Női vezérigazgatója lesz a General Motorsnak

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.12.11. 11.00

A General Motors történetében először női vezérigazgatója lesz a cégnek. Mary Barra váltja Dan Akersont.

A General Motors történetében először női vezérigazgatója lesz a cégnek. A vállalat irányítását Mary Barra veszi át Dan Akersontól, aki 2010 óta vezette a céget. Barra jelenleg a GM-en belül a termékfejlesztésért és a minőségbiztosításért felelős.

A Bloomberg szerint Akerson először a dolgozóknak jelentette be, hogy lemond vezérigazgatói posztjáról. A GM szóvivője kezdetben nem kommentálta az értesüléseket, de nagyjából 30 perccel később a cég hivatalos közleményben erősítette meg a vezetőváltást.


Mary Barra mellett piaci elemzők esélyesnek tartották a vezérigazgatói posztra a GM észak-amerikai üzletágának elnökét, Mark Reusst, a pénzügyi vezérigazgatót, Dan Ammannt és Steve Girsky vezérigazgató-helyettest is. Az elemzők szerint a vezetőváltás nagyon fontos egy autógyártó cég életében, mert a vezető személye több milliárd dolláros eltérést jelenthet bevételekben.

Barra nemcsak a GM első női vezérigazgatója lesz, hanem az egész autóiparban ő lesz az első nő, aki ilyen magasra jutott. Barra 1980-ban, húszéves kora előtt csatlakozott a GM-hez az egyik szakképző intézet hallgatójaként, innen küzdötte fel magát egészen a vezérigazgatói posztig. Volt üzemvezető, a mérnöki üzletág alelnöke, több üzletág vezérigazgatója, irányította a humánerőforrás osztályt, és közben a Stanford egyetemen MBA diplomát szerzett.

Dan Akerson az idén már utalt rá, hogy pár éven belül egy nő vezetheti majd Amerika valamelyik három nagy autógyártójának egyikét. Most már lehet tudni, hogy Mary Barrára gondolt. Akerson elvileg 2014 elejéig maradt volna a GM vezetője, de családi okok miatt előbbre hozta távozását. A General Motors cégcsoportnak 2012-ben 152,3 milliárd dollár bevétele volt.

(Forrás: MTI)

Kommentek

  • DEAK

    Innen nincs hova lépni a sakktáblán,-konec…

  • DEAK

    Az szakmai előmenetele remek,-de ez most kevés…

F1: Máris elromlott a McLaren és a Red Bull

Alig kezdődött meg a Forma-1-es tesztelés, két nagycsapat máris komoly műszaki hibákba futott bele. A Red Bullt tréleren kellett a garázsba szállítani.

Melyik a legszebb 2017-es Forma-1-es autó? Szavazz!

Új idény, radikálisan új Forma-1-es autók – de melyik csapat volt a legügyesebb, már ami az esztétikát illeti?

F1: Ki vezeti először az új autókat?

Ma délelőtt Barcelonában megkezdődik a 2017-es Forma-1-es idény első hivatalos tesztje, 10 csapat küld pályára új autót. Itt a hét beosztása.

Chevy Camaro ZL1 1LE: csak véletlenül kap rendszámot

Egyedi komponensekkel és hangolással tette versenypálya-kompatibilissé a Camaro eleve legsportosabb kivitelét a Chevrolet.

Minden második autós kártérítést kap

500 millió forintból javítják ezekben a hetekben a kátyúkat országszerte, de a Magyar Közút szerint az általuk használt anyag csak ideig-óráig jó, a tartóssága változó. Akinek megsérült az autója, jelentkezzen, jár a pénz.

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.