Megszűnés fenyegeti az ausztrál autóipart

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.12.11. 18.00

A GM Holden, a General Motors ausztrál leányvállalata szerdán bejelentette, hogy 2017-ig bezárja két üzemét, és megszünteti a gépkocsigyártást Ausztráliában.

A GM a magas költségekkel és az ausztrál dollár “megnyomorítóan erős” árfolyamával indokolta döntését. “Akárhogy forgatjuk a számokat, ebben az országban hosszabb távon képtelenség gépkocsit gyártani vagy összeszerelni” – mondta Mike Devereux, a GM Holden vezérigazgatója.

Ausztrál sajtóértesülések szerint a GM Holden évi 150 millió amerikai dollár (33 milliárd forint) kormánytámogatás fejében lenne csak hajlandó folytatni a termelést. Az utóbbi 11 évben a GM Holden 1,6 milliárd amerikai dollárnak (351 milliárd forint) megfelelő szubvenciót kapott a kormánytól. A több mint másfél százados múltra visszatekintő Holden, amelyet 1931-ben vásárolt meg a GM, évtizedekig az ausztrál feldolgozóipari sikerek szimbóluma volt, és ikonikus nemzeti márka az ausztrálok szemében.

A Ford májusban közölte, hogy 2016-ban felhagy az autógyártással Ausztráliában, a Mitsubishi Motors pedig már 2008-ban kivonult az országból. Ha a GM távozik, a Toyota marad az egyetlen gépkocsigyártó Ausztráliában, és ausztrál iparági szakértők tartanak tőle, hogy a magas termelési költségek és az ausztrál dollár folyamatos erősödése következtében egyre olcsóbb import a japán gyárat is kiszorítja a piacról. Ezzel összeomlana a mintegy 150 céget számláló és 40 ezer embert foglalkoztató beszállítói hálózat is.

Ausztráliában évente 1,1 millió új autót állítanak forgalomba, de ezeknek jelenleg már csak a 10 százaléka hazai gyártású. A piacon 65 márka 365 modellje versenyez.

(Forrás: MTI)

Kommentek

  • Ádám31

    És mi lesz a V8 Supercars-al így?

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: A jövő héten visszatérhet a sérült pilóta

Sajtóértesülések szerint az első barcelonai tesztet nyaksérülés miatt kihagyni kényszerülő Pascal Wehrlein a jövő héten már beülhet a Sauberbe.

F1: Máris elromlott a McLaren és a Red Bull

Alig kezdődött meg a Forma-1-es tesztelés, két nagycsapat máris komoly műszaki hibákba futott bele. A Red Bullt tréleren kellett a garázsba szállítani.

Már ezért is többet kell fizetniük az autósoknak

Az autósok 2016-ban átlagosan 78 000 forintért kötöttek teljes körű casco biztosítást, ami közel 9 százalékkal haladja meg az előző év hasonló időszakában mért szintet (71 600 Ft).

Magyar pilóta a ralikrossz-világbajnokságban

2017-ben állandó magyar versenyzővel startol a ralikrossz-világbajnokság.

Drága a magyar üzemanyag, ennyiért adják a szomszédok

Szétnéztünk, hogy a szomszédos országokban mennyibe kerül az üzemanyag, és a müzlibe vágtuk a kanalat.

Melyik a legszebb 2017-es Forma-1-es autó? Szavazz!

Új idény, radikálisan új Forma-1-es autók – de melyik csapat volt a legügyesebb, már ami az esztétikát illeti?

Jön az ingyenes magyar KRESZ-vizsga

A tervek szerint ingyenessé teszik a KRESZ-vizsgát a diákok számára.

F1: Ki vezeti először az új autókat?

Ma délelőtt Barcelonában megkezdődik a 2017-es Forma-1-es idény első hivatalos tesztje, 10 csapat küld pályára új autót. Itt a hét beosztása.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.