Idén a Porsche és a McLaren mellett a Ferrari is elkényeztette a márka rajongóit és a potenciális vásárlókat, mikor bemutatta a gyár történetének első hibrid utcai autóját. Kezdetben F150 néven emlegették, de az év eleji bemutatón elárulták, hogy LaFerrai néven fogják forgalmazni a közel 1000 lóerős paripát.
Nem sokkal a leleplezés után csaknem ezer megrendelés futott be az Enzo utódra, amiből a Ferrari összesen 499 modellt bocsát a vásárlók részére, ennyit gyártanak le belőle. A napokban pedig a Ferrari hivatalosan is megerősítette a hírt, miszerint az összes LaFerrari gazdára talált.
A pokoli Ferrari 6,3 literes V12-es belső égésű motorja 800 lóerős teljesítményre képes (9250/perc fordulatszámon), ám ezt még további 163-mal fokozza egy elektromotor, így összesen 963 lóerővel gazdálkodhat a LaFerrari szerencsés tulajdonosa. A hajtáslánc valójában két villanymotort kapott, ám az egyiknek nincs más feladata, mint a segédrendszerek kiszolgálása.
Az akkumulátorokat a fékezésen kívül a V12-es motor is tölti – utóbbi például olyankor, amikor a rendelkezésre álló nyomatékát képtelen volna az aszfaltra vinni a Forma 1-es duplakuplungos váltóban végződő erőátviteli rendszer, tehát például kanyarodás során. A mindössze 1255 kilogrammos Ferrari vázszerkezetét úgy alakították ki, hogy a hibrid hajtáslánc okozta plusz tömeg ellenére kompakt és ideális tömegeloszlású (41:59) maradjon. A monocoque szerkezetet nem kevesebb mint négy különböző szénszálas kompozit anyagból formálták meg a Forma-1-es autóknál szokásos eljárással.
Álló helyzetből százra kevesebb mint 3, kétszázra kevesebb mint 7, háromszázra 15 másodperc alatt (!) gyorsul. A végsebessége valahol 350 km/óra felett van. Fékjei sem akármilyenek, elöl 398, hátul 380 milliméteres féktárcsák lassítják. A LaFerrari 4702 mm hosszú, 1992 mm széles, és 1116 mm magas, a tengelytávolsága 2665 mm. 
A fejlesztésben a gyári közlés szerint Fernando Alonso és Felipe Massa, a Ferrari két akkori Forma-1-es pilótája is részt vett. 
Az olaszok állítása szerint az autók kivétel nélkül el fognak készülni egy-két éven belül, és az összes megrendelő a garázsában tudhatja a különleges Ferrarit, de csak azok iratkozhattak fel a listára, akinek már van, vagy volt legalább 5 Ferrarijuk
Kiderült az is, hogy a tervezett 499 darabból 120-at az amerikai piacra szánnak, ahol állítólag 1,4 millió dollárt (307 millió forint) kellett kiperkálni az autó darabjáért. A közvetlen konkurensek, a Porsche 918 Spyder ára átszámítva 186,5 millió forintra rúg, a McLarean P1 pedig 295 millió környékén mozog. 
Kovács Miklós kollégám élőben látta tesztelés közben az autót, ha kíváncsi vagy a videóra, kattints ide! 

Te melyiket választanád?

  • Ferrari LaFerrari61%
  • Inkább valami mást...19%
  • Porsche 918 Spyder12%
  • McLarean P1 9%

Te melyiket választanád?