az Audi vadonatúj technológiákat épített be a burkolatok alá. Nem volt más választásuk, hiszen az FIA drasztikusan megváltoztatta nem csak a szabályokat, de azok alapvető filozófiáját is: jövőre nem az autók teljesítményét, hanem üzemanyagfogyasztását korlátozzák. A fejlesztési cél tehát fordított volt: az ideihez hasonló, győztes menetteljesítményeket kell csekélyebb energiafelhasználás mellett biztosítani. 
Az elmúlt két évben tehát ennek fényében fejlesztették az új generációs R18-ast, amelynek hajtáslánca nagy vonalakban megegyezik ugyan az ideivel, ám a részleteket finomhangolták, és egy plusz hibrid kört is beépített az autóba. 
A hajtáslánc magvát továbbra is az Audi kipóbált V6 TDI dízelmotorja adja, ám ezt az alapvető elvárásokkal összhangban 30 százalékkal takarékosabbra hangolták. 
Ehhez a belső égésű komponenshez az eddigiekkel szemben nem egy, hanem két hibrid egység csatlakozik. Megmaradt a tavalyi, lendkerekes rendszer, amely a fékezéskor felszabaduló energiát tárolja, ugyanakkor a turbófeltöltőre is szereltek egy generátort, amely a kipufogógáz fölös energiáját (például amikor a maximális töltőnyomás miatt lefúvat a turbó) képes elektromos árammá átalakítani. Az itt kinyert energiát szintén a lendkerék tárolja; azt innen akár az első tengelyre, akár az elektromos turbófeltöltőbe tudják visszatáplálni, a választott stratégiától függően. 
Nem csak hajtásláncában változott ugyanakkor az autó. Bár látszólag azonos a tavalyival, maga a karosszéria is átalakult. 10 centiméterrel keskenyebb, ugyanakkor a szabályok 20 mm-rel nagyobb teljes magasságot és tágasabb pilótafülkét követelnek meg. Mindez alapjaiban megváltoztatta az autó aerodinamikáját, különös tekintettel a leszorítóerőre. Az új szabályrendszer másfelől lehetővé teszi, hogy mostantól előre is teljes értékű szárnyat szereljenek fel, így a versenyautó könnyebben, gyorsabban és olcsóbban igazítható az egyes pályák egyedi követelményeihez. 
A biztonsági elvárások is szigorodtak: még szilárdabb lett a pilótafülke, a sebességváltó mögé gyűrődőzónát építettek be, a kerekeket pedig mostantól ki kell pányvázni a karosszériához. Az új előírások lehetővé tették a versenyautók tömegének a csökkentését: a tavalyi 915 kilós versenysúly helyett idén akár 870-re is lemehet a csapat – csakhogy a plusz hibrid rendszer eleve nehezebbé tette a járművet, így vadonatúj tömegcsökkentő megoldásokat kellett bevetniük. 
Az R18 e-tron quattro április 20-án, a Silverstone-i hatórás futamon áll először rajthoz.
Az alábbi videón az idei R18 egy Le Mans-i körét élvezhetjük