A legdurvább Hyundai a VW-ellen

Négy pilótával támad a Hyundai

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2013.12.11. 09.03

Thierry Neuville mellett további három pilóta vezetheti a Hyundai vadiúj versenyautóját a rali-világbajnokságon. Ütős a Hyundai i20 WRC.

A Hyundai bejelentette, hogy Dani Sordo és Chris Attkinson is szerepet kap csapatukban a 2014-es rali-világbajnokságon. Azt már korábban lehetett tudni, hogy a WRC-be jövőre visszatérő csapat elsőszámú versenyzője az M-Sporttól elcsábított Thierry Neuville lesz, aki 2013-ban második helyen végzett a bajnokságban.

Neuville minden futamon vezeti majd az új Hyundai i20 WRC-t, míg Sordo, Attkinson, illetve az autóval már számos tesztet elvégző Juho Hanninen különböző versenyeken kapnak szerepet.

Az évadnyitó Monte-Carlo-ralin Sordo vezet majd, ahogy várhatóan az összes többi aszfaltos utakra épülő futamon is. Ha tippelnünk kell, akkor azt mondanánk Hanninen a Svéd-rali mellett, Finnországban és még egy Európai murvás versenyen vezet majd, míg Attkinson az Európán kívüli laza talajú futamokon kaphat szerepet, Ausztráliában biztosan ő vezet.  Az ausztrál már tesztelte a Hyundai i20 WRC-t, spanyol kollégája viszont még nem ült benne.

 
Michel Nandan, a Hyundai csapat vezetője a keddi bemutatón elmondta az elsődleges céljuk 2014-re, hogy minden versenyen célba érjen mindkét autójuk, és ezzel adatokat, tapasztalatot szerezzenek. Remélik, hogy az év során összejön a dobogós eredmény, későbbre azonban egyértelműen a győzelmet tűzték ki célul.

A Hyundai 1998-ban próbálkozott először a raliban. Két szezonon keresztül versenyzett az F2-es kategóriában, majd 2000-től a WRC-k osztályában folytatta a szereplését a háromajtós Accentre alapuló raliautójával. Akkor kis költségvetéssel próbálkoztak, nem igazoltak top pilótát és az autó sem volt a legjobb. Viszonylag eredménytelen szereplésüket követően 2003-ban kiszálltak a sportból.


Úgy tűnik, most komolyabban foglalkoznak a témával. Komoly beruházás mellett épül a csapat főhadiszállása Németországban. Jelenleg még vásárolják versenymotorjaikat, ugyanaz a francia cég, a Pipou Moteurs szállítja nekik, mint az M-Sportnak a Ford Fiestákhoz, ám már épül saját részlegük a motorfejlesztéshez, gyártáshoz. A Hyundai i20 WRC motorja 1,6 literes, turbós, hatfokozatú szekvenciális váltón keresztül hajtja mind a négy kereket.

A Hyundai feladata nem egyszerű, az óriási tapasztalattal rendelkező Citroën és M-Sport, illetve a gigantikus költségvetéssel dolgozó Volkswagen ellen kell bizonyítania. Izgalmas jövő vár a rali-világbajnokságra.

Így tesztelt a Hyundai 2013-ban

A legdurvább Hyundai a VW-ellen 1

Kommentek

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.