Csalafinta terepkupé-tanulmány a Volvótól

Az új generációs XC90 előzetese

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.12.11. 14.00

Januárban mutatja be az ősszel leleplezett Concept Coupé következő evolúciós lépcsőfokát, a Concept XC Coupét a Volvo. Valójában az ősszel bemutatkozó XC90 szabadidőjármű előtanulmányáról van szó.

Szeptemberben vadonatúj irányba indult el a Volvo formatervezési részlege, és ezzel együtt az egész márka is. Merészebb, érzékibb vonalakat rajzolnak, elszakadnak a közhelyes dobozformától, újraértelmezik a kötelező, jellegzetes hűtőmaszkot. 

Thomas Ingenlath vezetésével háromfázisú támadást ígért a Volvo. Ennek első hulláma volt a szépséges Concept Coupé, most pedig itt a Concept XC Coupé, az azonos platformra (a Volvo vadonatúj, közép- és nagyméretű modelleit kiszolgálni tervezett padlólemezre) épülő tereptanulmány. 
Erről átfogó képet még nem mutattak meg, a nagy durranást a januári, Detroiti Autószalonra tartogatják. A grafikákból és a kísérő videóból azért kiderül, hogy a far sziluettjét az XC60-nál bevált, ívelt hátsó helyzetjelző uralja, míg az orr a Volvo Concept Coupé öröksége, de a 2011-es Concept You hangvétele is megjelenik benne. 
Noha első pillantásra az elbúcsúztatott C30 hagyatékát látszik folytatni, egészen más irányt készít elő az új tanulmány: formajegyeivel jövő szeptemberben már az akkor debütáló, új generációs XC90-en fogunk ismét találkozni.

Kommentek

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.