Túlélni két keréken

Motorozz ésszel!

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.12.10. 15.00

Hiába jön a tél, vannak, akik ilyenkor sem akarnak, vagy hivatásuk miatt nem tudnak leszállni a nyeregből. Nem csak nekik szól azonban ez a közlekedésbiztonsági kampányfilm…

Magyarországon húsz autósra jut egy motoros – csoda, hogy úgy tekintünk rájuk a szélvédő mögül, a volánt markolva, mint felfoghatatlan motivációk által vezérelt, kiszámíthatatlan reakciókra képes űrlényekre?
Az alábbi filmet kifejezetten készítőjük kérésére, de nem magunk akarata ellenére tesszük közzé. Egyrészt azért, mert az autósok és a motorosok halmaza között bizony van egy jelentős metszet, biztosak vagyunk tehát abban, hogy a film ezen a csatornán keresztül is sok motorost elér. Másrészt viszont annak is érdemes megnéznie, akinek esze ágában sincs két kerékre pattannia: a videóban ismertetett veszélyhelyzetek jelentős részét ugyanis (már csak nagyobb létszámunk miatt is) mi magunk, autósok idézzük elő. 
Ha tudjuk, mi rossz a motorosnak, talán legközelebb észbe kapunk a kritikus manőver közben, és leállunk, mielőtt veszélybe sodornánk egy nálunk sokkal törékenyebb közlekedőt.

Szavazás

Amikor autót vezetsz, odafigyelsz a forgalomban a motorosokra?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • Guillotine

    “mielőtt veszélybe sodornánk egy nálunk sokkal törékenyebb közlekedőt”

    Kár,hogy nem ennek megfelelően viselkednek!

    (Tiszetlet a kivételnek! Abból kevés van..)

  • Holiday

    Nekem mindig jó napom van. Különösen, amikor rajongómmal találkozom a MM-ban, aki úgy megilletődik, hogy elpirul. De hát ez van. :-)

  • Holiday

    Az év tavaszi és késő őszi időszakai veszélyesebbek ebből a szempontból tapasztalataim szerint. Előbbi esetében még nem, utóbbikor már nem számítanak ránk az autósok. Tudomásul kelél venni minden autósnak, hogy egy motor felfoghatatlanul rövid idő alatt képes hozzájuk érkezni, elhaladni, egyáltalán bármilyen pozíciót váltani. Ehhez nem kell esztelenül motorozni, finom és felelősségteljes járműkezeléssel is elérhető, hogy a csekély súly-nagy teljesítmény hatására a motor váratlanul fürge legyen.

    Ez az autósok számára folyamatos figyelést, a motorosok részéről pedig toleranciát feltételez. Senkinek nem lehet célja a másikat bosszantani. Aki pedig ekézi a motorosokat, az üljön két kerékre, tegyen egy túrát az ország bármelyik pontján és máris kifújja majd a fejéből a gyűlöletet, előítéletet a szél.
    Széles utat!

  • Guillotine

    Holiday!

    Akkor tisztázzuk!

    Hol látsz te itt fikázást?Emeled ki kérlek!

    Mitől lennék ostoba és tudatlan?2005-től 2010-ig motoroztam chopperrel,gyorsaságival egyaránt ,részt vettem minden évben a környező motorostalálkozókon.
    Nekem ennyi elég volt mivel az életem más fordulatot vett abbahagytam.
    Ettől függetlenül nagyon sok olyan motorossal találkoztam pályafutásom során akik fittyet hánytak a szabályokra és vagányságból hülyeségeket csináltak nem egyszer ittasan!

    Megkérdem még egyszer honnan tudod ,hogy nem tudom mit beszélek?

    Az a lényeg,hogy ez az én véleményem amit leírhatok ide kulturáltan!
    Sajnos ha ez nem egyezik a tiéddel akkor azt nem veszi be a gyomrod,de ez a te bajod!

    Tisztázzuk azt is,hogy se időm se kedvem 120km utazni azért ,hogy beszélgesse egy olyan valakivel akit nem szívlelek!
    Szerintem ilyet senki sem csinál!
    Ez nem gyávaság csak nem vagyok rád kíváncsi!

    Mi az “MM-ban” ?
    Ahogy múltkor is leírtam szerintem te összekeversz engem valakivel!

    Illetve ezúton szeretném megkérni akkor a vezess.hu szerkesztőit,hogy a rám nézve sértő/sértegető hozzászólásaidat töröljék téged pedig arra,hogy tanulj meg végre úriember módjára kifejezni a másik iránti nem tetszésedet!

  • Guillotine

    Ja és nagyon kétlem,hogy ha ilyen dolgok miatt a másikat ócsárolva kifordulsz magadból akkor bármelyik napod is jó lenne..

    Minden jót!

Barbár Mad-Max autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

Teniszpályára skiccelték fel a luxuskombit

Wimbledon makulátlan gyepébe nem vandálok, hanem maguk a pályagondozók rajzolták bele a Jaguar XF Sportbrake prémium kombi körvonalait.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

F1: Szocsiban talán már célba ér Alonso

A Honda a hétvégén következő Orosz Nagydíjra megbízhatósági javításokat visz, a múlt heti teszt után bizakodnak a McLarennél.

Felhők közé emel a magyar Trabant motor, és ez nem vicc

Magyarországon az épülő szocializmus találkozása a repülési vággyal érdekes szerkezeteket szült, a felhők közé vágyóknak köszönhetünk egy különleges Trabant motort, ami képes volt embereket égbe emelni.

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

A Toyota felszámolja a közlekedési dugókat

Sikerrel zárult a Toyota Mobilitási Alapítvány (TMF) thaiföldi projektje, amelynek elsődleges célja a hatmilliós Bangkok utcáin gyakran tapasztalható közlekedési dugók enyhítése volt.

F1: Mégsem nyúlnak a DRS-zónákhoz

Bár az előzések száma jelentősen csökkent a Forma-1-ben 2016-hoz képest, a Nemzetközi Automobil Szövetség úgy döntött, nem módosít a DRS-zónákon.

Kereszteződésben ennél zseniálisabb dolgot még nem láttunk

Nem tudsz kihajtani a keresztező forgalom miatt, és senki nem enged ki? Van egy megoldás!

Na, hány km új autópálya épül 100 milliárdból?

Az M4 Berettyóújfalu és Nagykereki közti szakaszának első üzeméhez hasonlóan a másodikat is a Duna Aszfalt és a Hódút építheti meg, ezúttal az A-Híd Zrt.-vel együtt.

F1: Napokon belül bejelenthetik a Sauber-Hondát

Ahogy közeleg a határidő, egyre erősebbek a Saubert a Hondával összekapcsoló hírek. Jövőre már két csapatnak szállíthat a japán gyártó.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.