A SimCity egy közúti forgalomtól elzárt tesztpálya, ahol az új asszisztens-rendszereket próbálják ki. Schumacher a Mercedes-Benz márkanagyköveteként, és az Intelligent Drive program fejlesztési partnereként tesztelte az autó biztonsági megoldásait.


Jochen Hermann, a Mercedes-Benz asszisztens-rendszerekért és az aktív biztonságért felelős főmérnöke Schumachert is bevonta egyes döntésekbe, például, hogy milyen gyorsan jelenjen meg, és meddig tartson a veszéyt jelző optikai figyelmeztetés. A hétszeres F1-es világbajnok arról is elmondta véleményét, hogy mennyire legyen intenzív az akusztikai jelzés, illetve mikortól avatkozzon be automatikusan a rendszer a kormányzásba és a fékezésbe.

“Senki sem képes a forgalomban hosszabb ideig száz százalékig összpontosítani a vezetésre. Sokszor elég egy másodpercnyi figyelmetlenség is a balesethez, éppen ezért támogatom az intelligens asszisztens-rendszerek elterjedését a közúti közlekedésben” – mondta Schumacher. “Ezek állandóan figyelnek, soha sem fáradnak el. Azonnal reagálnak, és ezzel életeket menthetnek meg.”