Készül a Toyota WRC versenyautója

Még bizonytalan a Yaris WRC sorsa

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.12.09. 13.00

A Toyota Motorsport GmbH már jövőre négy kerékre állítja a Yaris WRC versenyautót, annak ellenére, hogy a márka még nem döntötte el, benevez-e a rali világbajnokságba.

A közelmúltban írtunk arról, hogy a Toyota a GT86 alapjaira épít hátsókerékhajtású, WRC3 osztályú versenyautót, valamint hogy 2012-ben elővezette az FIA új, 1,4 liter alatti géposztályában versenyképes TMG Yaris R1A belépő szintű versenymodellt (képeinken). 

Most viszont nagyon úgy néz ki, hogy a ralisport királykategóriájában, a WRC-ben is érdekeltté szeretné tenni magát a Toyota – legalábbis ennek eszközét készül megteremteni. 
Az eredetileg másfél évvel ezelőtt megpedzett, azóta nem bolygatott téma most ismét aktualitást nyert: a Toyota európai sportrészlege, a kölni székhelyű Toyota Motorsport GmbH (TMG) ugyanis bejelentette, hogy megkezdték a rali világbajnokság specifikációjának megfelelő versenyautó megépítését. Ebbe a szintén fejlesztés alatt álló, a túraautó világbajnokságban is homológ, 1,6 literes turbómotort építik be, és még a jövő év során megmutatják a világnak. 


Noha a TMG lelkesen fejleszti a Yaris alapú versenyautót, arról még nem határoztak, hogy a Toyota mikor térne vissza a WRC-be.
“A végső döntést Japánban kell, hogy meghozzák, és habár egyelőre sem konkrét kérés érkezett, sem kézzel fogható tervek nem születtek, úgy véljük, ésszerű feltételezés részünkről, hogy a közeljövőben megszületik a pozitív döntés” – nyilatkozott optimistán Pascal Vasselon, a Toyota LMP1-es sporttevékenységeiért felelős műszaki igazgató. 
A TMG vezetői vélhetően úgy gondolkoznak: sokkal jobb esélyeik vannak a kedvező döntésre, ha már felmutathatnak egy (majdnem) kész versenyautót.
WRC

Kommentek

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

F1: Hamilton nem akar nyílt lapokkal játszani

Lewis Hamilton azt kérte a Mercedestől, hogy hagyjanak fel a pilóták vezetési adatainak megosztásával, szeretné, ha megtarthatná a titkait.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Hamilton: Undorító, amit Ricciardo csinál

Lewis Hamilton azt mondja, kizárt, hogy Daniel Ricciardóhoz hasonlóan cipőből pezsgőzzön a dobogón.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.